Σήμερα γενικά δεν υπάρχουν κακά αυτοκίνητα. Οι κατασκευαστές έχουν πάρει το μάθημα τους από την αγορά και κάνουν φιλότιμες προσπάθειες να κατασκευάσουν όμορφα, ποιοτικά, αξιόπιστα και οικονομικά αυτοκίνητα. Όχι όμως και παλιότερα που δεν υπήρχαν οι σημερινές συμμαχίες και οι συγχωνεύσεις μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών και τα παγκόσμια αυτοκίνητα. Κάποιοι κατασκευαστές επίσης δεν είχαν την πείρα ούτε και την τεχνολογία για να φτιάξουν καλά αυτοκίνητα. Έτσι, στην έρευνα που κάνουμε στο άρθρο αυτό, θα παρουσιάσουμε τα χειρότερα αυτοκίνητα των 20 τελευταίων ετών από την σκοπιά της ικανοποίησης των κατόχων τους.
Στην έρευνά μας αυτή, δεν αρκούμαστε στις λίστες που συναντάμε στο διαδίκτυο, αλλά πηγαίνουμε ένα βήμα πιο πέρα και εξετάζουμε τα χειρότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το πόσο έχουν ικανοποιήσει τους κατόχους τους. Έτσι, στη δικιά μας λίστα με τα πέντε χειρότερα αυτοκίνητα των 20 τελευταίων ετών, θα συναντήσουμε αυτοκίνητα όμορφα, με καλή οδική συμπεριφορά, κύρος, αλλά δυσαρεστημένους κατόχους.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, πιάσαμε "λαυράκι" καθώς είχαμε την τύχη να βρούμε το www.carsurvey.org, έναν δικτυακό τόπο όπου μπορεί κάθε κάτοχος από όλον τον κόσμο να γράψει τις εντυπώσεις του για το αυτοκίνητο που είχε ή έχει, να το αξιολογήσει και να απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα της προτίμησης η όχι μελλοντικά σε αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Η απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι ένα πολύ σημαντικός δείκτης ικανοποίησης του κατόχου που τη χρησιμοποιούν και οι ίδιοι οι κατασκευαστές στις έρευνες τους αλλά και μια σύνοψη του πόσο καλό ή όχι είναι ένα αυτοκίνητο.
Ένα ακόμη κριτήριο που χρησιμοποιήσαμε στην έρευνά μας ήταν η αναφορά της αγγλικής εκπομπής Top gear σε συνεργασία με το κανάλι BBC που το έτος 2006 αξιολόγησε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αγγλία με βάση τις αναφορές ικανοποίησης χιλιάδων οδηγών.
Αρκετά λόγια γράψαμε, ας περάσουμε στη λίστα με τα 5 χειρότερα αυτοκίνητα των τελευταίων 20 ετών με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων τους. Όπως σε κάθε λίστα, έτσι και στη δική μας θα αρχίσουμε από το λιγότερο κακό αυτοκίνητο και θα καταλήξουμε στο νούμερο ένα.
5. Mercedes A-Class (1998-04)
H A-Class ήταν η πρώτη προσπάθεια της Mercedes στην κατηγορία των σούπερμίνι πολυμορφικών αυτοκινήτων. Ήταν επίσης το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της. Έτσι, οι σχεδιαστές της δεν είχαν την εμπειρία για να σχεδιάσουν ένα αυτοκίνητο με καλή οδική συμπεριφορά. Η πρώτη απογοήτευση ήρθε για το αυτοκίνητο όταν κατά τη διάρκεια ενός τεστ Σουηδών δημοσιογράφων το αυτοκίνητο ανατράπηκε. H Mercedes σταμάτησε προσωρινά την παραγωγή του αυτοκινήτου και ανακάλεσε όλα τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν εξοπλίζοντας τα με μεγαλύτερα ελαστικά, σκληρότερες αναρτήσεις και στάνταρ ESP, ώστε να περνούν τα σχετικά τέστ. Ωστόσο το αυτοκίνητο ποτέ δεν ενέπνεε εμπιστοσύνη στον οδηγό του και ήταν αναξιόπιστο. Ίσως γι' αυτό μόνο το 44% των κατόχων της A-Class δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν Mercedes.
4. Kia Rio (2000-2004)
Όταν η Kia έριξε στην αγορά το Rio, βασιζόταν κυρίως στην χαμηλή τιμή του. Το αυτοκίνητο θύμιζε έντονα ιαπωνικά μοντέλα περασμένων δεκαετιών. Το αυτοκίνητο δεν ήταν ιδιαίτερα αξιόπιστο και δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τους κατόχους του στους τομείς της άνεσης, της ποιότητας κατασκευής και της οδικής συμπεριφοράς. Η σχέση του με το σημερινό Rio της εταιρίας το οποίο είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο σε όποιον τομέα και αν αξιολογηθεί, είναι η συνωνυμία. Μόνο το 40% των κατόχων της του Rio δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας..
3. Peugeot 307 (2001-07)
Το 307 ξεκίνησε την καριέρα του κατακτώντας τον επίζηλο τίτλο του "Αυτοκινήτου της χρονιάς" για το έτος 2002. Παρότι μοντέρνο ακόμη και σήμερα, με άπλετους χώρους και όμορφο design, το 307 αποδείχθηκε ένα λεμόνι για τους κατόχους του Αναξιόπιστο στο σημείο που παρουσίαζε βλάβες ακόμη και στα σύντομα τέστ των δημοσιογράφων, το 307 μόνο στην μετά face lift εκδοχή του (2005) άρχισε να διορθώνεται από την εταιρία στον τομέα της αξιοπιστίας. Μόνο το 34% των κατόχων του 307 δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν Peugeot.
2. Kia Sephia (1992-97)
Ό,τι γράψαμε για το Rio, ισχύει περίπου και για το Sephia της πρώτης γενιάς. Ένα αυτοκίνητο που πούλησε και στη χώρα μας λόγω της χαμηλής τιμής του. Από κει και πέρα, φρένα και οδική συμπεριφορά ήταν άσχημα και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου ανεπαρκείς παρόλο τον κινητήρα των 1,6 λίτρων. Δυστυχώς αυτά τα αυτοκίνητα δημιούργησαν ένα κακό προφίλ για την εταιρία που σήμερα καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να το αλλάξει με τα ποιοτικά σημερινά της μοντέλα. Το Sephia ικανοποίησε μόνο το 33% των κατόχων του που δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν αυτοκίνητο της Kia.
1. Renault Laguna I (2000-07)
Και φτάσαμε αισίως στην κορυφή των χειρότερων αυτοκινήτων της 20ετίας από άποψη ικανοποίησης των χρηστών τους. Δυστυχώς το Laguna, ένα κατά τα άλλα πανέμορφο αυτοκίνητο με ζηλευτό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, μοντέρνο με καλά οδικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις, έχει δημιουργήσει ορκισμένους εχθρούς κατά της Renault. Η αναξιοπιστία του αυτοκινήτου και τα πολύ ακριβά σέρβις, είναι οι βασικοί λόγοι που έκαναν μόνο το 32% των κατόχων του αυτοκινήτου να δηλώσουν ότι θα ξανααγόραζαν αυτοκίνητο της φίρμας με το έμβλημα του ρόμβου.
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Στην έρευνά μας αυτή, δεν αρκούμαστε στις λίστες που συναντάμε στο διαδίκτυο, αλλά πηγαίνουμε ένα βήμα πιο πέρα και εξετάζουμε τα χειρότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το πόσο έχουν ικανοποιήσει τους κατόχους τους. Έτσι, στη δικιά μας λίστα με τα πέντε χειρότερα αυτοκίνητα των 20 τελευταίων ετών, θα συναντήσουμε αυτοκίνητα όμορφα, με καλή οδική συμπεριφορά, κύρος, αλλά δυσαρεστημένους κατόχους.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, πιάσαμε "λαυράκι" καθώς είχαμε την τύχη να βρούμε το www.carsurvey.org, έναν δικτυακό τόπο όπου μπορεί κάθε κάτοχος από όλον τον κόσμο να γράψει τις εντυπώσεις του για το αυτοκίνητο που είχε ή έχει, να το αξιολογήσει και να απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα της προτίμησης η όχι μελλοντικά σε αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Η απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι ένα πολύ σημαντικός δείκτης ικανοποίησης του κατόχου που τη χρησιμοποιούν και οι ίδιοι οι κατασκευαστές στις έρευνες τους αλλά και μια σύνοψη του πόσο καλό ή όχι είναι ένα αυτοκίνητο.
Ένα ακόμη κριτήριο που χρησιμοποιήσαμε στην έρευνά μας ήταν η αναφορά της αγγλικής εκπομπής Top gear σε συνεργασία με το κανάλι BBC που το έτος 2006 αξιολόγησε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αγγλία με βάση τις αναφορές ικανοποίησης χιλιάδων οδηγών.
Αρκετά λόγια γράψαμε, ας περάσουμε στη λίστα με τα 5 χειρότερα αυτοκίνητα των τελευταίων 20 ετών με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων τους. Όπως σε κάθε λίστα, έτσι και στη δική μας θα αρχίσουμε από το λιγότερο κακό αυτοκίνητο και θα καταλήξουμε στο νούμερο ένα.
5. Mercedes A-Class (1998-04)
H A-Class ήταν η πρώτη προσπάθεια της Mercedes στην κατηγορία των σούπερμίνι πολυμορφικών αυτοκινήτων. Ήταν επίσης το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της. Έτσι, οι σχεδιαστές της δεν είχαν την εμπειρία για να σχεδιάσουν ένα αυτοκίνητο με καλή οδική συμπεριφορά. Η πρώτη απογοήτευση ήρθε για το αυτοκίνητο όταν κατά τη διάρκεια ενός τεστ Σουηδών δημοσιογράφων το αυτοκίνητο ανατράπηκε. H Mercedes σταμάτησε προσωρινά την παραγωγή του αυτοκινήτου και ανακάλεσε όλα τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν εξοπλίζοντας τα με μεγαλύτερα ελαστικά, σκληρότερες αναρτήσεις και στάνταρ ESP, ώστε να περνούν τα σχετικά τέστ. Ωστόσο το αυτοκίνητο ποτέ δεν ενέπνεε εμπιστοσύνη στον οδηγό του και ήταν αναξιόπιστο. Ίσως γι' αυτό μόνο το 44% των κατόχων της A-Class δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν Mercedes.
4. Kia Rio (2000-2004)
Όταν η Kia έριξε στην αγορά το Rio, βασιζόταν κυρίως στην χαμηλή τιμή του. Το αυτοκίνητο θύμιζε έντονα ιαπωνικά μοντέλα περασμένων δεκαετιών. Το αυτοκίνητο δεν ήταν ιδιαίτερα αξιόπιστο και δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τους κατόχους του στους τομείς της άνεσης, της ποιότητας κατασκευής και της οδικής συμπεριφοράς. Η σχέση του με το σημερινό Rio της εταιρίας το οποίο είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο σε όποιον τομέα και αν αξιολογηθεί, είναι η συνωνυμία. Μόνο το 40% των κατόχων της του Rio δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας..
3. Peugeot 307 (2001-07)
Το 307 ξεκίνησε την καριέρα του κατακτώντας τον επίζηλο τίτλο του "Αυτοκινήτου της χρονιάς" για το έτος 2002. Παρότι μοντέρνο ακόμη και σήμερα, με άπλετους χώρους και όμορφο design, το 307 αποδείχθηκε ένα λεμόνι για τους κατόχους του Αναξιόπιστο στο σημείο που παρουσίαζε βλάβες ακόμη και στα σύντομα τέστ των δημοσιογράφων, το 307 μόνο στην μετά face lift εκδοχή του (2005) άρχισε να διορθώνεται από την εταιρία στον τομέα της αξιοπιστίας. Μόνο το 34% των κατόχων του 307 δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν Peugeot.
2. Kia Sephia (1992-97)
Ό,τι γράψαμε για το Rio, ισχύει περίπου και για το Sephia της πρώτης γενιάς. Ένα αυτοκίνητο που πούλησε και στη χώρα μας λόγω της χαμηλής τιμής του. Από κει και πέρα, φρένα και οδική συμπεριφορά ήταν άσχημα και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου ανεπαρκείς παρόλο τον κινητήρα των 1,6 λίτρων. Δυστυχώς αυτά τα αυτοκίνητα δημιούργησαν ένα κακό προφίλ για την εταιρία που σήμερα καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να το αλλάξει με τα ποιοτικά σημερινά της μοντέλα. Το Sephia ικανοποίησε μόνο το 33% των κατόχων του που δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν αυτοκίνητο της Kia.
1. Renault Laguna I (2000-07)
Και φτάσαμε αισίως στην κορυφή των χειρότερων αυτοκινήτων της 20ετίας από άποψη ικανοποίησης των χρηστών τους. Δυστυχώς το Laguna, ένα κατά τα άλλα πανέμορφο αυτοκίνητο με ζηλευτό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, μοντέρνο με καλά οδικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις, έχει δημιουργήσει ορκισμένους εχθρούς κατά της Renault. Η αναξιοπιστία του αυτοκινήτου και τα πολύ ακριβά σέρβις, είναι οι βασικοί λόγοι που έκαναν μόνο το 32% των κατόχων του αυτοκινήτου να δηλώσουν ότι θα ξανααγόραζαν αυτοκίνητο της φίρμας με το έμβλημα του ρόμβου.