Μικρά μόνο στο... μάτι είναι πλέον τα τρικύλινδρα μοτέρ, τα οποία χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο, ακόμη και σε μεγάλα αυτοκίνητα και με τη βοήθεια του τούρμπο πετυχαίνουν καταπληκτικές αποδόσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου!
Κάποτε η χρήση των τρικύλινδρων μοτέρ γινόταν μόνο σε μικρά μοντέλα πόλης. Ακόμη όμως και έτσι, ήταν σχεδόν απόντα από την αγορά και βλέπαμε μικρά 1.000άρια αυτοκίνητα με τέσσερις κυλίνδρους! Σήμερα ωστόσο, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Οι τρικύλινδροι κινητήρες έχουν μπει για τα καλά στις ζωές μας και τοποθετούνται μέχρι και σε SUV, όπως το SEAT Ateca για παράδειγμα και το Skoda Karoq με τον 1.0 TSI ή το Volvo XC40 με το πρώτο τρικύλινδρο μοτέρ της Volvo των 1.5 λίτρων.
Η εξέλιξή τους έχει εξαλείψει και κάποια μειονεκτήματα που τα χαρακτήριζαν, όπως η έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές, η ενοχλητική χροιά τους κατά την επιτάχυνση και οι κραδασμοί στο ρελαντί, χάρη στον άξονα εξισορρόπησης που τα κάνει πιο πολιτισμένα. Η χρήση του τούρμπο έπαιξε μεγάλο ρόλο για τη «ζωή» των τρικύλινδρων μοτέρ, καθώς συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου με τις σβέλτες επιδόσεις και έχουμε φτάσει στο σημείο να βλέπουμε τους κατασκευαστές να διευρύνουν ακόμη περισσότερο τη χρήση των μοτέρ των τριών κυλίνδρων, μέχρι και σε σπορ μοντέλα! Δείτε στο ρεπορτάζ μας τους δέκα ισχυρότερους τρικύλινδρους κινητήρες αυτοκινήτων στην αγορά σήμερα.
10. Volkswagen Group, 1.0 TSI 116PS
Ο όμιλος Volkswagen, που ουσιαστικά ξεκίνησε τη «μόδα» του downsizing το 2006 με τον πρώτο 1.4 TSI (Twincharger 140 & 170 ίππων), δεν θα μπορούσε να μην έχει στην γκάμα κινητήρων του ένα τρικύλινδρο χιλιάρι μοτέρ. Με τη χρήση τούρμπο, αποδίδει έως και 116 ίππους στην περίπτωση της Audi (Q2, A3), ενώ υπάρχει και με 115 ή 95 ίππους σε άλλα μοντέλα του ομίλου (SEAT Ateca, Volkswagen Polo, Skoda Karoq κ.ά.).
9. Hyundai / KIA, 1.0T-GDi 120PS
Οι Κορεάτες έχουν κάνει άλματα με τα αυτοκίνητά τους και πλέον..
Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο www.gazzetta.gr