Πετρελαιοκίνηση: Μόνο προτερήματα;

 Με την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη, πολλοί συμπολίτες μας έσπευσαν ή σκέφτονται να αγοράσουν ένα πετρελαιοκίνητο τελευταίας τεχνολογίας για να καρπωθούν την οικονομία στο καύσιμο σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα καθώς και τησυντήρηση σε αραιότερα διαστήματα που υπόσχεται.
Είναι όμως όλα θετικά με την πετρελαιοκίνηση; Δυστυχώς όχι. Υπάρχουν ακόμη γκρίζα σημεία που θα πρέπει να προσέξει τόσο ο υποψήφιος αγοράστής, όσο και ο χρήστης.

1. Προσοχή στην νοθεία του πετρελαίου. Παρόλο που η νοθεία έχει περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό μετά από τους συνεχείς ελέγχους του κράτους, υπάρχει ακόμη σε μεγάλο ποσοστό. Νοθευνένο πετρέλαιο ή κακής ποιότητας πετρέλαιο στην καλύτερη περίπτωση καταστρέφει την αντλία καυσίμου. Η λύση είναι ο ανεφοδιασμός από εμπιστα πρατήρια καυσίμου.

2. Συντήρηση. Μέχρι πρότεινος που τα πετρελειοκίνητα που κυκλοφορούσαν ήταν ελάχιστα. Για το λόγο αυτό τα συνεργεία -εξουσιοδοτημένα και μη- δεν έχουν ακόμη την εμπειρία για την αντιμετώπιση προβλημάτων και ιδιαιτεροτήτων που αφορούν τα σύγχρονα πετρελειοκίνητα

3. Καθαρισμός φίλτρου μικροσωματιδίων (DPF). Είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που θα πρέπει να προσέξει κανείς στα πετρελαιοκίνητα που το διαθέτουν. DPF (Diesel Particulate Filter) στα ελληνικά σημαίνει Φίλτρο Κατακράτησης Μικροσωματιδίων και ο ρόλος του είναι να κρατά τα μικροσωματίδια που παράγονται από την καύση του πετρελαίου (η γνωστή κάπνα που βγάζουν από τις εξατμίσεις τους τα παλιότερα πετρελαιοκίνητα) πριν αυτά περάσουν στο περιβάλλον. 


Φίλτρο DPF έχουν όλα τα πετρελαιοκίνητα που ικανοποιούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και μεταγενέστερες. Στα αυτοκίνητα αυτά, υπάρχει η δυνατότητα αυτοκαθαρισμού του φίλτρου αυτού. Η διαδικασία αυτή γίνεται αυτόματα και στα περισσότερα αυτοκίνητα αναβει ή αναβοσβήνει μια σχετική λυχνία που προειδοποιεί για την ενέργεια αυτή. Όταν γίνεται αυτοκοκαθαρισμός, ο οδηγός καλό είναι να μη σβήσει τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Ο αυτοκαθαρισμός διαρκεί από 15 ως 20 λεπτά, οπότε χρειάζεται προσοχή όταν το αυτοκίνητο κινείται για  μικρές αποστάσεις εντός πόλης.. Αν το φίλτρο γεμίσει, ο κινητήρας δεν έχει την αναμενόμενη απόδοση. Υπάρχει η δυνατότητα και μη αυτόματου καθαριςσμού του φίλτρου, το οποίο μπορεί να γίνει και σε κάποιο συνεργείο. Αν όμως δεν δοθεί προσοχή στον καθαρισμού του φίλτρου, τότε χρειάζεται αντικατάσταση. Το κόστος του φίλτρου μπορεί να ανέρχεται σε τιμές πάνω από 1000 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεια πάνω από 2000! Μεγάλη προσοχή λοιπόν στον καθαρισμό του φίλτρου αυτού.

Βλέπουμκε λοιπόν ότι παρόλο που τα πετρελαιοκίνητα είναι πολύ οικονομικά στην κατανάλωση πετρελαίου σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα, έχουν ιδιαιτερότητες στη συντήρησή τους που αν δεν τις προσέξουμε, το κέρδος από τη διαφορά στην κατανάλωση μπορεί να εξανεμιστεί από τα έξοδα στη συντήρηση!


Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε στους παρακάτω συνδέσμους:





Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...