Audi 80 1986: Σχεδιάζοντας το μέλλον της Audi

Κάθε κατασκευαστής έχει στην πρόσφατη του ιστορία του ένα μοντέλο σταθμό, ένα μοντέλο που άλλαξε τη σχεδιαστική του φιλοσοφία. Για την Audi το μοντέλο αυτό ήταν το 80. Προικισμένο με μια σειρά από μοναδικά χαρακτηριστικά για την εποχή του, χάραξε νέα μονοπάτια στην αυτοκίνηση.

Το  Audi 80 της τρίτης γενιάς ξεκίνησε την παραγωγή του το 1986. Ο επικεφαλής σχεδιασμού Hartmut Warkuß και η ομάδα του έδωσε στο σφηνοειδές σχήμα του 80 ομαλές και στρογγυλεμένες γραμμές που θυμίζουν το θρυλικό μοντέλο NSU Ro80.


Αποτέλεσμα του σχήματος του αλλά και των πολλών ωρών δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα ήταν ένας εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής μόλις 0.29, βελτιώνοντας την πολύ καλή επίδοση (0,30) της 3ης γενιάς του Audi 100 που παρουσιάστηκε το 1982. Μαζί με το Subaru XT και το Opel Omega, ήταν από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα παραγωγής στην εποχή τους.


Παρατηρώντας τα μετέπειτα μοντέλα της εταιρίας συμπεραίνουμε ότι το σχήμα του 80 επηρέασε σε βάθος χρόνου τις επόμενες γενιές κάθε κατηγορίας μοντέλου της

Αποτέλεσμα της πολύ καλής αεροδυναμικής του αμαξώματος ήταν η σταθερότητα του αυτοκινήτου στις μεγάλες ταχύτητες αλλά και η οικονομία σε καύσιμο. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων και 75 ίππων είχε μέση κατανάλωση 5.9 λίτρα /100 χλμ με σταθερή ταχύτητα 90 χλμ / ώρα, 7,8 λίτρα / 100 χλμ με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ / ώρα και 9,6  λίτρα / 100 χλμ στην κίνηση της πόλης.

Εκτός από την αεροδυναμική, το 80 είχε ένα πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα που του έδινε εντυπωσιακή αντοχή στη σκουριά. Το γεγονός αυτό έκανε την Audi να δώσει 12ετή εγγύηση για τη σκουριά στο 80.

Το 80 εξοπλίστηκε επίσης και με το πρωτοποριακό procon-ten που ήταν ένα σύστημα που σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης το τιμόνι απομακρύνονταν από τον οδηγό και παράλληλα έσφιγγαν οι ζώνες ασφαλείας. 


Στο Audi 80 εμφανίστηκαν επίσης για πρώτη φορά οι πεντακύλινδροι κινητήρες της εταιρίας και συνεχίστηκε η διάθεση του με τετρακίνητες εκδόσεις που πρωτοεμφανίστηκαν στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου το οποίο είχε πολλές επιτυχίες σε αγώνες ράλλυ του παγκοσμίου πρωταθλήματος.



Το 80 κράτησε υψηλά τον πήχη της εταιρίας σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής εργονομίας. αλλά και αξιοπιστίας. Στις δικές μας έρευνες στο carblogger.gr, διαπιστώσαμε ότι έχει πολύ καλή αντοχή στο χρόνο. 


Συνοψίζοντας, τo Audi 80 έδειξε το δρόμο στους τομείς της αεροδυναμικής, της ποιότητας, της οικονομίας και της αντοχής στο χρόνο ανεβάζοντας πολύ ψηλά τον πήχη στην μεσαία κατηγορία. 
Οι τιμές του ως μεταχειρισμένο στην Ελλάδα αρχίζουν κάτω από 1000 ευρώ.

Πηγές:
Wikipedia
speeddoctor.net
Περιοδικό 4Τροχοί
autoevolution.com
autobild.de
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...