Dacia Sandero: Μια τίμια λύση στο θέμα αυτοκίνητο

Παρατηρώντας τις πωλήσεις επιβατικών του μήνα Μαίου 2012, αλλά και τις πωλήσεις των προηγούμενων μηνών παρατηρούμε ότι το αγοραστικό κοινό έχει στραφεί κυρίως σε προσιτά αυτοκίνητα της κατηγορίας supermini που έχουν ελκυστικό λόγο αξίας προς τιμή. Όμως από ότι φαίνεται, τον Έλληνα αγοραστή δεν τον ενδιαφέρει μόνο το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσει να είναι προσιτό και καλό, τον ενδιαφέρει επίσης να προέρχεται από κάποιον κατασκευαστή που να είναι δοκιμασμένος στην αγορά και να έχει καλό όνομα. Έτσι λοιπόν, παρόλο που υπάρχουν κατασκευαστές που διαθέτουν αξιόλογα μοντέλα με πραγματικά καλό value for money, το καταναλωτικό κοινό δεν τους προτιμάει. Τρανταχτό παράδειγμα των παραπάνω προτιμήσεων αποτελούν οι πωλήσεις του νέου Kia Rio (βλέπε προηγούμενο άρθρο), ενός καθόλα αξιόλογου αυτοκινήτου που διατίθεται σε πολύ καλή τιμή, που όμως δεν προτιμάται από τον Έλληνα αγοραστή. 
Ένα άλλο παράδειγμα αυτοκινήτου που δεν τυγχάνει ιδιαίτερης προτίμησης στην πίτα των πωλήσεων, είναι το Dacia Sandero (0.3% των πωλήσεων στην κατηγορία supermini τον Μάιο). H Dacia, παρόλο που αριθμεί πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά, έχει τη στάμπα του κατασκευαστή του πρώην ανατολικού μπλοκ που διαθέτει πολύ φθηνα αυτοκίνητα παροχημένης τεχνολογίας. Δεν είναι λίγοι οι Έλληνες (και ίσως περισσότερο οι Ελληνίδες) που γυρίζουν περιφρονητικά το κεφάλι στο άκουσμα του ονόματος Dacia.



 Μπορεί λοιπόν στο μακρυνό παρελθόν να ίσχυαν όλα τα παραπάνω για την Dacia. Τι ισχύει όμως σήμερα; Από τα μέσα της δεκαετίας του '00, η Renault έχει αγοράσει την Dacia παρέχοντας της τεχνολογία και μηχανικά μέρη για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει. Αυτοκίνητα της Dacia όπως το Sandero και το Duster, έχουν πετύχει αρκετά καλές πωλήσεις στην Ευρώπη. 
Αξίζει τελικά το Sandero σαν αυτοκίνητο; Θα το δείξει η έρευνα που παρουσιάζουμε στο carbloggergr.
Το Sandero βασίζεται στο αμάξωμα του Renault Modus, ενός σύγχρονου supermini πολυμορφικού αυτοκινήτου της Renault. Παρόλα αυτά στις δοκιμές πρόσκρουσης του euroncap, τα κατάφερε μέτρια (3 αστέρια με άριστα το 5) κυρίως λόγω της απουσίας πλευρικών αερόσακκων σε σύγκριση με την πλειονότητα των σύγχρονων supemini που έχουν αποσπάσει 5 αστέρια σε αντίστοιχες δοκιμές. Στον εξοπλισμό λοιπόν της παθητικής ασφάλειας έχουν γίνει περικοπές για λόγους κόστους. Λείπουν από τη βασική έκδοση οι προεντατήρες στις εμπρός ζώνες ασφαλείας (+290€) και οι πλευρικοί αερόσακκοι (+290€) Στη δοκιμή πρόσκρουσης με τον έξτρα  εξοπλισμό απέσπασε 4 αστέρια, τιμή αξιοπρεπής για τα σημερινά δεδομένα.
Εμφανισιακά, φαίνεται μάλλον συντηρητικό σχεδιαστικά πλην όμως σύγχρονο
To Sandero "φοράει" το μικρό βενζινοκινητήρα του σημερινού Renault Clio των 1,2 λίτρων και 75 ίππων έχοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις (13,6 δλ από 0 έως 100 χλμ, 160 χλμ τελική ταχύτητα), χαμηλή κατανάλωση και ρύπους (5,9 l/100km, 135 gr/km).
Εξοπλίζεται επίσης και με έναν σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων της Renault με 90 ίππους (13 δλ από 0 έως 100 χλμ, 187 χλμ τελική ταχύτητα) και ακόμη χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης και ρύπων (4,1 l/100km, 108 gr/km).
 Η ποιότητα της κατασκευής όπως και το φινίρισμα σύμφωνα με τη δοκιμή του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ κυμαίνονται σε πολύ καλά επίπεδα καλύπτοντας ικανοποιητικά το γεγονός ότι η ποιότητα των υλικών είναι υποδεέστερη. Σ'υγχρονης αισθητικής είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, με τον πίνακα των οργάνων, τα χειριστήρια και τους διακόπτες θυμίζουν  προηγούμενης γενιάς Renault.
Το Sandero διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους καθώς μπορεί να μεταφέρει πέντε ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 320 λίτρα, και αν αναδιπλωθεί πλήρως το πίσω διαιρούμενο κάθισμα μπορεί να φτάσει έως και τα 1.200 λίτρα. Οι τιμές αυτές είναι κορυφαίες για αυτοκίνητο κατηγορίας supemini και προσεγγίζουν αυτές των μικρομεσαίων αυτοκινήτων.
Στο δρόμο το Sandero  έχει τη χαρακτηριστική αίσθηση της γαλλικής σχολής, συνδυάζοντας σε πολύ καλό βαθμό την άνεση με το κράτημα. Παρά τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης το αμάξωμα των 975 κιλών δεν γέρνει υπερβολικά στις στροφές ούτε «πλέει» στον ανοιχτό δρόμο.
 Το Sandero τα καταφέρνει πολύ καλά στις στατιστικές αξιοπιστίας. Στην πιο πρόσφατη που εξέδωσε ο γερμανικός οργανισμός ADAC, το Sandero βρέθηκε στην 4η θέση στην κατηγορίας των supermini μεταξύ 24 μοντέλων.
Και οι τιμές; Οι τρέχουσες τιμές για την έκδοση των 1,2 λίτρων είναι 9750€ και για την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1,5 dci 13300€. Εδώ να σημειώσουμε ότι η πετρελαιοκίνητη έκδοση περιλαμβάνει τον πλήρη εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας, ενώ η βενζινοκίνητη όχι.
Εν κατακλείδι, το Sandero είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο που προσφέρει όλα όσα ζητήσει ένας τυπικός οδηγός. Μεγαλύτερο ατού του είναι οι χώροι που μπορούν να συναγωνιστούν αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Κατα τη γνώμη μας, η παθητική ασφάλεια του ατυοκινήτου είναι το μεγαλύτερο μείον του στη βασική έκδοση που δεν συμβαδίσει με τα στάνταρ της κατηγορίας.
Η τιμή του στη βενζινοκίνητη έκδοση είναι η φθηνότερη που μπορεί να βρει κανείς στην κατηγορία των supemini, δεν είναι όμως τόσο δελεαστική έχοντας υπ' όψη τις ελλείψεις στον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας.Με μια ελκυστική προσφορά όμως τα παραπάνω δεδομένα μπορούν να ανατραπούν και το Sandero να φαντάζει "κελεπούρι" (όπως αυτή που ίσχυε μέχρι πρόσφατα με 1000€ έκπτωση). Με τις υπάρχουσες όμως τιμές έχει μικρή διαφορά από πολύ καλύτερα και πιο σύγχρονα μοντέλα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...