Έρευνα για την απαξίωση ενος αυτοκινήτου στο χρόνο

Στο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στις μέρες κρίσης που περνάμε, στρέφεται ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών σήμερα. Ο λόγος είναι φυσικά ότι το μεταχειρισμένο είναι πολύ πιο προσιτό σε πολλές περιπτώσεις σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο καινούργιο αυτοκίνητο.
Ακολουθώντας λοιπόν την τάση των καιρών, στο παρόν άρθρο θα κάνω μια έρευνα γύρω από την απαξίωση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου σε σχέση με το χρόνο ως τεχνοκράτης που είμαι και ως οπαδός της αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, και θα επιχειρήσω να απαντήσω σε ερωτήματα όπως
  • Πότε συμφέρει λοιπόν από άποψη κόστους να αγοράσει κανείς ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο; 
  • Πως μειώνεται η αξία του σε σχέση με το χρόνο; 
  • Ποιοί παράγοντες επηρεάζουν την απαξίωση του, 
Κατέγραψα λοιπόν για κάποια δημοφιλή στην ελληνική αγορά μοντέλα την τιμή που έχουν σήμερα ως καινούργια λαμβάνοντας υπ' όψη όπου ήταν δυνατό και τις τρέχουσες προσφορές για κάθε μοντέλο. Στη συνέχεια, ανέτρεξα σε sites που παρέχουν on-line αγγελίες αυτοκινήτων όπως το car.gr , automoto.gr , mynextcar.gr και σημείωσα τον μέσο όρο της τιμής των προσφερόμενων μεταχειρισμένων ανα δυο έτη μέχρι και το 14ο έτος της ηλικίας τους. Έτσι υπολόγισα την ποσοστιαία απαξίωση της τιμής του κάθε αυτοκινήτου ανά δυο έτη και με χρήση του excel έφτιαξα καποια διαγράμματα. Τα αποτελέσματα ήταν αποκαλυπτικά!
Τα μοντέλα για τα οποία έκανα την έρευνα είναι τα παρακάτω:
  • Citroen C3 1.1 / Saxo 1.1
  • Peugeot 206 1.4
  • Ford Focus 1.6
  • Chevrolet Lacetti / Lanos 1.4
  • Toyota Yaris 1.3
  • BMW 316
Αρχικά θα παρουσιάσω κάποια γενικά συμπεράσματα που προκύπτυν από το γράφημα του μέσου όρου του ποσοστού απαξίωσης των προαναφερθέντων αυτοκινήτων σε σχέση με το χρόνο. Ο κατακόρυφος άξονας αποδίδει το ποσοστό απαξίωσης της τιμής του αυτοκινήτου και ο οριζόντιος αποδίδει τα έτη του αυτοκινήτου ως μεταχειρισμένου. Το γράφημα αυτό εμφανίζεται παρακάτω:

Μελετώντας το γράφημα αυτό, το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς είναι ότι  
  • τα δυο πρώτα χρόνια για ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο  ο ρυθμός απαξίωσης έχει τη μεγαλύτερη τιμή του. Ένα αυτοκίνητο χάνει κατά μέσο όρο το 25% της αξίας του!
  • τα δυο επόμενα χρόνια, ο ρυθμός απαξίωσης της αξίας του είναι επίσης πολύ μεγάλος. Κατα μέσο όρο, μπορεί κανείς να αγοράσει ένα αυτοκίνητο τεσσάρων ετών μεταχειρισμένο στο 55% περίπου της αρχικής αξίας του!
  • Από τα τέσσερα εως τα δώδεκα χρόνια ενός αυτοκινήτου, ο ρυθμός απαξίωσης του είναι μικρότρος από ότι τα τέσσερα πρώτα χρόνια. Το αυτοκίνητο τα χρόνια αυτά, χάνει κάθε δυο χρόνια το 7%-10% της αξίας του. Καμιά σχέση με το 25% και 20% για τα δυο πρώτα και τα δυο επόμενα χρόνια της ζωής του.
  • Μετά τα δώδεκα χρόνια, ο ρυθμός απαξίωσης ενός αυτοκινήτου είναι ακόμα μικρότερος και περιορίζεται περίπου στο 2% ανά διετία
Από τα παραπάνω προκύπετι ότι 
Συμφέρει πάρα πολύ κατά κανόνα να αγοράσει κανείς αυτοκίνητο 2 - 4 ετών! Διαπραγματευόμενοι λοιπόν την τιμή ενός μεταχειρισμένου 4ετίας μπορούμε να πετύχουμε ως και 50% της τιμής του ως καινούργιο! Αγορά παλιότερου αυτοκινήτου δεν συμφέρει και τόσο καθώς ο ρυθμός απαξίωσης αρχίζει και μικραίνει.

Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσω τα γραφήματα του κάθε μοντέλου που ανέφερα προηγουμένως. Μείνετε λοιπόν συντονισμένοι!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...