Λίγο πολύ κάποιες φορές όλοι νοσταλγούμε τα παιδικά / εφηβικά μας χρόνια. Χρόνια ανεμελιάς με παιχνίδι και σχολείο, με φιλοδοξίες και όνειρα.. Όλοι μας κάποια φορά έχουμε παίξει με τους φίλους μας εκείνο το παιχνίδι με τα χαρτάκια που είχαν εικόνες από supercars και γράφανε τις επιδόσεις τους. Όποιος είχε χαρτάκι με supercar και έλεγε μια επίδοση του (π.χ τελική ταχύτητα) και ήταν καλύτερη από το supercar που είχε μπροστά του ο άλλος παίχτης, τότε κέρδιζε και το χαρτάκι του. Έτσι γινόταν εικονικές "κόντρες" μεταξύ supercars, κεντρίζοντας τη φαντασία μας. Φέρνοντας κι εμείς τέτοιες μνήμες από τα χρόνια αυτά, παρουσιάζουμε τα 10 καλύτερα supercars της δεκαετίας του '80
Η δεκαετία του 1980 είδε μια οικονομική άνθηση σε όλο τον κόσμο και ήταν μια καταπληκτική εποχή για τα supercars διότι η ζήτηση ήταν μεγάλη. Το group Β στους αγώνες έπαιξε επίσης μεγάλο ρόλο στην εμφάνιση των μελλοντικών supercars από εταιρείες όπως η Porsche που για να ανταγωνιστεί δημιούργησε αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης . Όπως κάθε τέτοια λίστα, έτσι και η δικιά μας στο carbloggergr αρχίζει από το τέλος.
10. DeLorean DMC-12
Υπάρχουν μικτές εντυπώσεις για το Delorean DMC-12. Ακόμη και αν δεν είχε τις επιδόσεις supercar, είχε σίγουρα την εμφάνιση του. Γι' αυτό και μόνο αξίζει μια θέση στη λίστα με τον αριθμό 10.
Το DeLorean DMC-12 δημιουργήθηκε από τον θρυλικό John Z. DeLorean και είναι το μόνο μοντέλο που η εταιρεία παρήγαγε ποτέ. Η παραγωγή του DMC-12 έγινε στην Ιρλανδία και από 1981 έως το 1986 παράχθηκαν συνολικά 8582 αυτοκίνητα. Λίγοι όμως επέλεξαν το DMC-12 διότι το αυτοκίνητο ήταν υπερτιμημένα και με μικρή ισχύ, οπότε η εταιρεία λίγο αργότερα χρεοκόπησε.
Το σφηνοειδές σχήμα και ο φουτουριστικός σχεδιασμός του έγινε από τον Giorgetto Giugiaro, ο κινητήρας του ήταν στο πίσω μέρος, σαν την Porsche 911 και είχε τις χαρακτηριστικές gullwing πόρτες, όπως το κλασικό Mercedes 300SL. Το σασί είχε κατασκευαστεί από την Lotus και η δομή του με fiberglass και ανοξείδωτο ατσάλι, είχε όλα τα συστατικά για ένα supercar, εκτός από τον κινητήρα και μια πολύ κακή κατανομή του βάρους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 2,8 l (κινητήρας από τη Renault)
Ισχύς: 156 hp
Επιτάχυνση 0-100: 8,5 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
9. Porsche 928
Επιστροφή στο τέλος της δεκαετίας του 70. Η Porsche σχεδιάζει ότι η 928 θα είναι ο διάδοχος της θρυλικής 911. Προφανώς, αυτό δεν έγινε διότι με την παρουσίαση της 928 άρχισε η 911 να έχει μεγαλύτερη ζήτηση! Και τα δύο μοντέλα συνεχίστηκαν, με την 928 να είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο στο δρόμο, και το μοναδικό supercar στην ιστορία της αυτοκίνησης που ψηφίστηκε ως "αυτοκίνητο της χρονιάς" για το 1978. Η έκδοση S4 ξεκίνησε το 1987 με ένα αναδιαμορφωμένο ρύγχος, εκ νέου σχεδιασμένα πίσω φώτα και μια νέα ξεχωριστή πίσω αεροτομή για να το διακρίνουν από τα προηγούμενα μοντέλα. Η παραλλαγή GT έφτασε το 1989 με επιπλέον 10 hp που ακολουθείται από τα 360 hp GTS το 1991, με τελική 275 km/h.
Τεχνικά χαρακτηριστικά (1989):Κυβισμός: 4,9 l
Ισχύς: 350 hp
Επιτάχυνση 0-100: 6,1 sec
Τελική ταχύτητα: 265 km/h
8. Vector W8
Το Vector ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο που παράχθηκε αρχικά το 1980 ως W2. Μετά από πολλά προβλήματα στην έναρξη της παραγωγής, η παραγωγή άρχισε ξανά το 1989 ως το 1992. Δυστυχώς δεν έλαβε ποτέ την αναγνώριση που του άξιζε και έτσι έρχεται στο νούμερο 8.
Το supercar κατασκευάστηκε από την Aeromotive Vector, και σχεδιάστηκε από τους Gerald Wiegert και David Kostka. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι για την κατασκευή των W8s χρησιμοποιήθηκαν τα νεότερα και πιο προηγμένα υλικά της αεροδιαστημικής. Μόνο 19 μονάδες του Vector W8 κατασκευάστηκαν. Το W8 φορούσε έναν κινητήρα αγώνων twin Turbo V8 της Chevrolet χωρητικότητας 5.7 λίτρων και ισχύος 634bhp.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 5,7 l v8 twin turbo
Ισχύς: 634 hp
Επιτάχυνση 0-100: 4,1 sec
Τελική ταχύτητα: 346 km/h
7. Lotus Esprit Turbo
Στη δεκαετία του '80 η Lotus κυκλοφόρησε μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση της Esprit που έδωσε στο βρετανικό supercar περισσότερη δύναμη, αλλά με την τελική ταχύτητα των 240 km/h μόνο, αρκείται στον αριθμό 7.
Η υπερτροφοδοτούμενη Esprit παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο που ονομάστηκε Esprit Turbo το 1980 με 210 ίππους και αναβαθμισμένη ανάρτηση. Είναι ένα από τα πολύ λίγα μη ιταλικά εξωτικά αυτοκίνητα που είχαν την ίδια αίγλη ενός supercar όπως η Countach ή η F40.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 2,2 l turbo
Ισχύς: 210 hp
Επιτάχυνση 0-100: 5,6 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
6. Porsche 911 turbo
Η 911 Turbo κρατάει σταθερά ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των supercars από τα μέσα της 10ετίας του '70. Μετά από την μακροχρόνια πείρα στους αγώνες, η Porsche έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που τοποθέτησε Turbo σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής, ώστε η 911 να επιταχύνει από 0-100 σε λίγο περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα. Αυτή η απόδοση δεν ήταν εις βάρος της αξιοπιστίας που πρόσφερε η Porsche. Ανά 15.000 χλμ τα διαστήματα service και 6 χρόνια αντιδιαβρωτική εγγύηση εν έτει 1975! Το 1978, ο κινητήρας μεγαλώνει στα 3,3 λίτρα και εξοπλίζεται με αεριζόμενα δισκόφρενα που προσφέραν εξαιρετική επιβράδυνση. Ωστόσο η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο ήταν πολύ ιδιότροπη καθώς απαιτούσε έμπειρα χέρια.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 3,3 l V6 turbo
Ισχύς: 300 hp
Επιτάχυνση 0-100: 5,3 sec
Τελική ταχύτητα: 260 km/h
5. Lamborghini Countach 5000QV
Η Lamborghini Countach πρέπει να είναι ένα από τα πιο σέξι supercars που κατασκευάστηκαν ποτέ, αλλά και το αυτοκίνητο είχε απογοητεύσει από την ιδιότροπη οδηγική συμπεριφορά του έτσι ώστε να παίρνει θέση στο νούμερο 5.
Η Lamborghini στην τέταρτη έκδοση της Countach με το όνομα 5000QV, αύξησε το μέγεθος του κινητήρα στα 5,2 λίτρα, με τα καρμπυρατέρ στην κορυφή του. Αυτό μείωσε την ήδη κακή ορατότητα πίσω σε σχεδόν τίποτα. Ένα σύνολο από 676 5000QV παρήχθησαν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 5,3 l V12
Ισχύς: 448 hp
Επιτάχυνση 0-100: 5,2 sec
Τελική ταχύτητα: 293 km/h
4. Ferrari 288 GTO
Είμαστε στα μισά τώρα και στο top 5, βρήκαμε δύσκολο να αποφασίσουμε ποιο θα ήταν το Νο 5: GTO ή Testarossa; Ακόμα κι αν η GTO ήταν πιο ισχυρή, η Testarossa ήταν περισσότερο δημοφιλής κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '80, ώστε εδώ είναι το νούμερο 4 η GTO
Η Ferrari 288 GTO ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που βασίζόταν στη Ferrari 308 GTB, που αρχικά είχε σχεδιαστεί για να ανταγωνιστεί στο group Β μαζί τους ανταγωνιστές όπως η Porsche 959. To group B όμως τερματίστηκε πριν το αυτοκίνητο ολοκληρωθεί και έτσι μετατράπηκε σε ένα αυτοκίνητο δρόμου. Μόνο 273 αυτοκίνητα παράχθηκαν καθιστώντας το ένα από τα πιο σπάνια και περιζήτητα κλασικό supercars του κόσμου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 2798cc V12
Ισχύς: 400 hp
Επιτάχυνση 0-100: 5,0 sec
Τελική ταχύτητα: 302 km/h
3. Ferrari Testarossa
Στο νούμερο 3 είναι η Ferrari Testarossa ένα αυτοκίνητο που έχει γίνει διάσημη χάρη στην αμερικανική τηλεοπτική σειρά Miami Vice.
Η Ferrari Testarossa ήταν μια αντιπροσωπευτική εικόνα της δεκαετίας του '80. Ήταν επίσης το best seller της Ferrari κατά τη διάρκεια της δεκαετίας αυτής και έκανε εμφανίσεις σε πολλά παιχνίδια video, και κυρίως στο Outrun. Σχεδόν 10.000 Testarossas παράχθηκαν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 4,9 l V12
Ισχύς: 390 hp
Επιτάχυνση 0-100: 5,3 sec
Τελική ταχύτητα: 290 km/h
2. Ferrari F40
Στο νούμερο 2 είναι η καταπληκτική Ferrari F40, το αυτοκίνητο που ήταν ένα βήμα μπροστά από την 288 GTO και δημιουργήθηκε για να γιορτάσει την 40ή επέτειο της φίρμας και να ανταγωνιστεί με την Porsche 959.
Αρχικά είχε προγραμματιστεί να παράχθούν λιγότερες από 950 μονάδες, αλλά λόγω της υψηλής ζήτησης αποφάσιστηκε να παραχθούν περισσότερες με τελικό σύνολο τα 1.315 αυτοκίνητα. Η Ferrari F40 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έμελε να σπάσει τα 200 μίλια/ώρα (322 km / h) και ήταν ταχύτερη μόνο μερικά μίλια/ώρα από την Porsche 959, χάρη στο μικρότερο βάρος της.
Η Ferrari F40 είχε στο κέντρο τοποθετημένο κατά μήκος 2.9-λίτρων twin-turbo V8 κινητήρα με ισχύ 472 hp. Η τελική ταχύτητα ήταν 201 μίλια/ώρα (324km/h) και 0-60 μίλι/ώρα χρόνο ήταν 3,5 δευτερόλεπτα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 2,9 l V8 twin turbo
Ισχύς: 472 hp
Επιτάχυνση 0-100: 3,5 sec
Τελική ταχύτητα: 324 km/h
1. Porsche 959
Tην πρώτη θέση την κερδίζει τελικά δίκαια η Porsche 959. Παρόλο που η Ferrari F40 ήταν ταχύτερη, η 959 ήταν πιο προηγμένη τεχνολογία, χάρη στο νέο επαναστατικό σύστημα τετρακίνησης που διέθετε.
Μεταξύ 1986 και 1989 337 μονάδες παρήχθησαν και είχε τιμολογηθεί σε 225.000 δολάρια, ποσό που ήταν το μισό από το κόστος παραγωγής κάθε αυτοκινήτου. Κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής της, η Porsche 959 κέρδισε και το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ και την κατηγορία της στις 24 ώρες του Le Mans.
Το 959 ήταν το πιο hi-tech αυτοκίνητο δρόμου της εποχής του, που έδειχνε το δρόμο για το μέλλον. Αργότερα, το 1992/93 Porsche κατασκεύασε οκτώ ακόμη αυτοκίνητα από τα ανταλλακτικά. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι οι πιο επιθυμητές 959 με κόστος σχεδόν διπλάσιο από τα προηγούμενα αυτοκίνητα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 2,8 l V6 twin turbo
Ισχύς: 444 hp
Επιτάχυνση 0-100: 3,6 sec
Τελική ταχύτητα: 317 km/h