Λίγο - πολύ όλοι έχουμε κάνει συζητήσεις με μεγαλύτερους όπως πατεράδες ή θείους με θέμα το αυτοκίνητο. Σχεδόν πάντα, η άποψη τους είναι ότι η λαμαρίνα των παλιότερων αυτοκινήτων είναι πολύ πιο ανθεκτική σε σύγκριση με τα καινούργια και ότι στα νέα αυτοκίνητα, είναι λεπτή και κάνει βαθουλώματα με το παραμικρό. Αυτονόητο λοιπόν για τους περισσότερους πρεσβύτερους ότι τα παλιότερα αυτοκίνητα εφόσον είχαν πολύ πιο παχειά και ανθεκτική λαμαρίνα, να είναι και πιο ασφαλή και σε περίπτωση σύγκρουσης για τους επιβάτες τους. Εμείς στο carbloggergr κάναμε μια σχετική έρευνα και είχαμε πολύ σημαντικά ευρήματα τα οποία και παρουσιάζουμε.
Το 2008, οι υπεύθυνοι της αγγλικής σειράς με θέμα το αυτοκίνητο 5th gear αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ένα ακραίο παράδειγμα για να απαντήσουν στο ερώτημα περί παθητικής ασφάλειας των παλιότερων αυτοκίνητων με την παχειά ανθεκτική λαμαρίνα. Πραγματοποίησαν λοιπόν ένα crash test μεταξύ ενός παλιότερου αυτοκινήτου της μεγάλης κατηγορίας και ενός σύγχρονου αυτοκινήτου της σούπερμινι κατηγορίας. Το παλιότερο αυτοκίνητο της μεγάλης κατηγορίας που χρησιμοποιήθηκε σε αυτό το ακραίο crash test ήταν το Volvo 940 και το σούπερμίνι το Renault Modus.
Εδώ να σημειώσουμε ότι το Renault Modus με βάρος 1185 κιλά, ήταν το πρώτο σούπερμίνι αυτοκίνητο που απέσπασε την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών στην αξιολόγηση του το έτος 2004 ως προς την παθητική ασφάλεια από τον οργανισμό EuroNcap. To Volvo 940 δεν έχει δοκιμαστεί σε crash test, έχει όμως την παχειά λαμαρίνα (βάρος 1417 κιλά) που μνημονεύουν οι παλιότεροι και την αίσθηση της στιβαρότητας ενός μεγάλου αυτοκινήτου.
Την εποχή που διεξάχθηκε το εν λόγω crash test, το Renault Modus ήταν μεταχειρισμένο τριών ετών, ενώ το Volvo 940 15 ετών. Τα δυο αυτοκίνητα κινήθηκαν το καθένα με ταχύτητα 40 μίλια / ώρα (~60 χλμ / ώρα) εναντίον του άλλου ώστε να συγκρουστούν σχεδόν μετωπικά το ένα με το άλλο από την πλευρά του οδηγού.
Πριν διαβάσετε παρακάτω ρωτήστε λοιπόν τον εαυτό σας. Σε ποιό από τα δυο αυτοκίνητα θα επιθυμούσατε να επιβαίνετε στην περίπτωση ενός τέτοιου ατυχήματος; Η προτίμηση σας θα μπορούσε να είναι ίσως ζήτημα ζωής ή θανάτου..
Στην σφοδρή σύγκρουση μεταξύ των δυο αυτοκινήτων που ακολούθησε, το Renault Modus φανηκε να εκτοπίστηκε από το Volvo 940..Με μια προσεκτική εξέταση των δυο αυτοκινήτων μετά τη σύγκρουση όμως προέκυψαν τα εξής:
Το μπροστινό τμήμα του Volvo 940 από το μερος του οδηγού, υποχώρησε προς τα μέσα και η καμπίνα των επιβατών του υπέστη μεγάλες παραμορφώσεις. Ο χώρος για τα γόνατα του οδηγού μειώθηκε δραματικά κάτι που συνεπάγεται ότι αν επιβίωνε θα είχε σημαντικές κακώσεις στα κάτω άκρα.
Από την άλλη πλευρά, το μπροστινό μέρος του Renault Modus υποχώρησε και από τη μεριά του οδηγού και από του συνοδηγού δείχνοντας ότι η ενέργεια της σύγκρουσης απορροφήθηκε από όλο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και όχι μόνο από την πλευρά του οδηγού όπως συναίβει στο Volvo 940.Έτσι, η καμπίνα των επιβατών στο Renault Modus παραμορφώθηκε πολύ λίγο. Η πόρτα του αυτοκινήτου άνοιξε σχεδόν κανονικά από την πλευρά του όδηγού όπου και έγινε η σύγκρουση. και ο χώρος για τα πόδια των ανδρεικείλων μειώθηκε πολύ λιγότερο συγκριτικά με αυτόν στο Volvo 940. Έτσι, οι επιβαίνοντες στο Renault Modus θα επιβίωναν με πολύ μικρότερα και λιγότερα τραύματα συγκριτικά με αυτούς του Volvo 940.
Παραδοσιακά, στη σύγκρουση δυο αυτοκινήτων με διαφορετικό βάρος, οι επιβαίνοντες στο βαρύτερο αυτοκίνητο έχουν πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα επιβίωσης. Ωστόσο, όσον αφορά στα σύγχρονα αυτοκίνητα η κατασκευή τους μας παρέχει όπως φαίνεται πολύ περισσότερη προστασία σε περίπτωση σύγκροισης συγκρινόμενη ακόμη και με αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερου βάρους.
Ξανασκεφτείτε λοιπόν τα κριτήρια που έχετε υπ'όψη σας εάν είστε στο δρόμο για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Μήπως πρέπει να κάνετε ανακατατάξεις;
Ακολουθεί το video της εκπομπής 5th gear στην οποία γίνεται αναφορά στο εν λόγω άρθρο.