Ένα από τα ελάχιστα θετικά που έγιναν κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3 ετών και αφορούν το αυτοκίνητο, ήταν τα κίνητρα που δόθηκαν στους καταναλωτές να αγοράσουν οικολογικά αυτοκίνητα. Έτσι, τα αυτοκίνητα που έχουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κάτω από 100g/km δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας από την 1η Νοεμβρίου του 2010. Ο αριθμός των αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 κάτω από 100g/km ολοένα και αυξάνεται. Ειδικά τώρα που έχει επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση, ο υποψήφιος αγοραστής με οικολογικές ανησυχίες έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ
πολλών πλέον μοντέλων με χαμηλούς ρύπους. Επειδή οι εκπομπές του CO2 εξαρτώνται άμεσα από την εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου, ο υποψήφιος ιδιοκτήτης περιμένει αντίστοιχη οικονομία και στην τσέπη του. Ποια είναι όμως η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων αυτών;
Στο παραπάνω ερώτημα επιχειρούμε να απαντήσουμε παρουσιάζοντας για κάθε μοντέλο με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας την πραγματική του κατανάλωση σε καύσιμο, καθώς και μια εκτίμηση των ετήσιων εξόδων με βάση την τιμή αυτή. Οι πραγματικές τιμές κατανάλωσης των αυτοκινήτων που εξετάζονται, λαμβάνονται από το site www.spritmonitor.de . Στον ιστότοπο αυτόν, μπορεί να βρει κανείς στατιστικά στοιχεία για τιμές κατανάλωσης για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανά τον κόσμο. Οι μέσες τιμές κατανάλωσης για κάθε μοντέλο προκύπτουν με βάση τις καταχωρίσεις πολλών οδηγών (κυρίως Ευρωπαίων), κάτι που εγγυάται κατά κάποιον τρόπο την εγκυρότητα των τιμών αυτών.
Με βάση τα παραπάνω, δημιουργήθηκε ο παρακάτω πίνακας:
26/9/2013: Ενημέρωση του πίνακα με
νεώτερα μοντέλα με εκπομπές CO2 κάτω από 100g/km. Σύνολο 39 μοντέλα!
Μοντέλο
|
Εκπομπές CO2
|
Εργοστασιακή κατανάλωση (l/100 km)
|
Πραγματική κατανάλωση (l/100 km)
|
SMART 0.8 CDI
|
86
|
3,3
|
4,4
|
VW POLO 1.2 TDI BLUEMOTION
|
89
|
3,4
|
4,5
|
TOYOTA
YARIS HYBRID
|
79
|
3,1
|
4,6
|
PEUGEOT 107
facelift
|
99
|
4,3
|
4,6
|
RENAULT
TWINGO 1,5 DCi
|
90
|
3,4
|
4,6
|
PEUGEOT 208
1,4 HDi
|
98
|
3,8
|
4,6
|
SEAT IBIZA 1.2 TDI CR E-COMOTIVE
|
89
|
3,4
|
4,7
|
RENAULT
CLIO 1,5 dci 90 PS
|
90
|
3,8
|
4,7
|
CITROEN C3
1.4 HDI
|
99
|
3,8
|
4,8
|
FIAT PUNTO 1.3 MULTIJET
|
95
|
3,6
|
4,8
|
ALFA ROMEO MITO 1.3 JTDM-2
|
95
|
3,6
|
4,9
|
VW POLO 1.2 TDI
|
99
|
3,8
|
4,9
|
TOYOTA AYGO
facelift
|
99
|
4,5
|
4,9
|
CITROEN C1
facelift
|
99
|
4,6
|
5,0
|
OPEL CORSA 1.3 DTE ECOFLEX
|
94
|
3,5
|
5,1
|
TOYOTA
PRIUS III
|
89
|
3,9
|
5,1
|
SEAT IBIZA 1.2 TDI CR
|
99
|
3,8
|
5,2
|
AUDI Α1 1.6 TDI
|
99
|
3,9
|
5,3
|
TOYOTA
AURIS HSD
|
89
|
3,8
|
5,3
|
TOYOTA IQ 1,0
|
99
|
4,3
|
5,5
|
MINI ΟΝΕ 1.6D
|
99
|
3,8
|
5,5
|
MINI COOPER 1.6D
|
99
|
3,8
|
5,6
|
VOLVO C30 1.6D DRIVe
|
99
|
3,8
|
5,7
|
VOLVO S40 1.6D DRIVe
|
99
|
3,8
|
5,7
|
VOLVO V50 1.6D DRIVe
|
99
|
3,8
|
5,7
|
FIAT PANDA
0,9 TwinAir
|
99
|
4,2
|
5,8
|
LANCIA
YPSILON 0,9 TwinAir
|
99
|
3,8
|
5,8
|
Lexus CT200h
|
87
|
3,8
|
5,6
|
PEUGEOT 208 1,0
|
99
|
4,2
|
5,6
|
SMART FORTWO 61 mhd
|
97
|
4,2
|
5,9
|
SMART FORTWO 71 mhd
|
97
|
4,2
|
5,9
|
KIA PICANTO 1,0
|
99
|
4,2
|
6,0
|
Fiat Punto
0,9 TwinAir
|
99
|
4.2
|
6
|
Renault
Clio IV 0,9 Tce
|
99
|
4.1
|
6.1
|
SEAT LEON 1.6 TDI CR ECOMOTIVE
|
99
|
3,8
|
6,2
|
FIAT 500 0,9
TwinAir
|
95
|
4,1
|
6,3
|
Ford Fiesta
1,0 EcoBoost
|
99
|
4.3
|
6.3
|
PEUGEOT 308 1.6 E-HDI
|
98
|
3,9
|
6,3
|
Alfa Romeo MiTo 0,9 TwinAir
|
99
|
4.5
|
7.1
|
Πετρελαιοκίνητο |
Υβριδικό βενζινοκίνητο |
Βενζινοκίνητο |
Με βάση τον παραπάνω πίνακα προκύπτουν ένα σύνολο από συμπεράσματα:
- Τα πετρελαιοκίντα μοντέλα έχουν την τιμητική τους. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να αγοράσει μέχρι και ένα μικρομεσαίο σε κατηγορία αυτοκίνητο μη πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας!
- Για ακόμη μια αφορά διαπιστώνεται πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ της εργοστασιακή κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και της πραγματικής που φτάνει στο PEUGEOT 308 1.6 E-HDI τα 2,4 λίτρα / 100 χλμ!
- Τα υβριδικά μοντέλα του πίνακα συναγωνίζονται σε κατανάλωση τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα, ζητώντας όμως περισσότερα χρήματα σε κόστος αγοράς.
- Μια μικρή οικογένεια που θέλει να κινηθεί οικονομικά, μπορεί να επιλέξει ένα σούπερμινι πετρελαιοκίντο αυτοκίνητο (Opel Corsa, Seat Ibiza, VW Polo) κάνωντας σημαντική οικονομία στον οικογενειακό προϋπολογισμό
- Εκπομπές ρύπων μεγαλύτερες από 100gr/km δεν σημαίνει υποχρεωτικά και μεγαλύτερη πραγματική κατανάλωση σε καύσιμο. Ανατρέχοντας στο παλιότερο άρθρο του παρόντος ιστολογίου "Τα οικονομικότερα σε βενζίνη αυτοκίνητα των τελευταίων 20 ετών Συγκεντρωτικά αποτελέσματα για 204 μοντέλα" διαπιστώνει κανείς ότι υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα με μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων και παραπλήσιες ή και καλύτερες καταναλώσεις από αυτά που αναφέρθηκαν. Τέτοια αυτοκίνητα είναι το Daihatsu Cuore με μέση πραγματική κατανάλωση 4,75 l/ 100 km και το Honda Jazz Hybrid με 5,04 l/100 km τα οποία έχουν ρύπους λίγο πάνω από το όριο των 100gr/km