A/C ή ανοιχτα παράθυρα το καλοκαίρι για οικονομία στο καύσιμο;

Τώρα που καλοκαίριασε και άρχισαν οι ζέστες, άρχισαν μαζί και οι εξορμήσεις και οι εκδρομές τα σαββατοκύριακα προς δροσερούς προορισμούς σε θάλασσες και βουνά. Βλέπουμε στο δρόμο κάποιους οδηγούς να έχουν κλειστά τα παράθυρα και προφανώς ανοιχτό τον κλιματισμό, και κάποιους άλλους να έχουν ανοιχτά τα παράθυρα και δροσίζονται χωρίς a/c. Κάποιοι πιστεύουν πως στον ανοιχτό δρόμο λοιπόν γίνεται περισσότερη οικονομία στο καύσιμο με ανοιχτό τον κλιματισμό και κλειστά τα παράθυρα του αυτοκινήτου και κάποιοι άλλοι το αντίθετο. Που είναι τελικά όμως η αλήθεια; Μέσα στο carbloggergr θα επιχειρήσουμε να δώσουμε την απάντηση στο "καυτό" αυτό θέμα!



Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, βρήκαμε ένα επεισόδιο (νούμερο 22) από την αμερικάνικη εκπομπή mythbusters όπου οι συντελεστές της ψάχνουν αν κάποιες υποθέσεις ή "μύθοι" είναι αληθινές. Στο συγκεκριμένο λοιπόν επεισόδιο της πήραν αρχικά δυο πανομοιότυπα αυτοκίνητα και τα μετακίνησαν σε μια πίστα για 5 γύρους με ταχύτητα γύρω στα 55 μιλια / ώρα (88,5 χλμ/ώρα). Οι καταναλώσεις μετρήθηκαν υπολογίζοντας την ποσότητα εισαγωγής του αέρα στο σύστημα εισαγωγής. Βρέθηκε ότι το αυτοκίνητο με το A/C ανοιχτό και τα κλειστά παράθυρα είχε τη μικρότερη κατανάλωση. Έπειτα, αμφισβητώντας τις ενδείξεις του υπολογσμού κατανάλωσης, αποφάσισαν να γεμίσουν τα δυο αυτοκίνητα με την ίδια ποσότητα καυσίμου και να τα οδηγήσουν με σταθερή ταχύτητα 45 μίλια / ώρα (72,5 χλμ/ώρα) μέχρι να μείνουν από καύσιμο. Στη δέυτερη περίπτωση έγινε η ανατροπή: Το αυτοκίνητο με το A/C κλειστό και τα ανοιχτά παράθυρα, διένυσε 30(!!!) γύρους (+15%) περισσότερο από ότι το αυτοκίνητο με το ανοιχτό A/C και τα κλειστά παράθυρα! Έτσι ασποφάσισαν τελικά ότι είναι μύθος ότι το A/C και κλειστά παράθυρα συμφέρει από άποψη οικονομίας.



Σε επανεξέταση του εγχειρήματος σε μεταγενέστερο επεισόδιο (38ο), βρήκαν ότι σε ταχύτητες κάτω των 50 μιλίων / ώρα (80,5 χλμ / ώρα) συμφέρει η μη χρήση του a/c, ενώ πάνω από αυτή την ταχύτητα, συμφέρει η χρήση του με γνώμονα την οικονομία καυσίμου.
Έτσι, η αλήθεια λοιπόν, βρίσκεται κάπου στη μέση. Σύμφωνα με διάφορες πηγές στο διαδίκτυο, η κατανάλωση σε ιπποδύναμα ενός τυπικού a/c, είναι 4-6 ίππους και διαφοροποιείται ανάλογα με το αυτοκίνητο. Η κατανάλωση αυτή είναι σταθερή είτε οδηγεί κανείς στην πόλη με 40-50 χλμ / ώρα είτε στον αυτοκινητόδρομο με 120 χλμ / ώρα. Ωστόσο, η αντίσταση ενός αυτοκινήτου στον αέρα δεν είναι σταθερή. Εξαρτάται από την αεροδυναμική του και από την ταχύτητα υψωμένη στο τετράγωνο. Έτσι, σίγουρα υπάρχει μια ταχύτητα όπου η αντίσταση στον αέρα που προκαλείται από τα ανοιχτά παράθυρα να είναι μικρότερη από την κατανάλωση του a/c και το αντίστροφο.
Διαβάζοντας ένα ακόμη άρθρο γύρω από το ίδιο θέμα στη σελίδα blog.gasbuddy.com όπου υπάρχουν αναφορές και από έρευνες της Genaral Motors, επαληθεύεται η ταχύτητα των 50 μιλίων / ώρα (80 χλμ /ώρα) ότι είναι οριακή ταχύτητα σε σχέση με τη χρήση του A/C και των ανοιχτών παραθύρων. Μια άλλη έρευνα που δημοσιεύτηκε στη σελίδα chicago tribune, μιλάει για την  ταχύτητα των 55 μιλών / ώρα (88 χλμ / ώρα).
Βέβαια, σε όλες τις παραπάνω έρευνες τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν είχαν όλα τα παράθυρα εντελώς κατεβασμένα. Αυτό σημαίνει ότι, η οριακή ταχύτητα που αναφέραμε, μπορεί να είναι μεγαλύτερη εάν ένα μόνο παράθυρο είναι ανοιχτό ή δυο μισάνοιχτα. 


Τελικό συμπέρασμα: Για διαδρομές όπου δεν αναπτύσουμε μεγάλες ταχύτητες (< 90 χλμ /ώρα) ή οδηγώντας μέσα στην πόλη (αν φυσικά το αντέχουμε) συμφέρει από άποψη οικονομίας καυσίμου να δροσιζόμαστε με ανοιχτά παράθυρα. Σε αντίθετη περίπτωση (ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο) συμφέρει να χρησιμοποιούμε το a/c


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...