21 Νοε 2011

Αυτοκίνητα που είχα μέχρι τώρα. Αναμνήσεις και εντυπώσεις: Citroen GSA μοντ. 1983

Το Citroen GSA αγοράστηκε καινούργιο από τον πατέρα μου το '83 και ήταν το πρώτο  αυτοκίνητο που μπήκα μόλις έβγαλα το δίπλωμα οδήγησης. 19 χρονών τότε, έβραζε το αίμα μου και αυτό βγήκε πάνω στο βολάν του GSA.Αυτο που με εκνεύριζε απίστευτα στο αυτοκίνητο αυτό, ήταν η έλλειψη ισχύος. Τι να σου κάνουν 56 άλογα σε αμάξωμα ενός τόνου; Σαν να μην έφτανε αυτό, το αυτοκίνητο είχε 4άρι σασμάν με αραιά κλιμακωμένες σχέσεις, με αποτέλεσμα ακόμη και σε ήπιες ανηφόρες να έχεις να απιλέξεις ανάμεσα σε μια σκασμένη 2α και μια ψόφια 3η..Ίσως όμως καλύτερα έτσι γιατί λόγω του 'βρασμού' που προανέφερα, οδηγούσα με τα μυαλά πάνω από το κεφάλι..Το αυτοκίνητο είχε υποστεί τους άπειρους κανιβαλισμούς και από μένα αλλά και από τον αδερφό μου που έκανε τα πρώτα οδηγικά βήματα του στο ίδιο αυτοκίνητο. 
Παρόλα αυτά στο διάστημα 1983-1995 που το είχαμε στην οικογένεια, ελάχιστες φορές μας απασχόλησε με προβλήματα αξιοπιστίας.
Μας απασχολούσε όμως αρκετά η εκκίνηση του τα κρύα πρωϊνά! Απαιτούσε να κάνεις μαγικά συνδυάζοντας σωστά το γκάζι και το τσοκ (θυμάται κανείς τι είναι αυτό;) για να έρθει ο αερόψυκτος κινητήρας του στη ζωή, και το αυτοκίνητο να αρχίσει να ανυψώνεται..
Αυτό που ήταν εντυπωσιακό στο αυτοκίνητο αυτό (αλλά λόγω της ηλικίας δεν μπορούσα να το εκτιμήσω) ήταν η απίστευτη άνεση της ανάρτησης του. Είτε οδηγούσες σε άσφαλτο, είτε σε ανώμαλο δρόμο, ήταν ένα και το αυτό. Είχε επίσης και πολύ άνετα καθίσματα, κάτι που εκτιμήθηκε πολύ και από μένα και από τις φίλες μου..
Το διαστημικό του τιμόνι είχε επίσης καλή αίσθηση και ίσως μόνο η επαναφορά του να προβλημάτιζε κάπως.
Τα φρένα του απαιτούσαν όμως ιδιαίτερη εξεικίωση μιας και το πεντάλ είχε έντονη υποβοήθηση και μπορούσες με ένα ήπιο πάτημα να μπλοκάρεις τουε τροχούς! Με τον καιρό το συνήθισα και εκτίμησα την πολύ καλή αποτελεσματικότητα τους.
Η οδική συμπεριφορά του ήταν πολύ μα πολύ υποστροφική..Πως αλλιώς θα ήταν καθώς το βάρος του αυτοκινήτου ήταν κάπου 70% εμπρός; Στις μεγάλες ταχυτητες όμως, συμπεριφερόταν άψογα, όπως και στις καμπές που αν δε φοβόσουνα τις μεγάλες κλίσεις, μπορούσες να κινηθείς με απίστευτες ταχύτητες για την κατηγορία του αυτοκινήτου.
Ενα άλλο εντυπωσιακό στο αυτοκίνητο αυτό ήταν η τελική του ταχύτητα που πλησίαζε τα 160 (κοντέρ) παρόλα τα 56 άλογα του. Θυμάμαι ότι κανένας άλλος φίλος με το οικογενειακό του αυτοκίνητο (εποχές που όλοι είχαν αυτοκίνητα με 1100-1200 κυβικά) δεν πήγαινε τότε πάνω από 150!
Ίσως αν το είχα τώρα, να εκτιμούσα πολύ περισσότερα πράγματα στο αυτοκίνητο αυτο, ιδιαίτερα την άνεσή του, το αθόρυβο ταξίδι του και την καλή για τα μέτρα της εποχής ποιότητα κατασκευής του.
Για την κατανάλωση βενζίνης δε γράφω τίποτα γιατί απλά τότε δεν με απασχολούσαν τότε τέτοια θέματα. Βλέπετε, η βενζίνη είχε 100 και κάτι δραχμές το λίτρο και η έννοια μου ήταν η ταχύτητα και όχι η κατανάλωση..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...