Δέκα χαρακτηριστικά που κάνουν μοναδική την Porsche 928!

Η Porsche 928, αν και δεν αποτελεί χαρακτηριστική Porsche καθώς δεν έχει τον κινητήρα στο πίσω μέρος και την εμφάνιση που παραπέμπει στην 911, αποτελεί ένα από τα σπορ καλύτερα αυτοκίνητα όλων των εποχών και όχι μόνο. Στο άρθρο αυτό, θα δούμε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που την κάνουν μοναδική!

Η Porsche 928 μαζί με τις Lamborghini και Ferrari της δεκαετίας του '80, κόσμησαν πολλά εφηβικά δωμάτια με σχετικές αφίσες (δίπλα σε αυτές της Samantha Fox) αλλά και τα όνειρά μας. Γι' αυτό και μόνο το λόγο αποδίδουμε σήμερα στο carblogger.gr φόρο τιμής στην γρήγορη γερμανίδα με τα χαρακτηριστικά "οπίσθια"!

1. Είναι το μοναδικό supecar που έχει ανακηρυχθεί "Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς"

Το 1978 η 928 ψηφίστηκε από τους καλύτερους δημοσιογράφους του αυτοκινητιστικού τύπου της Ευρώπης ως "αυτοκίνητο της χρονιάς". Ήταν η μοναδική φορά στην ιστορία του θεσμού μέχρι σήμερα που αυτοκίνητο της Porsche κέρδισε το εν λόγω βραβείο αφήνοντας πίσω αυτοκίνητα όπως η BMW σειρά 7 και Ford Granada. Είναι, επίσης, και η μοναδική φορά που ένα σπορ αυτοκίνητο, γενικά, έφτασε στην κατάκτηση ενός τέτοιου βραβείου.

2. Η 928 ήταν προγραμματισμένο  να αντικαταστήσει την 911

Αρχικά, η 928 είχε σχεδιαστεί με πιθανή προοπτική να αντικαταστήσει την Porsche 911. Μάλιστα είχε τότε θεωρηθεί από τα ανώτατα στελέχη της Porsche ότι θα είχε μεγαλύτερη επιτυχία από την 911. Ωστόσο, όταν ανακοινώθηκε από την εταιρία ότι η 911 πρόκειται να αντικατασταθεί, οι πωλήσεις της άρχισαν να αυξάνονται. Έτσι, και τα δυο μοντέλα διατηρήθηκαν στην ποραγωγή.

3. Είναι ένα από τα έξι μοντέλα της εταιρίας με κινητήρα μπροστά

Μαζί με την 924, 944, 968, Cayenne και Cayman είναι κατ' εξαίρεση τοποθετημένος ο κινητήρας στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου

4. Η πίσω ανάρτηση της έχει στοιχεία παθητικής τετραδιεύθυνσης


Η 928 ήταν εξοπλισμένη με μια νέα εφεύρεση - την πίσω ανάρτηση τύπου Weissach, η οποία επέτρεπε την ύπαρξη παθητικής τετραδιεύθυνσης στους πίσω τροχούς. Μια συμβατική πίσω ανάρτηση δημιουργεί απόκλιση κατά την πέδηση, με αποτέλεσμα την εμφάνιση υπερστροφής. Αντιθέτως, ο «άξονας Weissach», μια ειδική ρύθμιση της πίσω ανάρτησης που είχε επινοηθεί ειδικά για την Porsche 928, αντιστάθμιζε την απόκλιση αυτή και έτσι σταθεροποιούσε το χειρισμό, επιτυγχάνοντας τότε να κάνει την 928 ένα από τα σπορ αυτοκίνητα με το καλύτερο κράτημα στο δρόμο.

5.Οι πόρτες, ο μπροστινός προφυλακτήρας και το καπό ήταν από αλουμίνιο

Το αμάξωμα της 928 κατασκευαζόταν ως επί το πλείστον από γαλβανισμένο χάλυβα. Οι πόρτες όμως, ο μπροστινός προφυλακτήρας και το καπό ήταν από αλουμίνιο, με σκοπό να μειωθεί το βάρος του αυτοκινήτου.

6. Το εσωτερικό της ήταν εξαιρετικά καλοφτιαγμένο και πολυτελές.


Φορτωμένο με πολλά στοιχεία άνεσης  διέθετε ηλεκτρικά καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρική ηλιοροφή και κλιματισμό. Ο πίνακας οργάνων στην 928 μετακινούνταν μαζί με το ρυθμιζόμενο τιμόνι, προκειμένου να διατηρηθεί η μέγιστη ορατότητα στα όργανα.

7. Ήταν προγραμματισμένη η παραγωγή της σε τετράθυρη έκδοση


Οι αυξανόμενες πωλήσεις της Porsche 928 στα μέσα της δεκαετίας του '80, ώθησαν την Porsche στο σχεδιασμό μιας πεντάθυρης εκδοχής του μοντέλου με κωδικό H50. Οι πίσω πόρτες ήταν στενές και άνοιγαν στο στυλ του Mazda RX-8! To project ωστόσο εγκαταλήφθηκε ως ριψοκίνδυνο. Ωστόσο η τετράθυρη έκδοση κοσμεί σήμερα το μουσείο της εταιρίας

8. Κατασκευάστηκαν εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο 928 για αγωνιστική χρήση

Μια έκδοση της 928S ήταν κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο για τη συμμετοχή  στον αγώνα Daytona 24 ωρών το 1984 όπου τερμάτισε στη 15η θέση. Συμμετείχε επίσης και στον αγώνα 24 ωρών LeMan όπου τερμάτισε στην 22η θέση.

9. Ήταν στην παραγωγή για 18 ολόκληρα χρόνια 

Η παραγωγή της 928 διάρκεσε από το 1977 ως το 1995 κλείνοντας 18 χρόνια. Ελάχιστα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα κατάφεραν να είναι επίκαιρα τόσα πολλά χρόνια ώστε να βρίσκονται στη παραγωγή για τόσο μεγάλο διάστημα

10. Τερμάτισε 2 φορές στην 3η θέση στην ανάβαση του Pikes Peak

Το Pikes Peak International Hill Climb είναι ο δεύτερος παλαιότερος αγώνας αυτοκινήτων στις ΗΠΑ  με 156 στροφές ξεκινώντας από τα 9390 πόδια και τελειώνοντας στο 14110 πόδια Το 2007, το 2008 και το 2009 ο Αμερικανός οδηγός Carl Fausett πήρε μια Porsche 928 του 1978 ειδικά προετοιμασμένη για το  Pikes Peak International Hill Climb και αγωνίστηκε στο Open Division. Ο Fausett έλαβε την τρίτη θέση στην Open Division τόσο το 2007 όσο και το 2009, όπου η 928 ήταν και το γρηγορότερο δικίνητο αυτοκίνητο. 

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...