Τι ρύθμιση έχουν στους τροχούς τους μόνο τα αυτοκίνητα της Mercedes;

Σας αρέσουν τα αυτοκίνητα της Mercedes; Σίγουρα είναι από τα πιο διακεκριμένα αυτοκίνητα της premium κατηγορίας. Τα αυτοκίνητα με το σύμβολο το αστέρι, έχουν και ένα ακόμη χαρακτηριστικό στους τροχούς τους που σπάνια το συναντάμε σε άλλα αυτοκίνητα!


Εχετε παρατηρήσει στα πισωκίνητα Mercedes τους μπροστινούς τροχούς όταν είναι τέρμα στριμμένοι; Αν το κάνετε θα δείτε ότι οι τροχοί μοιάζουν σαν να έχουν μια κλίση προς την πλευρά της στροφής τους. Αυτό οφείλεται στη σχετικά μεγάλη γωνία κάστερ που έχουν οι μπροστινοί τροχοί στα μοντέλα της Mercedes.
Τι είναι όμως η γωνία κάστερ; Γιατί να έχουμε γωνία κάστερ στους τροχούς; Στα θέματα αυτά θα απαντήσουμε παρακάτω.


Όπως βλέπουμε και στο παραπάνω σχέδιο, η γωνία κάστερ είναι η γωνία που σχηματίζει ο άξονας γύρω απ’ τον όποιο στρίβει ο τροχός (άξονας στροφής), σε σχέση με την κατακόρυφο. Αν η νοητή προέκταση του άξονα στροφής τέμνει το δρόμο εμπρός από το ίχνος της κατακορύφου, μιλάμε για θετικό κάστερ. Στην αντίθετη περίπτωση για αρνητικό.

Στην περίπτωση των πισωκίνητων μοντέλων της Mercedes, οι μπροστινοί τροχοί, έχουν κατάκανόνα ένα αρκετά μεγάλο θετικό κάστερ που φτάνει τις 10-11 μοίρες!

Δίνοντας θετική γωνία κάστερ οι κατασκευαστές εκμεταλλευόνται το βάρος του αυτοκινήτου για να κρατιούνται οι τροχοί στην ευθεία διεύθυνση χωρίς προσπάθεια. Χάρη σ' αυτή εφαρμόζεται η δύναμη του βάρους πίσω από το σημείο επαφής του λάστιχου με το δρόμο δημιουργώντας έτσι μια ροπή, εξαιτίας της τριβής, που κρατάει τον τροχό σ' ευθεία. Λόγω της γωνίας κάστερ το τιμόνι έχει την τάση να επανέρχεται στην ευθεία μετά από μια στροφή. Για τον λόγο αυτό, όταν τ' αυτοκίνητο κινείται σ' ευθύ δρόμο, δε χρειάζονται παρά ελάχιστες διορθώσεις για να διατηρήσει την πορεία του. 
Σήμερα η γωνία κάστερ στα περισσότερα αυτοκίνητα είναι μία ή δύο μοίρες. Στα αυτοκίνητα της Mercedes ωστόσο ανέρχεται σε 10-11 μοίρες!  Μετά την έρευνα μας στο carblogger.gr βρήκαμε  ότι ένας λόγος που μπορεί να το κάνει αυτό η Mercedes, είναι για να μεγιστοποιήσει την επιφάνεια επαφής του ελαστικού με το δρόμο κατά τη διάρκεια μιας στροφής. Επίσης λόγω του ότι ο άξονας στροφής του τροχού δεν είναι κατακόρυφος, επιφορτίζεται η ανάρτηση με λιγότερο βάρος. Σύμφωνα με κάποια άλλα στοιχεία που βρηκαμε σε forum της Mercedes, η ρύθμιση αυτή δίνει μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες αλλά κάνει τους τροχούς να στρίβουν πιο αργά. 

Παρακάτω παραθέτουμε φωτογραφίες από αυτοκίνητα της Mercedes με στριμμένους τους τροχούς όπου είναι πολύ εμφανής η μεγάλη γωνία κάστερ




Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...