Αυτοκίνητα από το παρελθόν με μορφή από το μέλλον - Μέρος 3ο

Στο 3ο μέρος του αφιερώματος σε αυτοκίνητα από το παρελθόν που ακόμη και σήμερα φαίνονται σύγχρονα ή και φουτουριστικά ακόμη, θα παρουσιάσουμε τη  Chevrolet XP882 και τo Ford GT40.

Chevrolet XP882 (1970)


1970 Chevrolet Corvette XP-882 concept car side view


H Chevrolet XP882 ήταν από τις πρώτες προσπάθειες της Chevrolet να παρουσιάσει ένα υπεραυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο. Ο τότε αρχιμηχανικός της Chevrolet Zora Arkus- Duntov' και κυρίως υπεύθυνος για τη δημιουργία του project, εμπνεύστηκε από τα αγωνιστικά μονοθέσια της Chevrolet, αλλά και από τα προηγούμενα πρωτότυπα αυτοκίνητα που δημιούργησε , όπως το Astro II (1968)


Chevrolet Astro II (XP-880), 1968

και δημιούργησε την XP882 to 1969. Ωστόσο ο τότε manager της Chevrolet John DeLorean ακύρωσε το project. Όταν όμως η Ford άρχισε να πουλάει στην Αμερική το Detomaso Pantera, Ο DeLorean παρουσίασε το αυτοκίνητο στο σαλόνι αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 1970. Μέχρι το 1977, η Chevrolet πειραματιζόταν έχοντας βάση το XP882 τοποθετώντας διάφορους κινητήρες της γκάμας της στο μοντέλο, ακόμα και κινητήρες Wankel. To 1977 εγκαταλείφθηκε το project, μιας και η Chevrolet δεν προχώρησε στην κατασκευή της Corvette με κινητήρα στο κέντρο.

Ford GT40 (1963)





Στις αρχές των 60's, ο Henry Ford II ήθελε ένα Ford να συμμετέχει στον αγώνα του LeMans. Αρχικά, διαπραγματευόταν την αγορά της Ferrari και τη συμμετοχή του μέσα από τα αυτοκίνητα της. Μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων, αναζήτησε άλλους συνεργάτες που θα παρείχαν την απαραίτητη τεχνογνωσία για τη δημιουργία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου για παρουσία στο LeMans. Έτσι με τη βοήθεια της Lola, μιας εταιρίας που συμμετείχε στο LeMans, και κάποιων άλλων μηχανικών που προσέλαβε, δημιουργήθηκε το 1963 το Ford GT (η αρχική ονομασία) και παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης την ίδια χρονιά.
Το 1964 άρχισαν οι πρώτες παρουσίες του αυτοκινήτου στους αγώνες που όμως συνοδεύτηκαν από εγκαταλείψεις. Μετά από συνεχή εξέλιξη του αυτοκινήτου ήρθαν και οι νίκες οι οποίες ήταν 4 στη σειρά μεταξύ των ετών 1966 και 1969. 
Το 1969 σταματάει και η ιστορία του GT40, μιας και σταμάτησε η συμμετοχή αυτοκινήτων παραγωγής στους αγώνες του LeMans.
To 2002 στο σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ η Ford εμφάνισε ξανά το GT40 ως πρωτότυπο σε νέο  πλαίσιο και μηχανικά μέρη, αλλά με τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές που είχε στο παρελθόν. Το 2004 άρχισε και η παραγωγή του και διατίθεται μέχρι και σήμερα.

Πηγές


Wikipedia
carstyling.ru
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...