Citroen SM 1970: Δείχνοντας το μέλλον στην αυτοκίνηση

Το 1970, η Citroen για πολλοστή φορά ταράζει τα νερά της αυτοκίνησης παρουσιάζοντας σε συνεργασία με την Maserati την πρωτοποριακή SM, ένα σπορ αυτοκίνητο με ένα πλήθος από χαρακτηριστικά που την κάνει μοναδική ακόμη και σήμερα!



Το πρόγραμμα για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1961 με την ονομασία «Project S» και στόχος ήταν από αυτό να προκύψει η σπορ εκδοχή της δημοφιλούς και πολύ επιτυχημένης DS. Επτά χρόνια αργότερα επιστρατεύτηκε και η Μaserati για την ολοκλήρωση του μοντέλου (που είχε αγοραστεί από τη Citroen), οπότε υιοθετήθηκαν για την κωδικοποίησή του τα διακριτικά «SM», με το γράμμα «Μ» να υποδηλώνει την ενεργή παρουσία των Ιταλών.
Η Citroen SM, που εξελίχθηκε σε ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας, συνδύαζε την τεχνολογία αιχμής της γαλλικής εταιρείας σε πλαίσιο και αναρτήσεις με την αναμφισβήτη ισχύ του V6 κινητήρα της Μaserati, τον οποίο σχεδίασε ο ο πολύπειρος αρχιμηχανικός της τελευταίας Τζούλιο Αλφιέρι. Το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου, χωρητικότητας 2.7 λίτρων, απέδιδε 170 ίππους. Ένα χρόνο μετά την πρώτη κυκλοφορία της, η SM ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο με τον V6 κινητήρα να αποκτά και τρίλιτρη έκδοση, απόδοσης 180 ίππων.


Η Citroën SM σχεδιάστηκε από τον Robert Opron, που ήταν τότε ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Citroën. Το ντιζάιν του μοντέλου, μολονότι είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Citroën και θυμίζει σε κάποια σημεία το Citroën DS, διαθέτει μία ξεχωριστή προσωπικότητα και είναι ιδιαίτερα ελκυστικό. Το σχήμα του εξακολουθεί να δείχνει φουτουριστικό ακόμα και σήμερα και μάλιστα όταν φαίνεται από πάνω, θυμίζει «δάκρυ στον άνεμο», καθώς το φαρδύ εμπρόσθιο μέρος καταλήγει ομαλά σε μία πιο στενή πίσω απόληξη. Το αυτοκίνητο μάλιστα χρησιμοποιήθηκε ακόμη και το 1999 σε τηλεοπτική διαφήμιση της BP Ισπανίας, όπου "ήταν ζητούμενο ένα φουτουριστικό αυτοκίνητο".



Ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στα οποία χρησιμοποιήθηκε και αεροδυναμική σήραγγα κατά την εξέλιξη, για την μείωση της αντίστασης του αέρα, με αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης, την βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς στην υψηλές ταχύτητες και την επίτευξη καλύτερων επιδόσεων. Το ασυνήθιστα αεροδυναμικό για την τότε εποχή σχήμα του SM, φαίνεται σε πολλές λεπτομέρειες, όπως τα καμπυλωτό κάλυμμα των προβολέων, το σχήμα του εξωτερικού καθρέπτη οδηγού (προσέφερε επίσης και έξτρα καθρέπτη συνοδηγού, φυσικά με το ίδιο αεροδυναμικό σχήμα), την μέθοδο επικόλλησης του παρμπρίζ στο σασί χωρίς να δημιουργείται «αυλάκι» (ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με το παρμπρίζ απευθείας κολλημένο στο σασί) και το πάτωμα του αυτοκινήτου, που διέθετε στοιχεία ενεργητικής αεροδυναμικής, τα οποία «πίεζαν» το αυτοκίνητο στο δρόμο, στις υψηλές ταχύτητες.
Στην εποχή του επίσης ήταν ίσως το μοναδικό αυτοκίνητο που συνδύαζε μοναδικά άνεση, κοφτερή οδική συμπεριφορά ενός supercar και υψηλές επιδόσεις.
Το 1970, όταν παρουσιάστηκε, ήταν το αυτοκίνητο του μέλλοντος και το ταχύτερο μοντέλο με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η επίσημη τελική ταχύτητα ήταν 220 km/h (137 mph), αν και κάποιες ανεξάρτητες δοκιμές είχαν επιτύχει έως και 235 km/h (146 mph). Θεωρήθηκε ως ένα αυτοκίνητο - σύμβολο της αισιοδοξίας και της προόδου της τεχνολογίας, αντίστοιχο με το υπερηχητικό Κονκόρντ στον τομέα των αεροπλάνων.
Συνολικά 12.920 αυτοκίνητα παρήχθησαν μεταξύ του 1970 και του 1975



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...