40 χρόνια Volkswagen Golf: Η ιστορία, το αυτοκίνητο, ο θρύλος

Στις 29 Μαρτίου, το Golf, το τρίτο πιο πετυχημένο μοντέλο στην ιστορία του αυτοκινήτου με περισσότερες από 30 εκατομύρια πωλήσεις ανά τον κόσμο  έκλεισε 40 χρόνια πετυχημένης πορείας. Από το 1974 μέχρι σήμερα 7 διαφορετικές γενιές του αυτοκινήτου έχουν κυκλοφορήσει σε όλους τους δρόμους του κόσμου έχοντας κερδίσει ένα φανατικό κοινό. Ποια είναι όμως η ιστορία που πίσω από τη δημιουργία του αυτοκινήτου; Οι εκδόσεις του; Οι επιτυχίες και οι διακρίσεις του; Οι καλές και οι κακές στιγμές του; Η παρουσία του στους αγώνες;




Η ιστορία και η 1η γενιά (1974-83)

Στις αρχές της δεκαετίας του '70 η Volkswagen σε αντίθεση με σήμερα, είχε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Τα απαρχαιωμένα μοντέλα της Type 3 και Type 4 με αερόψυχτους κινητήρες τοποθετημένους πίσω πουλούσαν πολύ λιγότερο από τον Σκαραβαίο. Παράλληλα και οι πωλήσεις του ίδιου του Σκαραβαίου άρχισαν να μειώνονται σε Ευρώπη και Αμερική.
Η εταιρία ήξερε ότι η παραγωγή του Σκαραβαίου σε κάποια φάση θα σταματούσε και η αντικατάσταση του ήταν ένας εφιάλτης γι αυτήν. Επρεπε να βγάλει στην παραγωγή ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο με υδρόψυκτο κινητήρα μπροστά σε αντίθεση με τα πισωκίνητα και αερόψυκτα μοντέλα της γκάμας της μέχρι τότε. Έτσι, στράφηκε στην Audi - Auto union που είχε εξαγοράσει καθώς είχε εμπειρία στον τομέα αυτόν.
Στην αρχή παρήγαγε το Passat που ήταν μια hatchback έκδοση του Audi 80 της εποχής το οποίο κέρδισε ένα καλό μερίδιο στην αγορά. Ακολούθησε το Scirocco ένα μικρό coupe που βασιζόταν στο σασί του μελλοντικού Golf.
Το μοντέλο όμως που αντέστρεψε στην ουσία το αρνητικό κλίμα της εταιρίας ήταν το προσθιοκίνητο και υδρόψυκτο Golf που παρουσιάστηκε το 1974 παίρνοντας το όνομα του από το δημοφιλές παιχνίδι.


Το Golf της 1ης γενιάς

Το αμάξωμα του αυτοκινήτου σχεδιάστηκε από τον ταλαντούχο Ιταλό Giorgio Giugaro. Παρόλο που δεν ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο ή το πρώτο hatchback αυτοκίνητο, πάντρεψε με επιτυχία τα χαρακτηριστικά αυτά και σε συνδυασμό με την μηχανική αξιοπιστία, την ποιότητα κατασευής και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία.
Το 1976, το Golf ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της μικρομεσαίας που λάνσαρε την γρήγορη  έκδοση GTI . Με κινητήρα 1,6 λίτρων και 110 ίππων το Golf κέρδιζε στο δρόμο πολύ δυνατότερα και ακριβότερα αυτοκίνητα. Την ίδια χρονιά και μόλις 2 χρόνια από το λανσάρισμα του συμπληρώνει ένα εκατομύριο πωλήσεις. Το 1976 επίσης βγήκε και με κινητήρα diesel.
To 1978 tο Golf λανσαρίστηκε στις ΗΠΑ με το όνομα Rabbit και ελαφρά διαφοροποιημένη εμφάνιση και στην λατινική Αμερική με το όνομα Caribe.
To 1979 λανσάρεται η έκδοση κάμπριο το οποίο μάλιστα έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1993 καθώς δεν παράχθηκε κάμπριο έκδοση για τη δεύτερη γενιά του μοντέλου. Η έκδοση αυτή έμελε να είναι το αυτοκίνητο κάμπριο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως μέχρι σήμερα. Την ίδια χρονιά βγήκε στην παραγωγή και η τετράθυρη εκδοχή του με το όνομα Jetta


H έκδοση κάμπριο του Golf της 1ης γενιάς

Το 1982 το Golf αποκτά κινητήρα turbodiesel. Η έκδοση αυτή ονομάζεται Golf GTD.
Το 1983 σταματάει η παραγωγή της 1ης γενιάς στη Γερμανία συνεχίζεται μόνο η έκδοση κάμπριο.
Το 1984 αρχίζει η παραγωγή του στην Νότιο Αφρική με το όνομα City Golf και συνεχίστηκε μέχρι το 2009

Η 2η γενιά 1983-92)

Το Σεπτέμβριο του 1983 έγινε το λανσάρισμα της 2ης γενιάς του Golf. Κρατώντας τη βασική φόρμα του σχήματος της 1ης γενιάς, ήταν πιο στρογγυλεμένο με αρκετά μεγαλύτερες διαστάσεις και χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, κρατώντας παράλληλα τα ατού της 1ης γενιάς ως προς την αξιοπιστία, την ποιότητα κατασκευής και την οδική συμπεριφορά.


Το Golf της 2ης γενιάς


Το 1984 βγήκε στην παραγωγή και η τετράθυρη εκδοχή του με το όνομα Jetta
Το 1985 το Golf βγαίνει στην παραγω.γή πρώτη φορά με τετρακίνηση και με το όνομα Syncro
To 1989 αρχίζει η παραγωγή της έκδοσης G60 με κινητήρα turbo και 160 ίππους και το σύστημα τετρακίνησης του Syncro εξοπλισμένο με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS) και υδραυλικό τιμόνι.
To 1992 σταματάει η παραγωγή της 2ης γενιάς

Τα σασί του Golf της 2ης γενιάς αποτέλεσε τη βάση για την κατασκευή του Corrado, ενός κουπέ αυτοκινήτου της Volkswagen.

Η 3η γενιά (1991-1997)

Η 3η γενιά είναι ο προάγγελος μια νέας εποχής στην ασφάλεια. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που εξοπλιζόταν με αερόσακκους οδηγού και συνοδηγού και ενισχυμένη δομή αμαξώματος για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος. Επιπρόσθετα το μοντέλο ενσωμάτωσε επίσης ένα σύνολο από τεχνολογικές καινοτομίες για την εποχή του. Ήταν η πρώτη φορά που τοποθετήθηκε εξακύλινδρο μοτέρ (VR6) σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο, σταθεροποιητής ταχύτητας (cruise control), καταλυτικός μετατροπέας για κινητήρες ντίζελ.


Το Golf της 3ης γενιάς

Το 1992 το Golf ανακυρήχτηκε από τον Ευρωπαϊκό τύπο ως "Αυτοκίνητο της χρονιάς"
Το 1993 εξοπλίστηκε με κινητήρα πετρελαίου άμεσου ψεκασμού. Βγήκε στην παραγωγή επίσης μια τετρακίνητη έκδοση με το όνομα Syncro II και για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου έκδοση station wagon με το όνομα Golf Variant
Το 1996 το σύστημα ABS ανήκει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου.
Το 1997 σταματάει η παραγωγή της 3ης γενιάς. Συνέχισε όμως να παράγεται στις ΗΠΑ και Μεξικό μέχρι και το 1999.

Τα σασί του Golf της 3ης γενιάς αποτέλεσε τη βάση για την κατασκευή του Toledo της Seat που αγοράστηκε από την Volkswagen στις αρχές της δεκαετίας του '90.


Η 4η γενιά (1998-2003)

Στην 4η γενιά του Golf η Volkswagen θέλησε να δώσει μια premium νότα. στο μοντέλο της φτιάχνοντας το εσωτερικό του περισσότερο ποιοτικό και εξοπλίζοντας το ακόμη καλύτερα. Η συνολική ωριμότητα του σχεδιασμού και η στόχευση αντίστοιχα σε ένα πιο ώριμο αγοραστικό κοινό ήταν εμφανής, κάνοντας το για κάποια χρονικά διαστήματα της παραγωγής του το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Ο προαιρετικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιελάμβανε πλέον και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Από την αρχή του λανσαρίσματος του εξοπλιζόταν με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς που σε συνδυασμό με το στάνταρ σύστημα ABS επιτύγχανε εντυπωσιακά μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα για την εποχή του.




Το Golf της 4ης γενιάς


Δεν υπήρξε για την 3η γενιά έκδοση κάμπριο αλλά συνεχίστηκε η παραγωγή της έκδοσης κάμπριο της 3ης γενιάς παράλληλα με την 4η γενιά.

Το 1999 άρχισε η παραγωγή της έκδοσης station wagon του μοντέλου με το όνομα Variant
To 2002 άρχισε η διάθεση του με τον εξακύλινδρο κινητήρα VR6 και σύστημα τετρακίνησης με το όνομα R32. Την ίδια χρονιά εξοπλίστηκε με κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού (FSI) και το επαναστατικό αυτόματο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη DSG.
To 2003 σταματάει η παραγωγή του στην Ευρώπη αλλά συνέχισε να παράγεται μέχρι το 2008 σε αρκετές χώρες. Μεταξύ αυτών ήταν η Κίνα, η Βραζιλία και το Μεξικό.

Τα σασί του Golf της 4ης γενιάς και τα μηχανικά μέρη του χρησιμοποιήθηκαν τη βάση για την κατασκευή του Leon και Toledo 2ης γενιάς της Seat, του Octavia της 1ης γενιάς της Skoda που αγοράστηκε από την Volkswagen στα μέσα της δεκαετίας του '90 και του A3 της Audi.

Η 5η γενιά (2003-2008)

Η 5η γενιά του Golf είχε για πρώτη φορά αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων στους πίσω τροχούς κάτι που επιτύγχανε ιδανικό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος. Σ' αυτό συνετέλεσε και η κατά 35% βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος σε σχέση με το μοντέλο της 4ης γενιάς. Παράλληλα ανέβασε τον πήχη ακόμα περισσότερα στην μικρομεσαία κατηγορία σε εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας καθώς διέθετε 6 συνολικά αερόσακους (εμπρόσθιους, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας)




Το Golf της 5ης γενιάς


Το 2004 εμφανίζεται η έκδοση Golf Plus με λίγο μεγαλύτερο ύψος και χώρους σε σύγκριση με το απλό μοντέλο.
Το 2006 άρχισε η διάθεση του με κινητήρα άμεσου ψεκασμού και διπλού turbo (TSI) που συνδύαζε έναν υπερσυμπιεστή σε συνδυασμό με εναλλάκτη turbo. Έτσι μπορούσε να συνδυάσει ιδανικά ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και επιδόσεις στις υψηλές στροφές με συγκρατημένη κατανάλωση καυσίμου.
Το 2007 εμφανίζεται η έκδοση με το όνομα Bluemotion που με κατάλληλες μετατροπές στον κινητήρα κατάφερνε αρκετά χαμηλή κατανάλωση.

Τα σασί του Golf της 5ης γενιάς και τα μηχανικά μέρη του χρησιμοποιήθηκαν τη βάση για την κατασκευή του Leon 2ης γενιάς της Seat, του Octavia της 2ης γενιάς της Skoda και της 2ης γενιάς του A3 της Audi.

Η 6η γενιά (2008-2013)

Η 6η γενιά στην ουσία δεν ήταν εκ νέου σχεδιασμένη αλλά ήταν ένα "φρεσκάρισμα" (facelift) της 5ης γενιάς του μοντέλου. Στην γενιά αυτή, επεκτάθηκε η χρήση των κινητήρων turbo και άμεσου ψεκασμού (TSI) βενζίνης αλλά και κινητήρων πετρελαίου τεχνολογίας common rail. Η έκδοση Bluemotion κατάφερνε ακόμη μεγαλύτερη οικονομία σε καύσιμο και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG είχε πλέον 7 σχέσεις.




Το Golf της 6ης γενιάς

Η 7η γενιά (2013-)


Η 7η γενιά του μοντέλου ήταν ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο που βασίστηκε στην νέα πλατφόρμα της Volkswagen me to όνομα MQB. Το βάρος του αυτοκινήτου σε σύγκριση με το Golf της 6ης γενιάς είναι ως και 100 κιλά ελαφρύτερο καταφέρνοντας οικονομία στο καύσιμο που φτάνει το 23%.






Το Golf της 7ης γενιάς
 
To Golf 7ης γενιάς διατίθεται πλέον εκτός από τους κινητήρες TSI και GTD και με κινητήρες turbo με καύσιμο φυσικό αέριο, υβριδικό σύστημα και με ηλεκτροκίνηση.
Το Golf της γενιάς αυτής κατέκτησε τον επίζηλο τίτλο του "Αυτοκινήτου της χρονιάς" για το έτος 2013 και παράλληλα τον τίτλο του "Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της χρονιάς" για το ίδιο έτος.
 
Ο θρύλος


Το Golf GTI της 1ης γενιάς ήταν ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο για την εποχή του. Με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων και 110 ίππων επιτάχυνε από τα 0 στα 100 σε 9 δευτερόλεπτα και είχε τελική 180 χλμ / ώρα.Σε συνδυασμό με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά το Golf GTI ήταν καλύτερο στο δρόμο από πολλά δυνατότερα αλλά και ακριβότερα αυτοκίνητα της εποχής.
Η έκδοση R32 της 4ης γενιάς με τον εξακύλινδρο κινητήρα των 3,2 λίτρων 237 ίππων και την τετρακίνηση, είχε επιδόσεις υπεραυτοκινήτου. Τα 0-100 ερχόταν σε 6,4 δευτερόλεπτα με το κιβώτιο DSG και η τελική του στα 250 χλμ / ώρα κάνοντας την σύλληψη των ανυπάκουων Γερμανών στις Γερμανικές Autobahn άπιαστο όνειρο.
Η έκδοση R της 6ης γενιάς τα κατάφερνε ακόμα καλύτερα από το R32 της 4ης γενιάς επιταχύνοντας από 0-100 σε 5,4 δευτερόλεπτα με το κιβώτιο DSG και έχοντας τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη επίσης στα 250 χλμ / ώρα. Η έκδοση αυτή είναι το γρηγορότερο Golf που παράχθηκε ποτέ.




Το Golf R της 6ης γενιάς


Σήμερα το Golf στην 7η γενιά του δείχνει πιο ώριμο από ποτέ, δίνοντας μια δυναμική στην εταιρία να συνεχίσει την παρουσία του για πολλά πολλά χρόνια ακόμα. Viele Jahre Golf!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...