30 Απρ 2012

Αξιοπιστία αυτοκινήτων: Στατιστική βλαβών του γερμαντικού οργανισμού ADAC (2012)

Ένα από τα πολύ σημαντικά θέματα που απασχολεί τον υποψήφιο αγοραστή ενός αυτοκινήτου είναι αυτό της αξιοπιστίας. Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που θεωρούν τη ως νούμερο 1 κριτήριο για την επιλογή ενός αυτοκινήτου. Η αξιοπιστία είναι επίσης ένα θέμα με το οποίο έχουμε ασχοληθεί και θα συνεχίσουμε να ασχολούμαστε στο carbloggergr παρακολουθώντας την επικαιρότητα στο θέμα αυτό.Στο άρθρο αυτό θα παρουσιάσουμε την πιο πρόσφατη στατιστική αξιοπιστίας από τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC.
H ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) είναι στη Γερμανία αλλά και στην Ευρώπη η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου, με περισσότερα από 17 εκατομμύρια μέλη τον Ιούνιο του 2010. Από το 1978 εκδίδει στατιστικές για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων που θεωρείται από τις πιο έγκυρες παγκοσμίως.

H ADAC διαφοροποιείται από τους άλλeς λέσχες / οργανισμούς (TUV, Dekra, JD Power κλπ.) όσον αφορά στη μεθοδολογία συλλογής στατιστικών αξιοπιστίας. Οι στατιστικές του οργανισμού ADAC προέρχονται ως επί το πλήστον από τις κλήσεις οδικής βοήθειας των εγγεγραμμένων μελών του και όχι από ελέγχους που διενεργούνται στα οχήματα όπως στους άλλους δυο οργανισμούς. Έτσι λοιπόν τα στατιστικά του ADAC αφορούν περιπτώσεις βλαβών που έχουν να κάνουν με ακινητοποίηση οχήματος.
Στις 26/4/2012 δημοσίευσε την στατιστική βλαβών που αφορά σε 92 μοντέλα αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ευρωπαίκούς δρόμους και κατασκευάστηκαν τα τελευταία 6 χρόνια. Η στατιστική αυτή δημιουργήθηκε από την ανάλυση 4,000,000 βλαβών κατά τις οποίες έγιναν κλήσεις για οδική βοήθεια στον ADAC.
Κύρια αιτία των βλαβών είναι το ηλεκτρικό σύστημα, λόγω αδυναμίας της μπαταρίας, της μίζας ή του εναλλάκτη. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών συστημάτων στα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών, αλλά και στα σύγχρονα start-stop συστήματα. Με την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα στα συστήματα start-stop, η μπαταρία επιφορτίζεται με πρόσθετο έργο. Τα προβλήματα με τις μπαταρίες ήταν επίσης ο λόγος για τον οποίο δύο κατασκευαστές (Honda και  Hyundai) δεν είχαν τόσο καλή επίδοση στις στατιστικές του ADAC στα νεότερα μοντέλα τους.
Η στατιστική του ADAC ταξινομεί τα αυτοκίνητα ανά κατηγορίες (μικτά πόλης / μικρά / μικρομεσαία / μεσαία / πολυτελείας / SUV) και κατά έτος κατασκευής. Για κάθε αυτοκίνητο υπάρχει αξιολόγηση της αξιοπιστίας του για κάθε έτος με χρήση χρωματικής διαβάθμισης από το σκούρο πράσινο (πολύ αξιόπιστο) ως το σκουρο κόκκινο (καθόλου αξιόπιστο).
Στην παρακάτω εικόνα λοιπόν μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα της στατιστικής αυτής.




Πηγή


ADAC
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...