4 Μαρ 2014

Παράξενα ή αστεία εργονομικά χαρακτηριστικά κάποιων αυτοκινήτων

Σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων λίγο-πολύ ακολουθεί κάποιους κοινούς κανόνες εργονομίας, έτσι ούτως ώστε ο οδηγός να να βρίσκει εύκολα τη λειτουργία που επιθυμεί. Τα πράγματα όμως δεν ήταν πάντα έτσι, καθώς κάποιοι κατασκευαστές είχαν τις δικές τους επιλογές σε σχέση με κάποια εργονομικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων τους όπως τοποθέτηση και μορφή οργάνων και διακοπτών, άνοιγμα θυρών κλπ. Σ' αυτό το άρθρο μετά την έρευνα που κάναμε εδώ στο carblogger.gr παρουσιάζουμε σας κάποια παράξενα ή αστεία τέτοια χαρακτηριστικά παλιότερων αλλά και μεταγενέστερων αυτοκινήτων!


Τελευταία ενημέρωση 31/10/2017


Alfa Romeo 33



1. H θέση για το κλειδί της μηχανής ήταν από την αριστερή μεριά του τιμονιού και όχι από τη δεξιά όπως είναι πλέον σύνηθες.
2. Για τη θέρμανση, είχε ξεχωριστό διακόπτη για το ζεστό και τον κρύο αέρα όπως στα παλιά μπάνια για το ζεστό και κρύο νερό.

BMW Z1


Οι  πόρτες στην Z1 δεν ανοίγουν κανονικά όπως οι πόρτες των σπιτιών μας αλλά..εξαφανίζονται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου! Επιπρόσθετα, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με τις πόρτες κατεβασμένες και να έχει την αίσθηση ενός buggy!


Bristol Blenheim (Type 603)




Ναι, σωστά βλέπετε. Το type 603 έχει τη ρεζέρβα του κρυμμένη στο αριστερό μπροστινό φτερό του! Η παραγωγή του άρχισε το 1976 συνεχίζεται ακόμη και σήμερα.


Citroen GSA


Εδώ θα πρέπει να γράψουμε βιβλίο για τις εργονομικές ιδιαιτερότητες της GSA αλλά και άλλων παλιότερων Citroen. Το αυτοκίνητο είχε πολλές διαφορές σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο χωρίς όμως να σημαίνει ότι ήταν εργονομικά λάθος. Απλά ήταν διαφορετικό.
1. Ταχύμετρο και στροφόμετρο δεν ήταν με δείκτες αλλά είχαν έναν περιστρεφόμενο κύλινδρο που είχε πάνω τις ενδείξεις της ταχύτητας και των στροφών αντίστοιχα.
2. Τιμόνι με μια ακτίνα
3. Φλας με διακόπτη και όχι με μοχλό και χωρίς επαναφορά. Φώτα και υαλοκαθαριστήρες έμπαιναν σε λειτουργία με περιστροφικούς διακόπτες που βρισκόταν πάνω σε έναν κύλινδρο αριστερά του τιμονιού.
4. Στο κύλινδρο δεξιά του τιμονιού,, είχε διάφορους διακόπτες για τα αλάρμ, θερμανόμενο πίσω παρμπριτς κλπ.
5. Το χειρόφρενο ήταν τοποθετημένο στη μέση του ταμπλό και ακινητοποιούσε τους μπροστινούς τροχούς. 
6. Η θέση των διακοπτών για την θέρμανση / εξαερισμό
7. Η θέση για το ηχοσύστημα και από αριστερού ο μοχλός που ρύθμιζε το ύψος (!!!) του αυτοκινήτου από το έδαφος

Citroen Xsara


1. Οι διακόπτες για τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα είναι κάπου στη μέση του ταμπλό
Επίσης όπως όλα τα γαλλικά μοντέλα μέχρι το έτος 2000 περίπου, η κόρνα ενεργοποιούνταν πατώντας προς τα μέσα τον διακόπτη του φλάς

Fiat Barchetta



Ο τρόπος που ανοίγουν οι πόρτες, είναι για μερικούς σπαζοκεφαλιά! Πατάμε το ασημένιο κουμπί. Τότε ανοίγει η ασημένια

Hyundai Accent

Για να βάλει κανείς τη μηχανή μπροστά, έπρεπε να πατάει το πεντάλ του συμπλέκτη

Peugeot 106


1. Κάπου στα μέσα της 10ετίας του '90 τα 106 είχαν μπροστά από το κιβώτιο ταχυτήτων ένα πληκτρολόγιο με αριθμούς όπου ο οδηγός έπρεπε να πληκτρολογήσει το σωστό κωδικό για να βάλει εμπρός το αυτοκίνητο!

Pontiac Grand Prix Mk5



Το ταμπλώ του αυτοκινήτου ήταν γεμάτο κουμπιά. Μόνο για τη λειτουργία των προβολέων υπήρχαν 4! Άλλα 4 κουμπιά υπήρχαν για τη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων! Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία του εσωτερικού του αυτοκινήτου, το μπραστινό μέρος του τιμονιού (μάλλον δεν υπήρχαν αερόσακκοι) ήταν γεμάτο κουμπιά! Αλίμονο στον αδαή που ήθελε να ακούσει μουσική από το ραδιόφωνο!

Saab



Γενικά στα μοντέλα της Saab η θέση του κλειδιού της μηχανής ήταν πίσω από το μοχλό ταχυτήτων

Subaru XT



To XT ήταν ένα φουτουριστικό τετρακίνητο κουπέ που παράχθηκε την δεκαετία του '80. Συγκέντρωνε αρκετά ιδιόμορφα χαρακτηριτικά τόσο τεχνικά όσο και εργονομικά. Επικεντρώνοντας στα εργονομικά όπου υπάρχουν σαφείς επιρροές από Citroen GSA
1. Οι ακτίνες του τιμονιού σχηματίζουν μεταξύ τους ορθή γωνία
2. Ο πίνακας οργάνων θυμίζει ηλεκτρονικό παιχνίδι
3. Το χειρόφρενο ακινητοποιεί τους μπροστινούς τροχούς
4. Όλα τα χειριστήρια γύρω από το τιμόνι βρίσκονται σε δυο παραλληλεπίπεδα αριστερά και δεξιά του τιμονιού.
Περισσότερα για τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Studebaker Avanti R2 1963



Στο ντουλαπάκι του (της) συνοδηγού υπήρχε ένα σετ αναδιπλούμενου καθρέπτη με θήκες για ρουζ και πούδρες καλλωπισμού!

TVR Tuscan



1. Η κλειδαριά για το ξεκλείδωμα της πόρτας είναι κάτω από τον πλευρικό καθρέφτη!




Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...