Αυτοκίνητα που είχα μέχρι τώρα. Αναμνήσεις και εντυπώσεις: Renault Clio 1.4 16V μοντ. 2001

Το Clio ήταν το 2ο (και τελευταίο) αυτοκίνητο  που έχω αγοράσει καινούργιο. Το αγόρασα γιατί είχα διαβάσει πολύ θετικά σχόλια στο τεστ του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ για τις επιδόσεις, την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα του αυτοκινήτου. Ήθελα ομολογουμένως κάτι πιο γρήγορο, και με καλύτερη οδική συμπεριφορά από το προηγούμενο μου Hyundai Accent. 
Η πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο μου άρεσε σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής, ηχομόνωσης, σταθερότητας στο δρόμο, με απογοήτευσε όμως αρχικά σε επίπεδο επιδόσεων σε σχέση με αυτό που περίμενα. Και αυτό διότι οι κινητήρες των Renault όπως έμαθα, αργούσαν πολύ να ανοίξουν, με άλλα λόγια αργούσαν να αποδώσουν αυτά που υποσχόταν οι προδιαγραφές τους. Ευλαβικό στρώσιμο λοιπόν και αναμονή μέχρι να αποδώσει ο κινητήρας τα πρέποντα.. Άργησε αρκετά να έρθει η στιγμή αυτή..Κάπου στα 10000 χλμ άρχισα να νιώθω διαφορά στο τράβηγμα και την αίσθηση ότι οδηγούσα κάτι πιο γρήγορο από το Accent 1.3 που είχα πριν, αίσθηση που μπορώ να πω ότι ολοκληρώθηκε στα 20000 χλμ. Μέχρι τα χιλιόμετρα αυτά ο κινητήρας άνοιγε, οπότε οι απανταχού κάτοχοι αυτοκινήτων Renault ας μην είναι ανυπόμονοι. Μετά τα χλμ αυτά, άρχισα να απολαμβάνω το αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα. Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, τιμόνι με πολύ καλή αίσθηση, κιβώτιο, φρένα..Όλα σε πολύ καλό επίπεδο. Το αυτοκίνητο μπορούσε να τα βάλει στα ίσια σε ευθεία αλλά και σε στροφές με πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα και ενίοτε να περάσει μπροστά. Κοντράριζε στα ίσια τις Alfa Romeo 147 και 156 απ' ότι θυμάμαι..Επίσης δεν προβληματίστηκα να τα βάλω με ένα Audi A6 1.8T 150 ίππων στα ρεπρίζ από τα 30 μέχρι τα 140..Δεν του έφυγα, είμασταν στα ίσια..
Σύμφωνα με το τεστ των 4Τ, το αυτοκίνητο έπιανε τα 100 σε 10,6 δλ, και έφτανε το χιλιόμετρο σε 32,1 δλ,πολύ καλές επιδόσεις ακόμα και για γρήγορο 1600άρι..
Από άποψη οικονομίας βενζίνης μου έκαιγε (πάντα με ζωηρούς ρυθμούς) κάπου 10 λ / 100 χλμ εντός πόλης και κάπου στα 7 - 8 λ / 100 χλμ εκτός. Η 2η τιμή κατέβαινε μέχρι και τα 5,5 λ / 100 χλμ με χαλαρούς ρυθμούς.
Η οδική του συμπεριφορά ήταν πολύ καλή. Σταθερό στην ευθεία, μικρές κλίσεις στις στροφές, λίγη υποστροφή και υπερστροφή ελεγχόμενη στο άφημα του γκαζιού αλλά με πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, αρκετά περισσότερα από αυτά που μπορούσαν τα προηγούμενα μου αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο ήταν απολαυστικό παντού και πάντα.
Ένα άλλο πολύ καλό στοιχείο του ήταν το εργοστασιακό ραδιοCD του που είχε πάρα πολύ καλή απόδοση, και συμπλήρωνε ιδανικά τις όμορφες διαδρομές. 
Η θέση οδήγησης ήταν κορυφαία! Πρώτη φορά κατάλαβα τι εστί πλευρική στήριξη του μπάκετ καθίσματος, ρυθμιζόμενο τιμόνι σε όλες τις κατευθύνσεις, σωστή και ποιοτική αίσθηση των χειριστηρίων. 
Το Clio ήταν το αυτοκίνητο που κράτησα περισσότερο καιρό (5 χρόνια) από όλα τα άλλα αυτοκίνητα, κάνοντας 80 000 χλμ στο τιμόνι του. Από αξιοπιστία, το αυτοκίνητο τα πήγε αρκετά καλά, παρόλο που ακουγόταν πολλά αρνητικά σχόλια για τα Renault της εποχής εκείνης. Να λοιπόν τι έβγαλε το Cliaki μου.
Στην 2η εβδομάδα πήγαινε ξαφνικά σαν 3κύλινδρο..Πηγαίνω στο συνεργείο και μου λένε ότι κάηκε το πηνίο πολλαπλασιαστή σε έναν από τους κυλίνδρους, οπότε αλλάχτηκαν όλα τα πηνία προληπτικά στα πλαίσια της εγγύησης. Το πρόβλημα αυτό το είχαν όλα τα Renault με το συγκεκριμένο 1.4 16V κινητήρα από ότι έμαθα, και οφειλόταν σε ελαττωματική παρτίδα των πηνίων αυτών. Ωστόσο η Renault δεν έκανε ανάκληση..Αν σου το έβγαζε το πρόβλημα εντός εγγύησης τότε σου άλλαζαν τα πηνία αυτά. Αν έβγαινες εκτός τα πλήρωνες από την τσέπη σου. Καθόλου τίμιο!
Στα 40 000 χλμ αλλάχτηκε το μπουτόν της μίζας
Κάπου στα 50 000 χλμ σκίστηκε η φούσκα του ημιαξονίου. Μικρή ζημιά χωρίς περεταίρω επιπτώσεις.
Στα ίδια πάνω κάτω χλμ αλλάχτηκε το ρουλεμάν του πίσω δεξιού τροχού.
Επίσης το 2ο κλειδί του αυτοκινήτου είχε πρόβλημα με το immobilizer και αρκετές φορές δεν το αναγνώριζε η μηχανή.
Κάτι που δεν θα ξεχάσω ήταν τα πανάκριβα σέρβις του αυτοκινήτου. Αυτό των 60 000 χλμ μου κόστισε 660€ σε μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Σε εξουσιοδοτημένο ήξερα ότι φτάνει τα 1000€(!!)
Το αυτοκίνητο με ικανοποιούσε πολύ, μέχρι που με πέρασε πολύ χαλαρά ένα Peugeot 106 Rallye..Έκτοτε άρχισα να κρυφοκοιτάζω τα ραλάκια στο δρόμο και να ρωτάω για τιμές..
Συνοψίζοντας, το Renault Clio 1,4 16V ήταν ένα πολύ ώριμο αυτοκίνητο. Πολύ καλό ως άριστο σε όποιον τομέα και να αξιολογηθεί. Όμορφο, γρήγορο, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ποιοτικό και οικονομικό για τις επιδόσεις του.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...