Έρευνα για την απαξίωση αυτοκινήτου - Citroen C3 / Saxo 1.1

To Citroen C3 εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά το έτος 2003 αντικαθιστώντας το πετυχημένο Saxo με αρκετά θερμή αποδοχή από το κοινό λόγω της χαριτωμένης σχεδίασης του που θύμιζε κάπως το θρυλικό 2CV, αλλά και της ανταγωνιστικής τιμής του. 

Το C3 αποδείχτηκε αξιόπιστο και παράχθηκε για ένα πολύ μεγάλο για τα σημερινά δεδομένα χρονικό διάστημα (μέχρι τις αρχές του 2011)

Η πετυχημένη πορεία του C3 καθρεφτίζεται και στο γράφημα απαξίωσης του σε σχέση με το χρόνο ως μεταχειρισμένο. Τα τέσσερα πρώτα χρόνια ο ρυθμός απαξίωσης του ταυτίζεται σχεδόν με τον μέσο όρο απαξίωσης των αυτοκινήτων. και ίσως λίγο καλύτερα στον τέταρτο χρόνο. Παλιότερα αυτοκίνητα έχουν χαμηλότερο ρυθμό απαξίωσης (δηλαδή πωλούνται σε σχετικά καλύτερες τιμές) από τον μέσο όρο, κάτι που φαίνεται στο γράφημα από την καμπύλη απαξίωσης του C3 που είναι πάνω από την καμπύλη του μέσου όρου. 
Με κόκκινο κύκλο στο διάγραμμα σημειώνεται η αλλαγή του μοντέλου από το Saxo στο C3. Από το διάγραμμα λοιπόν φαίνεται ότι το Saxo εκτιμάται σε σύγκριση με το C3 αρκετά χαμηλότερα, και αυτό φαίνεται και από την αύξηση του ρυθμού απαξίωσης για το παλιότερο Saxo σε σύγκριση με το νεώτερο και πιο αξιόπιστο C3.
Από τη μελέτη του γραφήματος συμπαιρένουμε
  • Ένα αυτοκίνητο με καμπύλη στο γράφημα απαξίωσης πάνω από το μέσο όρο έχει μια πετυχημένη πορεία ως μεταχειρισμένο
  • Η αξιοπιστία των μηχανικών μερών ενός αυτοκινήτου σε σχέση με το χρόνο καθορίζει εν μέρει και το πόσο μικρότερη ή μαγελύτερη απαξίωση έχει σε σχέση με μέσο όρο
  • Ρόλο στην απαξίωση παίζει επίσης η σχεδίαση ιδιαίτερα του εξωτερικού του. Όσο πιο επίκαιρο δείχνει το σχήμα του, τόσο διατηρείται η αξία του (χαμηλή απαξίωση ως μεταχειρισμένο) στο χρόνο.
  • Όταν αντικαθίσταται ένα μοντέλο, οι τιμές του προηγούμενου ως μεταχειρισμένο πέφτουν και άρα αυξάνεται ή απαξίωση του
Ένα Citroen C3 είναι τον καιρό αυτό προσωπικό μας αυτοκίνητο. Για εντυπώσεις διαβάστε το σχετικό άρθρο
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Loading...