Συνεργασίες μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών (όμιλος Fiat). «Συγγένειες» μεταξύ των μοντέλων

Σήμερα, είναι αρκετά σύνηθες το φαινόμενο της συνεργασίας μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο λόγος είναι προφανής και ο εξής ένας: Η μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής των αυτοκινήτων και των μηχανικών μερών τους. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι πολλά μοντέλα αυτοκινήτων που οδηγάμε σήμερα συγγενεύουν με άλλα σε βαθμό που σίγουρα δεν έχει περάσει από το μυαλό μας.
Εκτός από τους κατασκευαστές που βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη (όπως η Seat, Skoda, Audi και Lamborghini που είναι μέλη του Volkswagen group), υπάρχουν συνεργασίες μεταξύ των κατασκευαστών για εξέλιξη μιας κοινής πλατφόρμας που χρησιμοποιείται ως βάση για τη δημιουργία νέων μοντέλων,  ή για εξέλιξη κινητήρων και άλλων μηχανικών μερών.
Με αφορμή τις συνεργασίες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, στο παρόν άρθρο θα επιχειρήσω να χαρτογραφήσω τις συγγένειες μεταξύ των σύγχρονων μοντέλων αυτοκινήτων που προέκυψαν από συνεργασίες στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Στο παρόν άρθρο θα εξεταστούν οι σχέσεις που έχουν τα αυτοκίνητα του ομίλου Fiat και θα παρουσιαστούν οι σχέσεις που έχουν με άλλα αυτοκίνητα του groupo αλλά και άλλων κατασκευαστών
Ο όμιλος Fiat αποτελείται από τις μάρκες Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati. Εδώ θα εξεταστεί η προέλευση μόνο των μοντέλων για κοινούς θνητούς, οπότε δεν θα αναφερθουμε στις δυο τελευταίες.
 
Όσον αφορά στα μικρά αυτοκίνητα πόλης (μίνι), η Fiat αυτή τη στιγμή διαθέτει τα 500, και Panda. Για την δημιουργία του 500, η Fiat συνεργάστηκε με την Ford και με βάση το πλαίσιο του Panda, δημιουργήθηκε το 500 για την Fiat και το νέο Ka για την Ford. Εκτός από το πλαίσιο, το Ka εξοπλίζεται και τον κινητήρα 1.3 της Fiat.



Στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα πόλης (σούπερμίνι), η Fiat διαθέτει τη στιγμή αυτή το Punto EVO που είναι ουσιαστικά ένα ανανεωμένο Grande Punto. Η ιστορία δημιουργίας και εξέλιξης του Grande Punto είναι διαφορετική από αυτή του 500. Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 2000, άρχισε ένα πλαίσιο συνεργασίας της Fiat με την General Motors με τελικό σκοπό τη συγχώνευση των δυο κατασκευαστών. Η συγχώνευση δεν ευδοκίμησε τελικά με αποτέλεσμα να λυθεί και η συνεργασία τους το 2005. Από την σχεδόν 5ετή συνεργασία τους, προέκυψε η πλαίσιο με κωδικό Gamma για την κατηγορία των σούπερμινι από το οποίο γεννήθηκε το Grande Punto για την Fiat και το σημερινό Opel Corsa (κωδικός D) για την GM. Κάθε κατασκευαστής εξόπλισε το μοντέλο του με τους δικούς του κινητήρες, εκτός από τους diesel της σειράς Multijet της Fiat τους οποίους «φοράνε» και τα δυο μοντέλα. Στη συνέχεια, το πλαίσιο των Grande Punto / Corsa, χρησιμοποιήθηκε από την Alfa Romeo για τη δημιουργία της Mito. Παράλληλα, πάνω στο πλαίσιο αυτό μετά από τη συνεργασία της Fiat με το group PSA (PeugeotCitroen)  προέκυψαν τα μικρά βάνς Fiat Doblo, Citroen Nemo, Peugeot Bipper



Στην κλάση των μικρομεσαίων, η Fiat αυτή τη στιγμή διαθέτει το Bravo. To Bravo βασίστηκε στην εξέλιξη του προγόνου του Stilo. Με τη σειρά του το Bravo αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Giulietta για την Alfa Romeo και της Delta για την Lancia.



Στη μεσαία κατηγορία  η Fiat διαθέτει το Croma, ένα μοντέλο που δεν διατίθεται στη χώρα μας. Και στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιήθηκε ένα πλαίσιο που εξελίχθηκε από κοινού με την GM. Από το πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκαν η 159 για την Alfa Romeo Από την 159 προέκυψαν για την Alfa Romeo επίσης τα Brera και Spider. Η GM εξέλιξε περαιτέρω το πλαίσιο αυτό και από αυτό προέκυψε το Insignia για την Opel. Με βάση το πλαίσιο του Insignia, δημιουργήθηκε από τη Saab το νέο 9-5. Το Croma για την Fiat βασίστηκε στο παλιότερο πλαίσιο της GM από το Opel Vectra


Στην κατηγορία των ελαφρών SUV 4Χ4, η Fiat διαθέτει στην αγορά το Sedici. Το αυτοκίνητο αυτό προέκυψε μετά από συνεργασία με τη Suzuki και βασίζεται στο πλαίσιο του προηγούμενου Suzuki Swift. Για τη Szuki το αντίστοιχο μοντέλο που προέκυψε, είναι το SX4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...