Αγορά μεταχειρισμένου υβριδικού ή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου για οικονομία στο καύσιμο;

Η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου έχει φτάσει σε πολύ διαφορετικό επίπεδο από ότι ήταν προ κρίσης. Τα αυτοκίνητα πλέον χάνουν με εντυπωσιακούς ρυθμούς την αξία τους κάτι που δίνει την ευκαιρία σε όλους, ακόμη και σ' αυτούς που διαθέτουν μικρό βαλάντιο να αποκτήσουν το αυτοκίνητο που τους αρέσει ή / και που τους προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις τους.
Σήμερα ο υποψήφιος αγοραστής που επιθυμεί να κινηθεί οικονομικά, εκτός από τα μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα, πρέπει να έχει υπ' όψη του και τα μεταχειρισμένα υβριδικά!
Στο άρθρο αυτό δεν θα αρκεστούμε μόνο στην παρουσίαση των διαθέσιμων πετρελαιοκίνητων και υβριδικών μοντέλων αλλά θα κάνουμε μια σύγκριση εφ' όλης της ύλης των δυο εναλλακτικών επιλογών που προαναφέραμε.




Αρχικά ας δούμε τα διαθέσιμα προσιτά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα υβριδικά και πετρελαιοκίνητα που έχει στη διάθεση του ο αγοραστής 

Υβριδικά

Παρατηρώντας τις αγγελίες σε δημοφιλείς ιστότοπους φιλοξενίας αγγελιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, μπορoύμε να βρoύνε θέτοντας ένα άνω όριο τα 10000 ευρώ, τα υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά

1. Toyota Prius ΙΙ


To Prius της δεύτερης γενιάς κυκλοφόρησε από το 2005 στη χώρα μας σαν επιβατικό αλλά και σαν ταξί. Υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα ως μεταχειρισμένα Prius στην αγορά με τιμές που αρχίζουν από 5500 ευρώ.

2. Honda Civic hybrid

.

Το Honda Civic Hybrid είναι η δεύτερη επιλογή που έχει στη διάθεση του ο υποψήφιος αγοραστής. Κυκλοφόρησε στην αγορά το 2006 και μπορούμε να το αποκτήσουμε με τιμές που αρχίζουν από 8500 ευρώ.

3. Honda Insight ΙΙ


Το 2009 η Honda παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του Honda Insight. Σε σύγκριση με το Prius και το Civic Hybrid λόγω του νεώτερου της ηλικίας του, υπάρχουν αρκετά λιγότερα ως μεταχειρισμένα στην αγορά me tim;ew poy arx;izoyn ap;o ta 8500 ευρώ.


Πετρελαιοκίνητα

Πριν προχωρήσουμε στην παρουσίαση των διαθέσιμων πετρελαιοκίνητων μεταχειρισμένων μοντέλων, θεωρούμε απαραίτητο να υπενθυμίσουμε ότι τα αυτοκίνητα αυτά πρέπει να έχουν αντιρυπαντική τεχνολογία προδιαγραφών Euro 5 ή μεταγενέστερη είτε είναι καινούργια, είτε μεταχειρισμένα για να κυκλοφορήσουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 
Έχουμε συμπληρώσει κάπου 2,5 χρόνια από τότε που ισχύει το εν λόγω μέτρο. Ταυτόχρονα, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στην αγορά και τα πρώτα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πετρελαίου προδιαγραφών Euro 5, οπότε διευρύνονται οι επιλογές για τους κάτοικους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. 
Έτσι λοιπόν με τα παραπάνω κριτήρια τα πιο προσιτά και δημοφιλή επιβατικά πετρελαιοκίνητα που βρίσκουμε στην εφημερίδα μας αλλά και στο ΧΕ automoto θέτοντας ένα άνω όριο τα 10000 ευρώ, είναι τα παρακάτω:

Opel Corsa 1,3d


Το Corsa ήταν μέχρι το έτος 2013 το πιο καλοπουλημένο μοντέλο στην ελληνική αγορά, οπότε υπάρχουν αρκετά πετελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 διαθέσιμα σε τιμές που αρχίζουν από τα 9500 ευρώ.

Fiat Punto 1,3d



Το Fiat Punto είναι ακόμη ένα δημοφιλές αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς με τιμές που αρχίζουν από τα 10000 ευρώ περίπου.

Renault Clio 1,5d



Το Clio με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων πετρελαίου το συναντάμε επίσης αρκετά συχνά στους δρόμους. Οι τιμές διάθεσης του ως μεταχειρισμένο πετρελαιοκίνητο αρχίζουν από 9500 ευρώ περίπου.


Για να αξιολογήσουμε ποιο από τα παραπάνω υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μας συμφέρει από άποψη οικονομίας στη μετακίνηση, θα συγκρίνουμε τις τιμές της πραγματικής κατανάλωσης σε καύσιμο ανά 100 χιλιόμετρα που διανύουν σύμφωνα με τους κατασκευαστές τους και το κόστος στην τσέπη μας.
Οι πραγματικές τιμές κατανάλωσης των αυτοκινήτων που εξετάζονται, λήφθηκαν από τη σελίδα www.spritmonitor.de όπου μπορεί να βρει κανείς στατιστικά στοιχεία για τιμές κατανάλωσης για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανά τον κόσμο. Οι μέσες τιμές κατανάλωσης για κάθε μοντέλο προκύπτουν με βάση τις καταχωρίσεις πολλών οδηγών (κυρίως Ευρωπαίων), κάτι που εγγυάται κατά κάποιον τρόπο την εγκυρότητα των τιμών αυτών.

Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται για τα υβριδικά και πετρελαιοκίνητα μοντέλα που αναφέραμε προηγουμένως οι τιμές κατανάλωσης τους σε λίτρα ανά 100 χλμ, τα ετήσια έξοδα για 15000 χιλιόμετρα (που ισοδυναμεί με τον μέσον όρο των διανυθέντων χιλιομέτρων ενός αυτοκινήτου ανά έτος) καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας τους.

Μέση πραγματική κατνάλωση (λίτρα / 100 χλμ)
Ετήσια έξοδα σε ευρώ για 15000 διανυθέντα χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας 2014
Υβριδικά
Toyota Prius ΙΙ
5.1
1262
0* / -**
Honda Civic hybrid
5.7
1411
0* / 98,1 ***
Honda Insight ΙΙ
5.4
1336
0* / 93,6 ***
Πετρελαιοκίνητα



Opel Corsa 1,3d 85 hp
5.0
1012
0
Fiat Punto 1,3d 95 hp
4.8
972
0
Renault Clio 1,5d 90 hp
5.0
1012
0

*Για αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν την 1η Νοεμβρίου 2010 όπου όλα τα υβριδικά είχαν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
** Το μοντέλο άλλαξε το 2009 οπότε δεν ήταν διαθέσιμο το Prius II ως καινούργιο το 2010
*** Τέλη κυκλοφορίας αν το αυτοκίνητο ταξινομήθηκε μετά την 1η Νοεμβρίου 2010

Συμπέρασμα
Τα υβριδικά αυτοκίνητα που εξετάζουμε μπορούν να συναγωνιστούν τα πετρελαιοκίνητα σε τιμές κατανάλωσης καυσίμου, όχι όμως και σε έξοδα μετακίνησης λόγω της μεγάλης διαφοράς της τιμής μεταξύ βενζίνης και πετρελαίου (1,65 μέση τιμής της αμόλυβδης έναντι 1,35 του πετρελαίου κίνησης κατά μέσο όρο).
Παρόλο που σε επίπεδο ετήσιων εξόδων τα υβριδικά χάνουν την μάχη, η διαφορές δεν είναι μεγάλες οπότε είναι πλέον μια πολύ καλή εναλλακτική καθώς είναι λίγο έως αρκετά φθηνότερα από τα πετρελαιοκίνητα με προδιαγραφές ρύπων Euro 5 καταναλώνοντας όσο ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο της κατηγορίας μίνι (όπως το Smart ή το Toyota Aygo). Παράλληλα όλα τα υβριδικά που αναφέραμε είναι μεγαλύτερα σε διαστάσεις αυτοκίνητα από τα πετρελαιοκίνητα κάτι που σημαίνει ότι καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Έτσι λοιπόν ο υποψήφιος αγοραστής που θέλει να κινηθεί οικονομικά και οικολογικά, έχει πλέον στη διάθεση του αρκετές και ενδιαφέρουσες επιλογές και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Τι πρέπει να προσέξουμε στην αγορά ενός μεταχειρισμένου υβριδικού

Παρόλο που οι μπαταρίες που διαθέτει ένα υβριδικό αυτοκίνητο για την αποθήκευση της ανακτημένης από το φρενάρισμα ενέργειας έχουν μεγάλο κύκλο ζωής και καλύπτονται από πολυετή εγγύηση από τη Honda και την Toyota, η αντικατάσταση τους αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έξοδα στην συντήρηση τους. Το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών ανέρχεται σε 2-3000 ευρώ. Καλό θα ήταν να ελέγξουμε σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο την κατάσταση τους σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο που επιθυμούμε να αγοράσουμε ώστε να είμαστε σίγουροι ότι δεν χρήζουν αντικατάστασης στο άμεσο μέλλον.

Τι πρέπει να προσέξουμε στην αγορά ενός μεταχειρισμένου πετρελαιοκίνητου

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν και αυτά τις ιδιαιτερότητες τους. Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που θα πρέπει να προσέξει κανείς στα μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα που ικανοποιούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και μεταγενέστερες είναι η κατάσταση του φίλτρου DPF.
Το φίλτρο DPF (Diesel Particulate Filter) στα ελληνικά σημαίνει Φίλτρο Κατακράτησης Μικροσωματιδίων και ο ρόλος του είναι να κρατά τα μικροσωματίδια που παράγονται από την καύση του πετρελαίου (η γνωστή κάπνα που βγάζουν από τις εξατμίσεις τους τα παλιότερα πετρελαιοκίνητα) πριν αυτά περάσουν στο περιβάλλον.
Φίλτρο DPF έχουν όλα τα πετρελαιοκίνητα που ικανοποιούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και μεταγενέστερες. Στα αυτοκίνητα αυτά, υπάρχει η δυνατότητα αυτοκαθαρισμού του φίλτρου αυτού. Η διαδικασία αυτή γίνεται αυτόματα και στα περισσότερα αυτοκίνητα αναβει ή αναβοσβήνει μια σχετική λυχνία που προειδοποιεί για την ενέργεια αυτή. Όταν γίνεται αυτοκοκαθαρισμός, ο οδηγός καλό είναι να μη σβήσει τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Ο αυτοκαθαρισμός διαρκεί από 15 ως 20 λεπτά, οπότε χρειάζεται προσοχή όταν το αυτοκίνητο κινείται για  μικρές αποστάσεις εντός πόλης.. Αν το φίλτρο γεμίσει, ο κινητήρας δεν έχει την αναμενόμενη απόδοση. Υπάρχει η δυνατότητα και μη αυτόματου καθαρισμού του φίλτρου, το οποίο μπορεί να γίνει και σε κάποιο συνεργείο. Αν όμως δεν δοθεί προσοχή στον καθαρισμό του φίλτρου από τον κάτοχο του αυτοκινήτου, τότε χρειάζεται αντικατάσταση. Το κόστος του φίλτρου μπορεί να ανέρχεται σε τιμές πάνω από 1000 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις πάνω από 2000! 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...