19 Δεκ 2016

Τα 10 πιο πρωτοποριακά ιταλικά αυτοκίνητα που άλλαξαν το χάρτη της αυτοκίνησης

Οι Ιταλοί, από ανέκαθεν είχαν παράδοση στο να κατασκευάζουν αξιόλογα αυτοκίνητα που πολλές φορές έδειξαν το δρόμο στους υπόλοιπους κατασκευαστές με αξιοσημείωτες πρωτοτυπίες σε όλα τα επίπεδα. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζουμε στο carblogger.gr τα πιο πρωτοποριακά αυτοκίνητα που έβγαλε στην παραγωγή ο ανήσυχος αυτός λαός



Έχοντας ως βάση τη λίστα ως βάση τη λίστα του ιστότοπου mycarquest.com, συνθέτουμε τη δικιά μας λίστα μετά από μεγάλη δική μας έρευνα στο carblogger.gr με τα πιο πρωτοποριακά ιταλικά αυτοκίνητα όλων των εποχών.

1) Lancia Lambda (1923)


Η Lancia Lambda είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία της αυτοκίνησης το οποίο είχε μεταφερόμενου σασί τύπου μόνοκοκ, κάτι που χρησιμοποιήθηκε μετέπειτα ευρέως στο σχεδιασμό των σασί αγωνιστικών αυτοκινήτων και επέτρεπε το αυτοκίνητο να είναι χαμηλότερο από τα υπόλοιπα καθώς ο άξονας κίνησης βρισκόταν εντός του πλαισίου και περνουσε από ένα τούνελ. Στο ίδιο αυτοκίνητο τοποθετήθηκε πρώτη φορά κινητήρας τύπου V4 κάτι που το ξαναείδαμε σε αυτοκίνητα της δεκαετίας του '70 καθώς και ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση.

2) Cisitalia 202 (1947) 


Το Cisitalia 202 για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης είχε μια ομαλή ρέουσα μορφή που ενσωμάτωνε όλους τους επιμέρους όγκους ενός αυτοκινήτου (χώρο επιβατών, χώρο μοτέρ, φτερά τροχών και προβολείς) σε ένα ενιαίο σχήμα για πρώτη φορά. Μεταξύ του 1947 και του 1952 παράχθηκαν 170 αυτοκίνητα. Μετά το Cicitalia 202 ακολούθησε μια σειρά από αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών που ενσωμάτωσαν τον επαναστατικό σχεδιασμό του. Τέτοια ήταν η Porsche 356, η Lancia Aurelia B20, η Aston Martin DB2, η Alfa Romeo Giulietta Sprint και πολλές Ferrari και Maserati. Το Cicitalia 202 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο φιλοξενείται στο μουσείο μοντέρνας τέχνης the MoMa στην Νέα Υόρκη.

3) Fiat 600 Multipla (1956)


Τριάντα χρόνια πριν εμφανιστεί το Renault Espace, το Fiat 600 Multipla έδειξε το δρόμο στο σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου ενός όγκου και στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Παρόλο που ήταν μόνο μισό μέτρο μακρύτερο από το Mini Cooper, μπορούσε να φιλοξενήσει 6 ενήλικες! Δίκαια λοιπόν κερδίζει τον τίτλο του πρώτου πολυμορφικού αυτοκινήτου στην ιστορία της αυτοκίνησης.

4) Fiat 500 (1957)


Αν εστιάσουμε μόνο στα μηχανολογικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, δεν θα δούμε ιδιαίτερες πρωτοτυπίες. Ωστόσο ως σύλληψη το Fiat 500 ήταν παγκοσμίως το πρώτο προσιτό αυτοκίνητο πόλης με μήκος κάτω από 3 μέτρα που εκτίναξε τις πωλήσεις της Fiat και έδωσε σε κάθε Ιταλό αλλά και Ευρωπαίο τη δυνατότητα να αποκτήσει αυτοκίνητο για πρώτη φορά!

5) Lancia Flavia (1960)


Πολύ πριν εμφανιστούν τα πρώτα προσθιοκίνητα μεσαία αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής, η Lancia Flavia κινούσε τους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός τετρακύλινδρου κινητήρα τύπου boxer κατασκευασμένοιυ εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο! Το αυτοκίνητο φρέναρε έχοντας διασκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Λόγω του χαμηλού βάρους και όγκου του πρωτοποριακού κινητήρα της, η Flavia ήταν πολύ χαμηλότερη από τα αυτοκίνητα της εποχής της.

6) ATS 2500 GT (1963)


Αρκετά πριν δημιουργηθεί η Lamborghini Miura που κατά πολλούς θεωρείται το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα στο κέντρο, η Automobili Turismo e Sport (ATS), δημιούργησε το 2500 GT, ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Με κινητήρα 220 ίππων και 2500 κυβικών τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος, το αυτοκίνητο μπορούσε να φτάσει τα 240 χλμ / ώρα.

7) Lamborghini Miura (1966)



Μπορεί το ATS 2500 GT και το De Tomaso Vallelunga να προηγήθηκαν της Miura έχοντας κινητήρα στο κέντρο, παράχθηκαν ωστόσο σε πολύ μικρούς αριθμούς (12 το πρώτο, 60 το δεύτερο). Η Miura ωστόσο εκτός από τον κινητήρα στο κέντρο, είχε και ένα πρωτοποριακό στυλ που έκανε όλα τα υπόλοιπα σπορ αυτοκίνητα της εποχής να δείχνουν ξεπερασμένα! Ήταν επίσης το πρώτο supercar στην ιστορία της αυτοκίνησης με εντυπωσιακές επιδόσεις έχοντας τελική ταχύτητα 290 χλμ /ώρα.

8) Alfa Romeo Alfasud (1971)


Μπορεί η Lancia Flavia να ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο ιταλικό με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς (κάτι που το συναντάμε και στην Alfasud), ωστόσο η Alfasud διέθετε επιπλέον ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερεις τροχούς, δυνατούς κινητήρες boxer κινητήρες και οδική συμπεριφορά που έμελλε να είναι σημείο αναφοράς και σύγκρισης για όποιο προσθιοκίνητο παράχθηκε για τα επόμενα 20 χρόνια! Και σε επίπεδο σχεδιασμού η Alfasud έδειξε το δρόμο στη μικρομεσαία κατηγορία έχοντας ένα αεροδυναμικό αμάξωμα και πίσω μέρος που έχει αντιγραφεί από πολλά μετέπειτα μοντέλα.

9) Lancia Stratos (1973)


H Stratos ήταν ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε ειδικά για αγώνες αυτοκινήτων και είχε καταλυτική επίδραση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ. Κερδίζοντας το πρωτάθλημα 3 συνεχόμενα έτη (1974-76) η Stratos έδειξε το δρόμο στους υπόλοιπου κατασκευαστές, σε μηχανολογικό, σχεδιαστικό αλλά και σε επίπεδο ελαστικών! Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε ελαστικά χαμηλού προφίλ. Τα ελαστικά που είχαν σχεδιαστεί από την Pirelli ειδικά για τις Στράτος στους αγώνες ράλλυ, δούλεψαν τόσο καλά που η Porsche ξεκίνησε τη χρήση τους αμέσως μετά στην 911 Turbo. Σήμερα, τα ελαστικά χαμηλού προφίλ είναι το στάνταρ και χρησιμοποιείται σε όλα τα σπορ αυτοκίνητα σήμερα και όχι μόνο.

10) Ferrari F40 (1987)



Από τη λίστα μας δεν θα μπορούσε να λήψει εδώ στο carblogger.gr μια Ferrari. Και αυτή σίγουρα είναι η F40. Όσα χρόνια κι αν περάσουν, η F40 θα είναι πάντα αντικείμενο συζήτησης αλλά και λατρείας από τους απανταχού petrolheads. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου που έσπασε το φράγμα των 200 μιλίων / ώρα έχοντας τελική ταχύτητα 201 μίλια/ώρα (323.5 χλμ/ώρα).

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Οχτώ πράγματα που σίγουρα δεν γνωρίζετε για την Ferrari F40

H F40 έφερε σε ένα αυτοκίνητο δρόμου ένα πλήθος από τεχνολογίες και λύσεις που χρησιμοποιούνταν σε αγωνιστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας GT όπως αμάξωμα από κέβλαρ για μέγιστη εξοικονόμηση βάρους, εξωπραγματική ισχύ 478 ίππων για τα δεδομένα της εποχής, αγωνιστικές αναρτήσεις, ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά υπερυψηλών επιδόσεων. Δίκαια έχει χαρακτηριστεί από αρκετούς ειδικούς του αυτοκινητιστικού τύπου (όπως ο εκκεντρικός Jeremy Clarkson) ως το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Τα γαλλικά αυτοκίνητα που έφεραν την επανάσταση στην αυτοκίνηση


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...