10 Ιαν 2020

Έρευνα της σουηδικής ασφαλιστικής Folksam 2019: Σύγχρονα αυτοκίνητα - καρμανιόλες σε πραγματικά ατυχήματα

Στο άκουσμα του όρου "παθητική ασφάλεια" το μυαλό μας πηγαίνει στον οργανισμό EuroNCAP που δοκιμάζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων σε ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου. Πόσο όμως τα θεωρητικά αποτελέσματα του EuroNCAP ταυτίζονται με την προστασία που παρέχει ένα αυτοκίνητο σε πραγματικά ατυχήματα; Στο ερώτημα αυτό απαντάμε στο cartblogger.gr παρουσιάζοντας την έκθεση της σουηδικής ασφαλιστικής εταιρίας folksam για το 2019, αυτή τη φορά με τα αυτοκίνητα - καρμανιόλες σε πραγματικά ατυχήματα.


Σε προηγούμενο μας άρθρο, αναφερθήκαμε στα αυτοκίνητα με εντυπωσιακή πραγματική ασφάλεια σύμφωνα με την έκθεση της folksam. Σε αυτό θα ασχοληθούμε με τα αυτοκίνητα που παράχθηκαν πρόσφατα., αποδείχθηκαν ωστόσο ανίκανα να προστατέψουν επαρκώς τους επιβαίνοντές τους.
Στην Ευρώπη, ο κύριος οργανισμός που ασχολείται με την αξιολόγηση της παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων είναι ο EuroNCAP. O EuroNCAP δοκιμάζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων σε ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου και δημοσιεύει τα αποτελέσματα των δοκιμών του στον ιστότοπο του. Παρόλο που τα αποτελέσματα των τεστ του οργανισμού είναι ένα αξιόλογο κριτήριο της ασφάλειας που παρέχει ένα αυτοκίνητο, δεν εξομοιώνει πλήρως τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν σε ατυχήματα καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις τα ατυχήματα γίνονται μεταξύ δυο ή περισσοτέρων διαφορετικών οχημάτων και όχι με σταθερά εμπόδια που χρησιμοποιεί ο EuroNCAP στα τεστ του.
Στην έκθεση της σουηδικής ασφαλιστικής εταιρίας Folksam -η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κλάδο της ασφάλειας αυτοκινήτου- βασίζονται σε εκατοντάδες χιλιάδες πραγματικά ατυχήματα και όχι σε εργαστηριακές μετρήσεις όπως αυτές των crash tests του οργανισμού EuroNCAP.
Η έρευνα αυτή αποκαλύπτει μεγάλες διαφορές στις πιθανότητες επιβίωσης των επιβαινόντων, ανάλογα με τα μοντέλα των εμπλεκόμενων αυτοκινήτων. Στα λιγότερο ασφαλέστερα αυτοκίνητα, υπάρχει αρκετές φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν σοβαρά, σε σύγκριση με τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα. Λόγω του ότι οι στατιστικές αφορούν πραγματικά ατυχήματα, χρειάζονται τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι ένα νέο μοντέλο να εισαχθεί στην αναφορά της Folksam.
Με βάση την έρευνα αυτή η Folksam δημοσιοποίησε τα χειρότερα αυτοκίνητα σε παθητική ασφάλεια των τελευταίων 30 ετών, αυτοκίνητα που η προστασία τους στους επιβαίνοντές τους ήταν 40% ή και λιγότερο από το μέσο αυτοκίνητο σε περίπτωση ατυχήματος. Τα αυτοκίνητα αυτά τα βλέπουμε στην παρακάτω λίστα:

VW Polo 82-94
VW Lupo 99-05
VW Caddy 82-96
Toyota Previa 91-99
Suzuki Alto 99-08
Renault Twingo I 94-02
Renault 19 89-95
Peugeot 309 87-93
Peugeot 205 84-98
Opel Omega 87-93
Opel Corsa 83-92
Opel Agila 00-07
Nissan Primera 91-96
Nissan Micra 83-92
Mitsubishi Space Wagon/Runner 92-98
Mazda 323 86-90
Kia Picanto 05-10
Hyundai Sonata 94-00
Honda Accord 86-93
Ford Scorpio 85-98
Citroen ZX 91-98
Citroen BX 83-93
Audi 100 83-91

Γενικά παρατηρούμε ότι τα αυτοκίνητα αυτά είναι μοντέλα που η σχεδίαση τους είναι πολύ παλιά (δεκαετία '80 τα περισσότερα). Ανάμεσα τους ωστόσο ξεχωρίζουμε τα πιο σύγχρονα τα οποία είναι τα παρακάτω:

VW Lupo 99-05
Suzuki Alto 99-08
Opel Agila 00-07
Kia Picanto 05-10

Παρόλο που τα παραπάνω αυτοκίνητα που παράχθηκαν μετά το έτος 2000 που η παθητική ασφάλεια είχε αρχίσει να παίζει πρωτεύοντα ρόλο στο σχεδιασμό τους, είχαν τα χειρότερα αποτελέσματα στην προστασία των επιβατών τους σε πραγματικά ατυχήματα.
Ένα άλλο αντιφατικό στοιχείο είναι ότι το VW Lupo είχε καταφέρει καλά αποτελέσματα στις δοκιμές του EutoNCAP πετυχαίνοντας 4 στα 5 αστέρια στην προστασία των επιβατών του. Στα πραγματικά ατυχήματα ωστόσο δεν τα κατάφερε καθόλου καλά στην προστασία των επιβατών του.


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...