15 Νοε 2014

Οι επιπτώσεις της κρίσης στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων ανά κατηγορία

Συμπληρώνουμε 4 χρόνια κρίσης. 4 χρόνια που σφίγγουμε το ζωνάρι και κάνουμε περικοπές σε κάθε τομέα της ζωής μας. Οι περικοπές αυτές καθρεφτίζονται και στην αγορά των ΙΧ επιβατικών που κάθε χρόνο μετράει απώλειες της τάξης του 30-40% εξαιρούμενης της φετινής χρονιάς που σημειώθηκε αύξηση. Πως αντικατοπτρίζεται η κρίση όμως στις προτιμήσεις των αγοραστών νέων ΙΧ επιβατικώνσε κάθε κατηγορία αυτοκινήτων; Την απάντηση θα επιχειρήσουμε να δώσουμε στο άρθρο αυτό.



Για την υλοποίηση του άρθρου αυτού στο carblogger.gr ανατρέξαμε στην σελίδα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για να πάρουμε τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία. Τα αποτελέσματα, αν και κάπως αναμενόμενα, αξίζουν μια αναλυτική μελέτη. 
Έτσι, συγκεντρώθηκαν τα ποσοστά ανά κατηγορία επιβατικών αυτοκινήτων που αγοράστηκαν κάθε έτος για τα τελευταία 7 χρόνια. Για το 2014, χρησιμοποιήθηκαν στατιστικά στοιχεία για τους τελευταίους 10 μήνες του.
Με βάση τις δημοφιλέστερες κατηγορίες αυτοκινήτων (4Χ4 ATV - παντός εδάφους, 4Χ4 SUV, A, B, C, D, E, MPV), συντάχθηκε το παρακάτω διάγραμμα


Παρατηρώντας το διάγραμμα βλέπουμε μια αλλαγή στις προτιμήσεις των αγοραστών από το έτος 2010 και μετά. Tα χρόνια "προ κρίσης" (2008, 2009), οι πωλήσεις των σούπερμινι, των μικρών  και μικρομεσαίων αυτοκινήτων μειωνόταν, με αντίστοιχη αύξηση των μεσαίων αυτοκινήτων (όπως VW Passat, Opel insignia κλπ) και των SUV (Toyota RAV 4, VW Tiguan κλπ).
Από τη χρονιά του 2010 που σηματοδοτεί την έναρξη της χρηματοοικονομικής κρίσης στη χώρα μας μέχρι σήμερα, οι αγοραστές στράφηκαν στα αυτοκίνητα κατηγορίας σούπερμινι (Opel Corsa, VW Polo κλπ), αλλά και σ' αυτή των μικρών αυτοκινήτων πόλης (Fiat 500, Toyota Aygo κλπ). Από την άλλη, σχεδόν όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες (με εξαίρεση αυτή των MPV), παρουσιάζουν πτώση. Μεγαλύτερες απώλειες μετρά η κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων που ιδιαίτερα στο διάστημα 2009-2010, μειώθηκαν κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες.
Έτσι, η προτίμηση των αγοραστών στο διάστημα 2010-2014 στα αυτοκίνητα της κατηγορίας σουπερμίνι, παρουσίασε αύξηση από το 25% στο 44% επί του συνόλου των αγορασθέντων αυτοκινήτων, δηλαδή κατά 19%. και των μίνι αυτοκινήτων αύξηση κατά 4%. Η προτίμηση αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα και των δυο αυτών κατηγοριών, γίνονται όλο και πιο ευρύχωρα μεγαλύτερα και ωριμότερα, παίζοντας σε πολλές περιπτώσεις το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου σε μια οικογένεια.
Στον αντίποδα, η πιο πληγείσα κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων, παρουσιάζει κάμψη στην προτίμηση για το ίδιο διάστημα της τάξης του 7% καθώς και αυτή των SUV 10%.
Έτσι λοιπόν, το 2014, το 60% περίπου των αυτοκινήτων που πωλούνται είναι μικρά (άθροισμα κατηγορίας Α και Β)! 
Βλέπουμε λοιπόν ότι εκτός από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων που έχουν παρουσιάσει μεταξύ των ετών 2009-2014 μείωση της τάξης του 73,7% (σύγκριση πωλήσεων 10μήνου 2009 με 10μήνου 2014), έχουν αλλάξει δραματικά και οι προτιμήσεις των αγοραστών που δείχνουν την κάθετη πτώση του βιωτικού επιπέδου μας. Οι Έλληνες έχουν περιορίσει σημαντικά τα έξοδα τους και αυτό αντικατοπτρίζεται και στην αγορά αυτοκινήτου. Ζητούμεμο είναι πλέον ένα μικρό αυτοκίνητο με λίγα έξοδα (τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιση, κατανάλωση καυσίμου) που να καλύπτει τις ανάγκες όλης της οικογένειας.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...