13 Σεπ 2022

Πόσο συμφέρει η αγορά ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου στις μέρες μας;

Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι φορτωμένα από ένα σωρό τεχνολογίες για να ανταπεξέρθουν στις όλο και αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας και ρύπων. Το γεγονός αυτό, βοηθούμενο από την έλλειψη πρώτων υλών και μικροτσιπ αυξάνει την τιμή τόσο της αγοράς, όσο και της συντήρησής του. Ένας λόγος παραπάνω για τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα που αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερες δυσκολίες να ανταπεξέρθουν στις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων!

Τα πετρελαιοκίνητα λοιπόν αυτοκίνητα, σε σχέση μετα βενζινοκίνητα, εκτός από τον παραδοσιακό τριοδικό καταλύτη, εξοπλίζονται με το φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων - γνωστό ως DPF-  και τα περισσότερα από αυτά έχουν ένα εξτρα δοχείο για να γεμίζει με ένα υγρό που λέγεται Adblue με στόχο πάλι την μείωση των ρύπων.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το www.autoagora.gr, σε μια προσπάθειά να περιορίσουν τους ρύπους των diesel αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αλλά και των επιβλαβών οξειδίων του αζώτου (NOx), οι βιομηχανίες στράφηκαν στην τεχνολογία επιλεκτικής κατάλυσης, ώστε να μειωθούν δραστικά τα NOx των dieselοκινητηρων. Το σύστημα Εκλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (Selective Catalytic Reduction) είναι η τεχνολογία επεξεργασίας καυσαερίων για τα οχήματα diesel, μέσω της οποίας μετατρέπονται τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε υδρατμούς και άζωτο, με την χρήση ενός υδατικού διαλύματος με το όνομα AdBlue. Το άζωτο είναι ένα εντελώς ακίνδυνο αέριο το οποίο βρίσκεται στην ατμόσφαιρα σε πολύ μεγάλο ποσοστό και το αναπνέουμε καθημερινά. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel διαθέτουν την τεχνολογία SCR με φίλτρο σωματιδίων DPF για την επεξεργασία των καυσαερίων. Με την προσθήκη του AdBlue που περιέχει ουρία, ο καταλυτικός μετατροπέας μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε άζωτο και νερό.


Τι σημαίνουν όμως όλα τα παραπάνω; Μα φυσικά, αυξημένο κόστος συντήρησης. Όταν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα διανύουν μικρές αποστάσεις, το φίλτρο DPF χρειάζεται πιο συχνά καθαρισμό και φθείρεται περισσότερο. Το κόστος αντικατάστασης είναι αρκετά τσουχτερό. Αντίστοιχα, το AdBlue, ψεκάζεται στο καύσιμο με έναν άλλον μηχανισμό, ο οποίος αν ψθαρεί, βγαίνει ακόμη ένα "κουστόυμι" για τον κάτοχο του αυτοκινήτου. Επίσης, οι ταιρίες που παράγουν το πρόσθετο AdBlue, λόγω της διακοπής παροχής του φυσικού αερίου στη Γερμανία, αντιμετωπίζουν προβλήματα στην παραγωγή του, κάτι που θα έχει επίπτωση στο κόστος αγοράς του. Να σημειωθεί εδώ ότι αν το πρόσθετο AdBlue τελειώσει, το αυτοκίνητο δεν εκκινεί ακόμα και αν το τεπόζιτο του πετρελαίου είναι γεμάτο!


Στις μέρες μας που η τιμή του πετρελαίου έχει σχεδόν φτάσει την τιμή της βενζίνης και οι κινητήρες βενζίνης έχουν εξελιχτεί τόσο πολύ που πλησιάζουν τις χαμηλές καταναλώσεις των diesel, ποιός ο λόγος να αγοράσει κανείς ένα καινούργιο ή ελαφρώς μεταχειρισμένο πετρελαιοκίνητο που έχει όλα αυτά τα "κρυφά" έξοδα συντήρησης σήμερα;


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...