31 Αυγ 2011

Αυτοκίνητα από το παρελθόν με μορφή από το μέλλον - Μέρος 5ο

Στο 5ο μέρος του αφιερώματος σε αυτοκίνητα από το παρελθόν που ακόμη και σήμερα φαίνονται σύγχρονα ή και φουτουριστικά ακόμη, θα παρουσιάσουμε τη  Chrysler Thomas Special Prototype και τo NSU Ro80.

Chrysler Thomas Special Prototype (1952)



Ρίχνοντας μια φευγαλέα ματιά στις φωτογραφίες, θα λέγαμε ότι βλέπουμε μάλλον ένα σύγχρονο κομψό κουπέ με κάπως ρετρό διάθεση στο σχεδιασμό του ή κάποιο κουπέ της Rolls Royce ή της Bentley. Σίγουρα όμως όχι ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του '50! Τότε που κυριαρχούσαν τα πτερύγια και τα εξόφθαλμα φώτα, οι τεράστιες χρωμιωμένες μάσκες και προφυλακτήρες, παρουσιάστηκε από την Chrysler to Thomas Special Prototype σχεδιασμένο σε συνεργασία με τον ιταλικό σχεδιαστικό οίκο Ghia



Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο περίπτερο της Chrysler στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1953. Χτισμένο πάνω σε ένα κοντύτερο πλαίσιο του New Yorker φορούσε τον V8 «Firepower Hemi» των 230 ίππων της Chrysler. Το κομψό αυτό αυτοκίνητο ήταν το έργο του βιομηχανικού σχεδιαστήVirgil Exner, ο οποίος υπέγραψε συμβόλαιο με την Chrysler, μαζί με την Carrozzeria Ghia για την δημιουργία του coupe αμαξώματος. 
Το 1954 μπήκε στην παραγωγή το Chrysler Ghia GS-1 coupe που είχε τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές με το Chrysler Thomas Special Prototype με πωλήσεις κυρίως στην Ευρώπη.
Ήταν το τέλειο μείγμα του δυναμισμού του αμερικανικού στυλ από την Chrysler και της ιταλικής φινέτσας από την Ghia, ένα από τους καλύτερους Ιταλούς κατασκευαστές αμαξωμάτων.

NSU Ro80 (1967)





Από τα αυτοκίνητα που εντυπωσίασαν και συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν με τη σύγχρονη μορφή τους είναι και το NSU Ro80. Tο σχήμα του δεν σε ξενίζει κι ας σχεδιάστηκε σχεδόν 40 χρόνια πριν. Παραμένει ένα κομψό τετράπορτο με χαμηλό προφίλ και τρία πλευρικά παράθυρα, ενώ και οι διαστάσεις του είναι ανάλογες ενός σημερινού μεσαίου οικογενειακού (μήκος 4,78 μ.). Tα μόνα που προδίδουν την ηλικία του είναι οι μεταλλικοί προφυλακτήρες και το λιτό εσωτερικό του.


Το 1968 το Ro80 κατέκτησε τον τίτλο του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς  και το πρωτοποριακό σχέδιο του Claus Luth, άρχισε να κοσμεί τους δρόμους της Ευρώπης
H προχωρημένη αισθητική και η πολύ καλή αεροδυναμική του αμαξώματος του έκαναν το Ro 80 μέτρο σύγκρισης για όλα τα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα, για περισσότερα από δέκα χρόνια. Oι σχεδιαστές της NSU εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις περιορισμένες διαστάσεις του κινητήρα Wankel (το Ro80 είναι ένα από τα ελάχιστα εμπορικά αυτοκίνητα με κινητήρα Wankel που έχουν κυκλοφορήσει), κι έτσι χαμήλωσαν το καπό του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντάς του ένα κομψό/σπορτίφ προφίλ. Παράλληλα, το χαμηλό κέντρο βάρους σε συνδυασμό με την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς συντέλεσαν στην εξαιρετικά (για την εποχή) ουδέτερη οδική συμπεριφορά του Ro 80.
Το Ro 80 έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το 1976, οπότε η VW (που είχε αγοράσει την NSU από το 1970) συγχώνευσε την NSU με την Audi, με αποτέλεσμα την εξαφάνιση της πρώτης από την αγορά. Όταν η παραγωγή του NSU Ro 80 σταμάτησε, η Mazda έμεινε ο μοναδικός κατασκευαστής αυτοκινήτων με κινητήρα Bάνκελ στον κόσμο.


Πηγές

4T Library


29 Αυγ 2011

Αυτοκίνητα από το παρελθόν με μορφή από το μέλλον - Μέρος 4ο

Στο 4ο μέρος του αφιερώματος σε αυτοκίνητα από το παρελθόν που ακόμη και σήμερα φαίνονται σύγχρονα ή και φουτουριστικά ακόμη, θα παρουσιάσουμε τη  Citroen SM και τo Mercedes C111.


Citroen SM (1970)


Ένα ακόμη λοιπόν μοντέλο της Citroen στο αφιέρωμα αυτό. Και δίκαια άλλωστε καθώς όπως θα δούμε η Citroen SM συγκεντρώνει ένα πλήθος από χαρακτηριστικά που την κάνει μοναδική ακόμη και σήμερα!
Το πρόγραμμα για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1961 με την ονομασία «Project S» και στόχος ήταν από αυτό να προκύψει η σπορ εκδοχή της δημοφιλούς και πολύ επιτυχημένης DS. Επτά χρόνια αργότερα επιστρατεύτηκε και η Μaserati για την ολοκλήρωση του μοντέλου (που είχε αγοραστεί από τη Citroen), οπότε υιοθετήθηκαν για την κωδικοποίησή του τα διακριτικά «SM», με το γράμμα «Μ» να υποδηλώνει την ενεργή παρουσία των Ιταλών.


Η Citroen SM, που εξελίχθηκε σε ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας, συνδύαζε την τεχνολογία αιχμής της γαλλικής εταιρείας σε πλαίσιο και αναρτήσεις με την αναμφισβήτη ισχύ του V6 κινητήρα της Μaserati, τον οποίο σχεδίασε ο ο πολύπειρος αρχιμηχανικός της τελευταίας Τζούλιο Αλφιέρι. Το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου, χωρητικότητας 2.7 λίτρων, απέδιδε 170 ίππους. Ένα χρόνο μετά την πρώτη κυκλοφορία της, η SM ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο με τον V6 κινητήρα να αποκτά και τρίλιτρη έκδοση, απόδοσης 180 ίππων.
Το Citroën SM σχεδιάστηκε από τον Robert Opron, που ήταν τότε ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Citroën. Το ντιζάιν του μοντέλου, μολονότι είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Citroën και θυμίζει σε κάποια σημεία το Citroën DS, διαθέτει μία ξεχωριστή προσωπικότητα και είναι ιδιαίτερα ελκυστικό. Το σχήμα του εξακολουθεί να δείχνει φουτουριστικό ακόμα και σήμερα και μάλιστα όταν φαίνεται από πάνω, θυμίζει «δάκρυ στον άνεμο», καθώς το φαρδύ εμπρόσθιο μέρος καταλήγει ομαλά σε μία πιο στενή πίσω απόληξη
Ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στα οποία χρησιμοποιήθηκε και αεροδυναμική σήραγγα κατά την εξέλιξη, για την μείωση της αντίστασης του αέρα, με αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης, την βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς στην υψηλές ταχύτητες και την επίτευξη καλύτερων επιδόσεων. Το ασυνήθιστα αεροδυναμικό για την τότε εποχή σχήμα του SM, φαίνεται σε πολλές λεπτομέρειες, όπως τα καμπυλωτό κάλυμμα των προβολέων, το σχήμα του εξωτερικού καθρέπτη οδηγού (προσέφερε επίσης και έξτρα καθρέπτη συνοδηγού, φυσικά με το ίδιο αεροδυναμικό σχήμα), την μέθοδο επικόλλησης του παρμπρίζ στο σασί χωρίς να δημιουργείται «αυλάκι» (ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με το παρμπρίζ απευθείας κολλημένο στο σασί) και το πάτωμα του αυτοκινήτου, που διέθετε στοιχεία ενεργητικής αεροδυναμικής, τα οποία «πίεζαν» το αυτοκίνητο στο δρόμο, στις υψηλές ταχύτητες.
Το 1970, όταν παρουσιάστηκε, ήταν το αυτοκίνητο του μέλλοντος και το ταχύτερο μοντέλο με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η επίσημη τελική ταχύτητα ήταν 220 km/h (137 mph), αν και κάποιες ανεξάρτητες δοκιμές είχαν επιτύχει έως και 235 km/h (146 mph). Θεωρήθηκε ως ένα αυτοκίνητο - σύμβολο της αισιοδοξίας και της προόδου της τεχνολογίας, αντίστοιχο με το υπερηχητικό Κονκόρντ στον τομέα των αεροπλάνων.
Συνολικά 12.920 αυτοκίνητα παρήχθησαν μεταξύ του 1970 και του 1975

Mercedes C111 (1969)

Concept_Car_Mercedes_C111


Η C111 'ηταν μια σειρά από πειρματικά αυτοκίνητα που παράχθηκαν από τη Mercedes - Benz στη δεκαετία του '60 και του '70. Πάνω στο πλαίσιο των C111 η Mercedes πειραματίστηκε πάνω σε καινούργιες τεχνολογίες κινητήρων όπως κινητήρες Wankel. diesel και turbo. Αλλοι πειραματισμοί της Mercedes στη C111 είχαν να κάνουν με το πολυτελές εσωτερικό, τη χρήση των θυρών με άνοιγαν προς τα επάνω και η χρήση κλιματισμού. Η πρώτη έκδοση της C111 παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1969.



Mercedes_C111

Η εμφάνιση της Mercedes-Benz C 111-II ήταν κάτι τελείως διαφορετικό από τα στάνταρτς της γερμανικής φίρμας θυμίζοντας έντονα Ιταλία και δημιουργήματα των Ferrari, Maserati και Lamborghini. Παράλληλα το 2θέσιο supercar με τον κινητήρα στο κέντρο είχε εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση Cd 0.32, νούμερο κορυφαίο για την εποχή.
Παρά τη μεγάλη αποδοχή και την τεχνολογική υπεροχή του concept η Mercedes-Benz δεν πέρασε στην παραγωγή το C 111-II. Ο Dr. Hans σε μια συνέντευξή του το 2000 αποκάλυψε ότι ο Wankel θεωρήθηκε ότι δεν ταίριαζε στο προφίλ αγοραστών της γερμανικής φίρμας ενώ παρά τη λογική για την κατηγορία κατανάλωση (20lt/100km) δεν πληρούσε τις προδιαγραφές ρύπων της Αμερικής που ήταν μια αγορά στην οποία η Mercedes-Benz στήριζε πολλά για την επιτυχία του μοντέλου. Λίγο αργότερα ήρθε και η ταφόπλακα για το project, η πετρελαϊκή κρίση. 

Πηγές

28 Αυγ 2011

Αυτοκίνητα από το παρελθόν με μορφή από το μέλλον - Μέρος 3ο

Στο 3ο μέρος του αφιερώματος σε αυτοκίνητα από το παρελθόν που ακόμη και σήμερα φαίνονται σύγχρονα ή και φουτουριστικά ακόμη, θα παρουσιάσουμε τη  Chevrolet XP882 και τo Ford GT40.

Chevrolet XP882 (1970)


1970 Chevrolet Corvette XP-882 concept car side view


H Chevrolet XP882 ήταν από τις πρώτες προσπάθειες της Chevrolet να παρουσιάσει ένα υπεραυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο. Ο τότε αρχιμηχανικός της Chevrolet Zora Arkus- Duntov' και κυρίως υπεύθυνος για τη δημιουργία του project, εμπνεύστηκε από τα αγωνιστικά μονοθέσια της Chevrolet, αλλά και από τα προηγούμενα πρωτότυπα αυτοκίνητα που δημιούργησε , όπως το Astro II (1968)


Chevrolet Astro II (XP-880), 1968

και δημιούργησε την XP882 to 1969. Ωστόσο ο τότε manager της Chevrolet John DeLorean ακύρωσε το project. Όταν όμως η Ford άρχισε να πουλάει στην Αμερική το Detomaso Pantera, Ο DeLorean παρουσίασε το αυτοκίνητο στο σαλόνι αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 1970. Μέχρι το 1977, η Chevrolet πειραματιζόταν έχοντας βάση το XP882 τοποθετώντας διάφορους κινητήρες της γκάμας της στο μοντέλο, ακόμα και κινητήρες Wankel. To 1977 εγκαταλείφθηκε το project, μιας και η Chevrolet δεν προχώρησε στην κατασκευή της Corvette με κινητήρα στο κέντρο.

Ford GT40 (1963)





Στις αρχές των 60's, ο Henry Ford II ήθελε ένα Ford να συμμετέχει στον αγώνα του LeMans. Αρχικά, διαπραγματευόταν την αγορά της Ferrari και τη συμμετοχή του μέσα από τα αυτοκίνητα της. Μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων, αναζήτησε άλλους συνεργάτες που θα παρείχαν την απαραίτητη τεχνογνωσία για τη δημιουργία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου για παρουσία στο LeMans. Έτσι με τη βοήθεια της Lola, μιας εταιρίας που συμμετείχε στο LeMans, και κάποιων άλλων μηχανικών που προσέλαβε, δημιουργήθηκε το 1963 το Ford GT (η αρχική ονομασία) και παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης την ίδια χρονιά.
Το 1964 άρχισαν οι πρώτες παρουσίες του αυτοκινήτου στους αγώνες που όμως συνοδεύτηκαν από εγκαταλείψεις. Μετά από συνεχή εξέλιξη του αυτοκινήτου ήρθαν και οι νίκες οι οποίες ήταν 4 στη σειρά μεταξύ των ετών 1966 και 1969. 
Το 1969 σταματάει και η ιστορία του GT40, μιας και σταμάτησε η συμμετοχή αυτοκινήτων παραγωγής στους αγώνες του LeMans.
To 2002 στο σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ η Ford εμφάνισε ξανά το GT40 ως πρωτότυπο σε νέο  πλαίσιο και μηχανικά μέρη, αλλά με τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές που είχε στο παρελθόν. Το 2004 άρχισε και η παραγωγή του και διατίθεται μέχρι και σήμερα.

Πηγές


Wikipedia
carstyling.ru

25 Αυγ 2011

Αυτοκίνητα από το παρελθόν με μορφή από το μέλλον - Μέρος 2ο



Στο 2ο μέρος του αφιερώματος σε αυτοκίνητα από το παρελθόν που ακόμη και σήμερα φαίνονται σύγχρονα ή και φουτουριστικά ακόμη, θα παρουσιάσουμε τη Lamborhini Countach και τη Citroen CX.

3. Lamborhini Countach (1974)


Το 1966 η Lamborghini παρουσίασε τη Miura, ένα πολύ πετυχημένο από όλες τις απόψεις υπεραυτοκίνητο επιδόσεων


-το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα στο κέντρο- με πολύ καλές επιδόσεις που την τοποθέτησαν στην ελίτ των σπόρ αυτοκινήτων εκείνης της εποχής και όχι μόνο. 
Το γεγονός αυτό έκανε το έργο της αντικατάστασης ενός τόσο πετυχημένου αυτοκινήτου ακόμη πιο δύσκολο. 'Επρεπε να είναι άξιος διάδοχος της Miura, αλλά και η σχεδίαση της να είναι καλύτερη για ένα υπεραυτοκίνητο δρόμου από τις τότε Ferrari.   Έτσι λοιπόν η Countach -ο αντικαταστάτης της Miura- έπρεπε να έχει τέλεια αίσθηση. H Miura ήταν ακόμα πολύ γρήγορη και μοναδική ανάμεσα στα άλλα υπεραυτοκίνητα χάρη στον τοποθετημένο εγκάρσια στο μέσον κινητήρα της, αλλά είχε τη φήμη του πολύ δύσκολου να οδηγηθεί στο όριο αυτοκινήτου. Τώρα η Countach έπρεπε να συνδυάζει σχεδόν αγωνιστικές επιδόσεις με μια λιγότερο απαιτητική φύση που ταιριάζει περισσότερο σε ένα αληθινό αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού. 

Tο 1971 αποκάλυφθηκε το πρωτότυπο της Countach στο άφωνο κοινό που είχε επισκεφθεί την έκθεση της Γενεύης. Είχε σχεδιαστεί στα στούντιο του Μπερτόνε από τον νεαρό Μαρτσέλο Γκαντίνι (που είχε σχεδιάσει και την Miura). Το σχήμα της ήταν έντονα φουτουριστικό με αιχμηρές γεωμετρικές γραμμές, επιθετική όψη και εκπληκτικές πόρτες που άνοιγαν κάθετα σαν τα φτερά ενός εντόμου. 

H παραγωγή της Countach άρχισε το 1974, με τον "μικρό" V12 κινητήρα των τεσσάρων λίτρων και τους τέσσερις εκκεντροφόρους επικεφαλής, που προερχόταν από την Miura- μόνο που δεν ήταν τοποθετημένος εγκάρσια όπως σε αυτήν.Το 1978 παρουσιάστηκε η LP400S με λάστιχα Πιρέλι P7, φουσκωμένα φτερά, χαμηλό μπροστινό σπόιλερ και πίσω αεροτομή. H επόμενη σημαντική αλλαγή έγινε το 1981, με την LP500S, της οποίας ο κινητήρας ήταν πεντάλιτρος. Το 1985 ο κυβισμός αυξήθηκε ακόμα λίγο και έφτασε τα 5167 κ.εκ., με αύξηση της διαδρομής του εμβόλου. Οι βαλβίδες αυξήθηκαν σε τέσσερις ανά κύλινδρο και η ισχύς εκτινάχθηκε από τους 375 στους 455 ίππους. Η παραγωγή της Countach κράτησε μέχρι το 1990. Αντικαταστάθηκε από τη Diablo ένα υπεραυτοκίνητο με ακόμη καλύτερες επιδόσεις και συμπεριφορά στο δρόμο αλλά ένα βήμα πίσω στη σχεδίαση.

4. Citroen CX (1974)


Η DS, το κορυφαίο και πρωτοποριακό σε πολλούς τομείς  μοντέλο της Citroen που μεσουράνησε την δεκαετία του '60, έπρεπε να αντικατασταθεί καθώς πλησίαζε 15 περίπου χρόνια παραγωγής. Ο αντικαταστάτης της θα έπρεπε να έχει όλη τη φιλοσοφία της μάρκας και ταυτόχρονα να είναι εξίσου πρωτοπόρος με την DS. Με αυτές τις κατευθύνσεις γεννήθηκε η CX, ένα αυτοκίνητο πολύ μπροστά από την εποχή του σε όποιο σημείο και αν συγκρινόταν. Παρήχθη από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën μεταξύ του 1974 και του 1991. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.169.695 αυτοκίνητα σειράς CX κατά τη διάρκεια των 17 ετών παραγωγής του.
Ο σχεδιαστής της CX Robert Opron, κατάφερε να ισορροπήσει ανάμεσα στην αεροδυναμική σχεδίαση και το φουτουριστικό σχεδιασμό. Το εσωτερικό της ήταν μια άλλη αναφορά στο μέλλον, με τα χειριστήρια και τον πίνακα οργάνων να μοιάζουν να είναι από άλλο πλανήτη συγκρινόμενα με αυτά ακόμη και των σημερινών αυτοκινήτων


H CX παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 1974, ως αντικαταστάτης του θρυλικού Citroën DS και ήταν τότε από τα αυτοκίνητα με την καλύτερη αεροδυναμική, καθώς είχε αεροδυναμικό συντελεστή Cd μόλις 0,36 - νούμερο εντυπωσιακό για την εποχή του. Τον Ιανουάριο του 1975 κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 1975 και μέσα στο ίδιο έτος άλλα δύο ειδικά βραβεία, ένα ως το τότε κορυφαίο σε ενεργητική και παθητική ασφάλεια μοντέλο και ένα για την εντυπωσιακή του σχεδίαση. 
Το 1989 εμφανίστηκε στην αγορά ο αντικαταστάτης της CX, η Citroen XM, ένα καλό αυτοκίνητο χωρίς όμως να έχει την "αύρα" του πρωτοπόρου και του ριζοσπάστη της CX αλλά και της DS, μιας και πλέον η Citroen ήταν μέλος του ομίλου PSA και όχι μια ανεξάρτητη εταιρία.

Παραπομπές

Βιβλιοθήκη περιοδικού "4ΤΡΟΧΟΙ"
Ελληνική Wikipedia
Ένθετο "DESIGN" περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ, Δεκέμβριος 2005

22 Αυγ 2011

Αυτοκίνητα από το παρελθόν με μορφή από το μέλλον - Μέρος 1ο

Από μικρό παιδί χάζευα τη μορφή των αυτοκινήτων. Παρατηρούσα την αεροδυναμική τους, τις καμπύλες τους, τον τρόπο που ανοίγουν οι πόρτες, πόσο χαμηλά είναι, πόσο μοντέρνα δείχνουν. Κατά καιρούς  κάποια από αυτά με τη μορφή τους παγίδευαν το βλέμμα μου και δε χόρταινα να τα παρατηρώ είτε από τις σελίδες των περιοδικών, είτε κάποια από αυτά στο δρόμο. 
Ο σχεδιασμός αυτοκινήτων ήταν μάλλον το πιο μόνιμο όνειρο στο ονειρολόγιο μου. Ήθελα πολύ να μπορώ κι εγώ να δημιουργώ σχέδια αυτοκινήτων και να τα βλέπω έπειτα να κυκλοφορούν στο δρόμο. Η ρότα της ζωής όμως μου έφερε μια άλλη καριέρα,εκτός του χώρου αυτού, κι έτσι το αυτοκίνητο και ο σχεδιασμός του είναι ακόμη και σήμερα το πιο αγαπημένο μου χόμπι.
Σ' αυτό λοιπόν το άρθρο θα επιχειρήσω να σας παρουσιάσω λοιπόν κάποια αυτοκίνητα που μου προκάλεσαν και μου προκαλούν δέος με τις -ακόμη και σήμερα- φουτουριστικές γραμμές τους. Αυτοκίνητα που ακόμη και σήμερα ένα απαίδευτο μάτι αν τα δει θα νομίσει ότι θα δημιουργηθούν κάπου στο μέλλον ή είναι σύγχρονα μοντέλα. Και όμως, αυτά τα αυτοκίνητα που θα σας παρουσιάσω έχουν ηλικία τουλάχιστον 35 ετών. Τα περισσότερα από αυτά ήταν πρωτότυπα που φιλοξενήθηκαν σε κάποια διεθνή σαλόνια αυτοκινήτων. Υπάρχει όμως και ένα το οποίο κυκλοφόρησε στους δρόμους και στα αλήθεια ξεπερνάει πολλά από αυτά τα πρωτότυπα. 

1. Bertone Stratos (1970)



Το Stratos παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σαν πρωτότυπο στο διεθνές σαλόνι αυτοκίνητων του Τορίνο το 1970. Σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini που τον καιρό εκείνο δούλευε ως αρχισχεδιαστής στον οίκο Bertone. Οι διαστάσεις του ήταν πολύ μικρές -3.58μ μήκος και μόλις  84εκ. ύψος! Εξοπλιζόταν με έναν V4 κινητήρα από την τότε Lancia Fulvia στο κέντρο δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς.



Όπως ίσως μπορείτε να μοντέψετε από την πάνω φωτογραφία, ο οδηγός έμπαινε ανοίγοντας το μπροστινό παρμπρίζ. Το τριγωνικό πίσω άνοιγμα που φαίνεται επίσης στη φωτογραφία, δίνει πρόσβαση στο χώρο της μηχανής. Πάνω στο πλαίσιο του Stratos, δημιουργήθηκε η πασίγνωστη Lancia Stratos με πλούσια ιστορία τους αγώνες. 

2. Datsun 126X Concept (1970)





Μπορεί η μάρκα Datsun (μετέπειτα Nissan) να παραπέμπει σε αγροτικά αυτοκίνητα ή στους συμπαθείς αθίγγανους, το 126Χ concept όμως εντυπωσίασε με τη μορφή του και τις προδιαγραφές του όταν παρουσιάστηκε το 1970 στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο, έχοντας γίνει πλέον ένα από τα κλασσικά πρωτότυπα αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Το 126Χ ήταν η πρώτη προσπάθεια της Nissan να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο. Μέχρι τότε  παρουσίαζε μόνο μοντέλα παραγωγής ή προπαραγωγής. 
Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του 126Χ ήταν ότι η είσοδος δε γινόταν με συμβατικές πόρτες, αλλά μετά το άνοιγμα όλου του θόλου του αυτοκινήτου - ουρανός, παρμπρίζ και πλευρικά παράθυρα μαζί- (όπως στα πολεμικά αεροσκάφη). 



Όπως φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα, μπορούσε να μεταφέρει 4 επιβάτες



Εξοπλιζόταν με έναν 3λιτρο εξακύλινδρο κινητήρα της Nissan στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.




Ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό του ήταν ότι είχε στο κέντρο του μπροστινού καπό του φωτάκια που προειδοποιούσαν τους πεζούς αν επιτάχυνε (κόκκινο) αν επιβράδυνε (πράσινο) ή απλά αν κυλούσε (πορτοκαλί)

Πηγές

Wikipedia
conceptcars.it

18 Αυγ 2011

Opel Corsa 2011 1ο στις πωλήσεις. Αξίζει;


Η κατηγορία των σούπερ μίνι στην αγορά αυτοκινήτου σήμερα αριθμεί πολλές και αξιόλογες προτάσεις. Σχεδόν κάθε κατασκευαστής διαθέτει το δικό του αυτοκίνητο πόλης στην αρένα των πωλήσεων. Ωστόσο, παρατηρώντας τα νούμερα των πωλήσεων κάθε μήνα τον τελευταίο καιρό, ένα αυτοκίνητο έχει «εγκατασταθεί» στην κορυφή και δεν λέει να ξεκολλήσει από εκεί. Το Opel Corsa. Η διαφορά μάλιστα είναι αρκετά μεγάλη από το δεύτερο. Δείτε και μόνοι σας τα νούμερα των πωλήσεων:

ΙΟΥΛΙΟΣ 2011 (Σε παρένθεση οι πωλήσεις Ιανουάριος – Ιούλιος 2011)
1. Opel Corsa 547 (3.767)
2. Nissan Micra 418 (2.189)
3. Hyundai i20 413 (1.234)
4. Toyota Yaris 413 (2.827)
5. VW Polo 395 (2.710)
6. Ford Fiesta 378 (2.365)
7. Opel Astra 377 (2.171)
8. Fiat Panda 293 (2.081)
9. Toyota Auris 284 (1.882)
10. Skoda Octavia 271 (1.494)
(Από το site των 4T)

Με αφορμή λοιπόν την απορία μου αυτή επισκέφτηκα την Opel Sinis στη Θεσσαλονίκη για να μιλήσω εκεί με κάποιον υπεύθυνο πωλήσεων. Εκεί συνάντησα τον κ. Γιώργο Πάνο ο οποίος εξυπηρετικότατος απάντησε σε όλες μου τις ερωτήσεις.
Από την κουβέντα μας προέκυψαν μια σειρά από πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το μοντέλο αλλά και κάποιες εκπλήξεις
Η πρώτη έκπληξη για μένα ήταν ότι το Corsa πουλάει περισσότερο με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτά που γράφει ο αυτοκινητιστικός τύπος που θέλει το 1,4 το πιο καλοπουλημένο Corsa Η δεύτερη έκπληξη αφορούσε τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου 1,3 που πλέον αποτελούν ένα σεβαστό κομμάτι επί των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου.
Αναλυτικότερα τα ποσοστά πωλήσεων με βάση τον κυβισμό είναι:

1,0
0%
1,2
~55%
1,4
~35%
1,3D
~10%


Ο κ. Πάνος είναι 100% βέβαιος ότι από Σεπτέμβρη ή Οκτώβρη του 2011, θα επιτραπεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η πετρελαιοκίνηση. Έτσι το ότι η έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου το αποδίδει εν μέρει στο γεγονός αυτό, αλλά και στον πολύ σύγχρονο και οικονομικό κινητήρα diesel 1,3 λίτρων και απόδοσης 95 ίππων, τιμή εκπληκτική για κινητήρα πετρελαίου τέτοιου κυβισμού αλλά ταυτόχρονα και της πολύ χαμηλής μέσης κατανάλωσης του (3,5 λίτρα / 100 χλμ)
Άλλα χαρακτηριστικά που επισήμανε για το Corsa o κ. Πάνου που το κάνουνυ τόσο ανταγωνιστικό είναι είναι ότι
  • Ανανεώθηκε πρόσφατα αισθητικά
  • καλύπτεται με 6 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (2 χρόνια το σύνολο του αυτοκινήτου + 4 χρόνια κινητήρας και εγκέφαλος)
  • έχει αραιά διαστήματα service (κάθε 60000 χλμ ή κάθε δυο χρόνια γανικό service)
  • αξιόπιστο και δοκιμασμένο αυτοκίνητο (στην αγορά από το 2005) γι’ αυτό και γίνονται και πολλές παραγγελίες σαν εταιρικά αυτοκίνητα
  • είναι πολύ καλό σε όποιον τομέα και να συγκριθεί με τον ανταγωνισμό.
Πέρα από αυτά που μου είπε ο κ. Πάνος για τα ατού του Opel Corsa, στο παρόν άρθρο θα επιχειρήσω μια σύγκριση με το βλέμμα όχι του δημοσιογράφου αλλά του υποψήφιου αγοραστή με τους βασικούς ανταγωνιστές του, όπως διαμορφώνονται με βάση το TOP 5 των πωλήσεων δηλαδή τα Nissan Micra, Hyundai i20, Ford Fiesta, VW Polo. Το Toyota Yaris δεν συμπεριλήφθηκε στη σύγκριση μιας και ο αντικαταστάτης του θα εμφανιστήκε πολύ σύντομα στην αγορά.

1. Αισθητική εξωτερικού - εσωτερικού

Κακά τα ψέματα, πάρα πολύς κόσμος αγοράζει αυτοκίνητο με βάση την εμφάνιση του εξωτερική και εσωτερική. Εδώ, επειδή το θέμα είναι καθαρά υποκειμενικό, θα καταθέσω τη δική μου άποψη περί αισθητικής


Προσωπική μου άποψη είναι ότι το Fiesta είναι το μακράν πιο όμορφο supermini αυτοκίνητο αυτή την στιγμή. Δεύτερο θα ψήφιζα το Corsa. Εδώ όμως υπάρχει μια σημαντική διαφοροποίηση στη σχεδιαστική γραμμή μεταξύ του 3θυρου και του 5θυρου μοντέλου κάτι που δεν συμβαίνει στα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Ειδικά στην 3θυρη έκδοση 


το Corsa πάει να κλέψει την πρωτιά του Fiesta. Τρίτο στην προτίμηση μου το Polo που Golfίζει μαζί με το Micra και τέταρτο το άχρωμο και άοσμο από εξωτερική εμφάνιση (αλλά κάπως ενδιαφέρον εσωτερικό) το i20.

2. Ποιότητα κατασκευής

Αν στην εξωτερική εμφάνιση η επιλογή είναι ως επί το πλείστον με βάση υποκειμενικά κριτήρια, στον τομέα της ποιότητας κατασκευής τα πράγματα είναι πολύ πιο ξεκάθαρα. Από τις επισκέψεις μου στις εκθέσεις των εκάστοτε αντιπροσωπειών έβγαλα το συμπέρασμα ότι τα δυο αυτοκίνητα που προπορεύονται του ανταγωνισμού είναι 1ο το Polo και 2ο το Corsa. 3ο είναι το Fiesta, 4ο το I20 και τελευταίο το Micra. Η αίσθηση μου για την ποιότητα κατασκευής των αυτοκινήτων που εξετάζονται συμφωνεί και με τα γραφόμενα από τον αυτοκινητιστικό τύπο. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι οι διαφορές μεταξύ ειδικά των τεσσάρων πρώτων αυτοκινήτων στην ποιότητα κατασκευής είναι μικρή. Μόνο στο τελευταίο Micra για λόγους μάλλον μείωσης κόστους, η ποιότητα κατασκευής του δεν είναι στα επίπεδα των πρώτων τεσσάρων  αυτοκινήτων, χωρίς πάλι να είναι απαραίτητα κακή.



3. Οδική συμπεριφορά

Σήμερα, δεν υπάρχει αυτοκίνητο με κακή οδική συμπεριφορά, οπότε ο αγοραστής που δεν τον πολυ ενδιαφέρει δεν θα ασχοληθεί με το θέμα. Αν όμως θα πρεπε να βγάλουμε νικητή, αυτός θα ήταν το Ford Fiesta me 2o to Polo και 3ο το Corsa


4. Τεχνικά χαρακτηριστικά  - Εγγύηση - Τιμή

Στον παρακάτω πίνακα αναγράφονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά, οι εγγυήσεις των ατασκευαστών καθώς και η τιμή καταλόγου για τις βασικές εκδόσεις των αυτοκινήτων που συγκρίνονται. Με κίτρινο χρώμα βάφονται τα χαρακτηριστικά όπου το Corsa διακρίνεται σε σύγκριση με του αντιπάλους του


Opel Corsa
Nissan Micra
Hyundai i20
Ford Fiesta
VW Polo
Κυβισμός
1,2
1,4
1,3D
1,2
1,2
1.4D
1,2
1,4
1.4D
1,2
1.4
1,2Τ
1.2D
Ίπποι
85
100
95
80
78
75
82
96
68
70
85
105
75
Ροπή
11,5
13,0
19.0
11,0
11.9
22.5
11,6
13.0
16.3
11.4
13.4
17.8
18.3
1-100
13.6
11.9
12.3
13.7
12.9
16.2
13.3
12.2
14.9
14.1
12.1
9.7
13.9
Κατανάλω-ση
5.3
5.7
3.5
5.0
5.2
3.8
5.7
5.9
4.2
5.5
5.9
5.3
3.8
Αποσκευές
285
285
285
265
295
295
295
295
295
280
280
280
280
Εγγύηση (έτη)
6*
3
3
5*
2
Ρύποι CO2
 (gr/1 χλμ)
124
134
94
115
124
116
129
133
107
128
139
124
99
Τιμή καταλόγου
12.430
12.930
14.680
10.490
12.150
15.050
12.290
14.160
14.680
12.990
14.030
14630
15.730


Από τον παραπάνω πίνακα παρατηρούμε ότι
  • Ο κινητήρας 1,2 λίτρων έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη από τους ανταγωνιστές του, κάτι που κάνει κάποιους καταναλωτές να το προτιμήσουν από τα ανταγωνιστικά μοντέλα
  • το Corsa είναι το πιο προσιτό 1400άρι με αρκετή διαφορά από τους ανταγωνιστές του. Επίσης αποδίδει 100 ίππους ο κινητήρας του, μια αρκετά καλή τιμή και έχει απλώς καλές επιδόσεις
  • έχει 6 χρόνια εγγύηση ( 2 όλο το αμάξωμα + 4 μηχανή και εγκέφαλος)
  • Η έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου είναι επίσης ξεκάθαρο value for money διότι από τη μια έχει τη χαμηλότερη τιμή από τους ανταγωνιστές του και από την άλλη τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη, καλύτερες επιδόσεις και ταυτόχρονα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και χαμηλότερη κατανάλωση!
Εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε όμως ότι η πιο προσιτή έκδοση του Corsa εξοπλίζεται χωρίς ESP και με μόνο αερόσακο οδηγού / συνοδηγού. Έχει όμως κεντρικό κλείδωμα A/C, ABS, ηλεκτρικά παράθυρα και ραδιοCD + MP3. Μάλλον λοιπόν ο Έλληνας καταναλωτής προτιμάει να έχει περισσότερο εξοπλισμό άνεσης και λιγότερο εξοπλισμό ασφάλειας!

5. Συμπεράσματα

Το Corsa καλά κρατεί μιας και έχει ένα σύνολο από χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει. Χωρίς να υστερεί σε κάποιο τομέα προσφέρει χώρους, ποιότητα κατασκευής, αξιοπιστία, 6ετή εγγύηση, δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες, γερμανική καταγωγή (κάτι που για πολλούς αγοραστές παίζει σημαντικό ρόλο), value for money για τον κινητήρα με τα 1,4 λίτρα και για τον 1,3 (πετρέλαιο). Ειδικά με τον κινητήρα πετρελαίου φαίνεται ασυναγώνιστο σε τιμή και επιδόσεις σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, κάτι που του εγγυάται την 1η θέση στις πωλήσεις όταν με το καλό επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα


6. Παραπομπές


Συγκριτικό τεστ Opel Corsa με σύγχρονα σούπεμίνι από το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ
Σύντομο test του Opel Corsa facelift (Μάιος 2011)
Forum περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...