Μια φορά κι έναν καιρό, τότε που τα αυτοκίνητα είχαν ψυχή θα λέγαμε, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές δημιουργούσαν κατασκευές με οδηγό την έμπνευση και όχι τις έρευνες αγοράς. Ήταν η εποχή που δημιουργήθηκαν πανέμορφα πισωκίνητα κουπέ αυτοκίνητα που με το σχήμα, το μπρίο -και γιατί οχι- τα καπρίτσια τους στο δρόμο δημιούργησαν φανατικούς οπαδούς και άφησαν εποχή.
Οι παλιότεροι από εμάς σίγουρα αναγνωρίζουμε τα αυτοκίνητα της εικόνας (Opel Manta, Alfa Romeo Junior, Ford Capri, Toyota Celica). Αυτοκίνητα που χαζεύαμε καθώς επιτάχυναν, έστριβαν και έκαναν "μπάντες" στους δρόμους της εποχής.
Τα χρόνια πέρασαν και ακόμη και οι πιο αμετανόητοι κατασκευαστές, άρχισαν ένας ένας να εγκαταλείπουν την πίσω κίνηση και να παράγουν γλυκανάλατα κουπέ βασισμένα στις μικρομεσαίες εκδόσεις των μοντέλων τους. Λαμπερές εξαιρέσεις η γερμανική BMW που φτιάχνει κουπέ αυτοκίνητα με κριτήριο την οδηγική ευχαρίστηση και η Mazda που με το RX8 μας θύμισε ότι τα προσιτά αλλά γρήγορα κουπέ δεν πρέπει να κοστίζουν μια περιουσία (ή δυο;)..
Και ενώ λοιπόν όλοι (οι σχεδόν όλοι) επαναπαύτηκαν στα ημίαιμα προσθιοκίνητα κουπέ, έγινε το πρώτο μπαμ, ή αλλιώς το πρώτο BRZ ή το πρώτο FT86!.Όπως και να το πούμε, τo θαυμαστό αυτό πισωκίνητο κουπέ που προέκυψε από τη συνεργασία των Toyota (FT86) και Subaru (BRZ), καταφέρνει εκτός από το να γυρνάει κεφάλια, να ντριφτάρει ατελείωτα, να ακούγεται υπέροχα και να κρατάει απίστευτα στο δρόμο!
Η Ευρωπαίοι έτριβαν τα μάτια τους μόλις παρουσιάστηκε αυτό το θαυμαστό κουπέ (με τις δυο εκδοχές ανάλογα με τον κατασκευαστή) και παρόλο τον ειδικό χαρακτήρα του, κέρδισε την 2η θέση στο θεσμό του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της χρονιάς 2013.
Έτσι κάποιοι ΄κάλιο αργά παρά ποτέ πιάσανε μολύβι και χαρτί και στρώθηκαν στη δουλειά για να παρουσιάσουν τα δικά τους πισωκίνητα κουπέ.
Ένας από αυτούς τους κατασκευαστές είναι και η Opel. Έχοντας μια καλή παράδοση κατά το παρελθόν στα πισωκίνητα κουπέ, απαντάει στην πρόκληση της Toyota-Subaru ετοιμάζοντας την δικιά της εκδοχή. Το όνομα του μοντέλου της έρχεται από το παρελθόν και λέγεται Monza.
Αρχικά, το Monza είχε παρουσιαστεί κάπου στο τέλος των 70s από την Opel ως η κουπέ εκδοχή του Senator, της λιμουζίνας με άλλα λόγια της εταιρίας.
Το Monza θα παρουσιαστεί ως εκθεσιακό μοντέλο στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον.
Αντε λοιπόν και οι υπόλοιποι κυριοι κατεσκευαστές! Τι κάθεστε; Φτιάξτε πισωκίνητα κουπέ και μην επαναπαύεστε στα μικρομεσαία και σούπερμίνι γλυκανάλατα τετράτροχα..Ελπίζουμε να εισακουστούν οι προσευχές μας!