20 Φεβ 2012

Πραγματική κατανάλωση βενζίνης / πετρελαίου αυτοκινήτων με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

Ένα από τα ελάχιστα θετικά που έγιναν κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3 ετών και αφορούν το αυτοκίνητο, ήταν τα κίνητρα που δόθηκαν στους καταναλωτές να αγοράσουν οικολογικά αυτοκίνητα. Έτσι, τα αυτοκίνητα που έχουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κάτω από 100g/km δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας από την 1η Νοεμβρίου του 2010. Ο αριθμός των αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 κάτω από 100g/km ολοένα και αυξάνεται. Ειδικά τώρα που έχει επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση, ο υποψήφιος αγοραστής με οικολογικές ανησυχίες έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ πολλών πλέον μοντέλων με χαμηλούς ρύπους. Επειδή οι εκπομπές του CO2 εξαρτώνται άμεσα από την εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου, ο υποψήφιος ιδιοκτήτης περιμένει αντίστοιχη οικονομία και στην τσέπη του. Ποια είναι όμως η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων αυτών;


 Στο παραπάνω ερώτημα επιχειρούμε να απαντήσουμε παρουσιάζοντας για κάθε μοντέλο με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας την πραγματική του κατανάλωση σε καύσιμο, καθώς και μια εκτίμηση των ετήσιων εξόδων με βάση την τιμή αυτή. Οι πραγματικές τιμές κατανάλωσης των αυτοκινήτων που εξετάζονται, λαμβάνονται από το site www.spritmonitor.de . Στον ιστότοπο αυτόν, μπορεί να βρει κανείς στατιστικά στοιχεία για τιμές κατανάλωσης για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανά τον κόσμο. Οι μέσες τιμές κατανάλωσης για κάθε μοντέλο προκύπτουν με βάση τις καταχωρίσεις πολλών οδηγών (κυρίως Ευρωπαίων), κάτι που εγγυάται κατά κάποιον τρόπο την εγκυρότητα των τιμών αυτών.
Με βάση τα παραπάνω, δημιουργήθηκε ο παρακάτω πίνακας:
26/9/2013: Ενημέρωση του πίνακα με νεώτερα μοντέλα με εκπομπές CO2 κάτω από 100g/km. Σύνολο 39 μοντέλα!

Μοντέλο
Εκπομπές CO2
Εργοστασιακή κατανάλωση (l/100 km)
Πραγματική κατανάλωση (l/100 km)
SMART 0.8 CDI
86
3,3
4,4
VW POLO 1.2 TDI BLUEMOTION
89
3,4
4,5
TOYOTA YARIS HYBRID
79
3,1
4,6
PEUGEOT 107 facelift
99
4,3
4,6
RENAULT TWINGO 1,5 DCi
90
3,4
4,6
PEUGEOT 208 1,4 HDi
98
3,8
4,6
SEAT IBIZA 1.2 TDI CR E-COMOTIVE
89
3,4
4,7
RENAULT CLIO  1,5 dci 90 PS
90
3,8
4,7
CITROEN C3 1.4 HDI
99
3,8
4,8
FIAT PUNTO 1.3 MULTIJET
95
3,6
4,8
ALFA ROMEO MITO 1.3 JTDM-2
95
3,6
4,9
VW POLO 1.2 TDI
99
3,8
4,9
TOYOTA AYGO facelift
99
4,5
4,9
CITROEN C1 facelift
99
4,6
5,0
OPEL CORSA 1.3 DTE ECOFLEX
94
3,5
5,1
TOYOTA PRIUS III
89
3,9
5,1
SEAT IBIZA 1.2 TDI CR
99
3,8
5,2
AUDI Α1 1.6 TDI
99
3,9
5,3
TOYOTA AURIS HSD
89
3,8
5,3
TOYOTA IQ 1,0
99
4,3
5,5
MINI ΟΝΕ 1.6D
99
3,8
5,5
MINI COOPER 1.6D
99
3,8
5,6
VOLVO C30 1.6D DRIVe
99
3,8
5,7
VOLVO S40 1.6D DRIVe
99
3,8
5,7
VOLVO V50 1.6D DRIVe
99
3,8
5,7
FIAT PANDA 0,9 TwinAir
99
4,2
5,8
LANCIA YPSILON 0,9 TwinAir
99
3,8
5,8
Lexus CT200h
87
3,8
5,6
PEUGEOT 208 1,0
99
4,2
5,6
SMART FORTWO 61 mhd
97
4,2
5,9
SMART FORTWO 71 mhd
97
4,2
5,9
KIA PICANTO 1,0
99
4,2
6,0
Fiat Punto 0,9 TwinAir
99
4.2
6
Renault Clio IV 0,9 Tce
99
4.1
6.1
SEAT LEON 1.6 TDI CR ECOMOTIVE
99
3,8
6,2
FIAT 500 0,9 TwinAir
95
4,1
6,3
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost
99
4.3
6.3
PEUGEOT 308 1.6 E-HDI
98
3,9
6,3
Alfa Romeo MiTo 0,9 TwinAir
99
4.5
7.1

Πετρελαιοκίνητο
Υβριδικό βενζινοκίνητο
Βενζινοκίνητο

Με βάση τον παραπάνω πίνακα προκύπτουν ένα σύνολο από συμπεράσματα:
  • Τα πετρελαιοκίντα μοντέλα έχουν την τιμητική τους. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να αγοράσει μέχρι  και ένα μικρομεσαίο σε κατηγορία αυτοκίνητο μη πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας! 
  • Για ακόμη μια αφορά διαπιστώνεται πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ της εργοστασιακή κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και της πραγματικής που φτάνει στο PEUGEOT 308 1.6 E-HDI τα 2,4 λίτρα / 100 χλμ!
  •  Τα υβριδικά μοντέλα του πίνακα συναγωνίζονται σε κατανάλωση τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα, ζητώντας όμως περισσότερα χρήματα σε κόστος αγοράς.
  • Μια μικρή οικογένεια που θέλει να κινηθεί οικονομικά, μπορεί να επιλέξει ένα σούπερμινι πετρελαιοκίντο αυτοκίνητο (Opel Corsa, Seat Ibiza, VW Polo) κάνωντας σημαντική οικονομία στον οικογενειακό προϋπολογισμό
  • Εκπομπές ρύπων μεγαλύτερες από 100gr/km δεν σημαίνει υποχρεωτικά και μεγαλύτερη πραγματική κατανάλωση σε καύσιμο. Ανατρέχοντας στο παλιότερο άρθρο του παρόντος ιστολογίου  "Τα οικονομικότερα σε βενζίνη αυτοκίνητα των τελευταίων 20 ετών Συγκεντρωτικά αποτελέσματα για 204 μοντέλα" διαπιστώνει κανείς ότι υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα με μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων και παραπλήσιες ή και καλύτερες καταναλώσεις από αυτά που αναφέρθηκαν. Τέτοια αυτοκίνητα είναι το Daihatsu Cuore με μέση πραγματική κατανάλωση 4,75 l/ 100 km και το Honda Jazz Hybrid με 5,04 l/100 km τα οποία έχουν ρύπους λίγο πάνω από το όριο των 100gr/km
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...