Η Renault είναι μια γαλλική φίρμα με πολλούς φανατικούς φίλους αλλά και ορκισμένους εχθρούς! Κάποια από τα μοντέλα της ξεχώριζαν για το ιδιαίτερο τους στυλ, την πρωτοτυπία τους αλλά και κάποια άλλα για τα τερτίπια και την αναξιοπιστία τους. Σε καμιά όμως περίπτωση τα αυτοκίνητα της δεν είναι βαρετά και δεν έχουν ποτέ χαρακτηριστεί "οικιακές συσκευές".
Τα σύγχρονα Renault έχουν αποτάξει το παλιό και κάποιες φορές κακό παρελθόν ως προς την αναξιοπιστία τους. Τι γίνεται όμως με τα παλιότερα; Τι πρέπει να προσέξει κάποιος ιδιοκτήτης ενός Renault; Μια "παλιά καραβάνα" όπως συνηθίζουμε να λέμε για κάποιον έμπειρο με το ψευδώνυμο 21 :Quadra, έχει γράψει στο forum του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ 10 πολύτιμες συμβουλές για κάθε ιδιοκτήτη παλιού Renault. Μας άρεσαν πολύ και γι' αυτό τις αναφέρουμε!
1. Κάνεις λίγα χλμ και δεν ζεσταίνεται καλά το μοτέρ και μαζεύει υγρασία τον χειμώνα που φαίνεται στην τάπα. Το κακό θα ήταν να είχες λάδια στα νερά, εκεί υπάρχει ζημιά στη φλάτζα, αφού το λάδι έχει μεγαλύτερη πίεση και περνάει στο νερό πιο εύκολα από ότι το νερό στο λάδι, και αφού έχεις ήδη κάνει 1000 χλμ χωρίς πρόβλημα, μάλλον ήταν υγρασία σε συνδυασμό με την έλλειψη του νερού που σε ανησύχησε.
2. Μια φορά την εβδομάδα ανοίγουμε το καπό και κοιτάμε λάδια και νερά, είναι παληό αυτοκίνητο και τα λαστιχένια κολλάρα δεν είναι αθάνατα, ούτε τα ψυγεία είναι αθάνατα που έχουν πλαστικά καπάκια.
3. Σαν Renault που είναι προσέχουμε τα νερά περισσότερο από άλλα αυτοκίνητα ( δεν κάνω πλάκα )
4. Πάμε στον μηχανικό αφού επίκειται ταξίδι και ζητάμε πιεστικά μια επανασύσφιξη καπακιού μπάς και προλάβουμε κανένα κακό
5. Παρακολουθούμε με τά από 10΄ που παρκάρουμε, κάτω από το αυτοκίνητο στο εμπρός μέρος αν υπάρχουν στάλες νερού, αυτό σημαίνει ότι η αντλία νερού θέλει άλλαγμα, και μαζί με αυτήν αλλάζουμε ιμάντα χρονισμού και εντατήρες, όπως και το λουρί του δυναμό ( altenator )
6. Kοιτάμε προσεκτικά όλη τη μηχανή γύρω - γύρω μήπως δούμε διαρροές νερού εκεί που σφίγγουν τα κολλάρα, το καπάκι του θερμοστάη, η βαλβίδα του νερού στη μηχανή, και στο ψυγείο, αν υπάρχουν μικροδιαρροές θα φανούν σαν στεγνά άλατα, προσινοάσπρου χρώματος
7. Κοιτάμε το δοχείο διαστολής, είναι το παγούρι του νερού, στα Renault έχουν την τάση να ανοίγουν εκεί που φαίνεταισαν ραφή από το καλούπι, επίσης αλλαζουμε για σιγουριά την τάπα του παγουριού, υπάρχει σε 2 χρώματα, καφέ και γαλάζια, η μια είναιγια πίεση 1.2 bar και η άλλη για 1.6 bar, το δικό σου φοράει την καφέ 1.2 bar.
8. Βάζουμε πάντα paraflu στο ψυγείο και όχι νερό της βρύσης.
9. Πάρε μαζί σου 2 τετράλιτρα paraflu για τον δρόμο και ένα στεγανωτικό διαρροών για το ψυγείο, έτσι για σιγουριά, και μια ταινία ειδική μονωτική για κολλάρα
10. Αν εξατμίσei το νερό στο ταξίδι, μην προσπαθήσεις να ανοίξεις την τάπα, ούτε και να προσθέσεις νερό στο παγούρι, άστο να κρυώσει και μετά συμπλήρωσε νερό και το στεγανωτικό, αφού πρώτα ρίξεις μια ματιά στη μηχανή, μπορεί εκείνη τη στιγμή να σκίστηκε ένα κολλάρο και να μην έχει σχέση με το προηγούμενο επεισόδιο, σε αυτή την περίπτωση δεν βάζεις το στεγανωτικό, αν το κολλάρο χάνει εκεί που είναι ο κολιές το αφαιρείς και κόβεις το χαλασμένο κομμάτι, συνήθως τα κολλάρα έχουν το περιθώριο να κόψεις 3-5 πόντους, αν έχει τρύπα κάπου στη μέση το καθαρίζεις καλά και το τυλίγεις με την ειδική ταινία, συμπληρώνεις πάλι νερό προσέχοντας να κάνεις και εξαέρωση στο κύκλωμα ψύξης.
2. Μια φορά την εβδομάδα ανοίγουμε το καπό και κοιτάμε λάδια και νερά, είναι παληό αυτοκίνητο και τα λαστιχένια κολλάρα δεν είναι αθάνατα, ούτε τα ψυγεία είναι αθάνατα που έχουν πλαστικά καπάκια.
3. Σαν Renault που είναι προσέχουμε τα νερά περισσότερο από άλλα αυτοκίνητα ( δεν κάνω πλάκα )
4. Πάμε στον μηχανικό αφού επίκειται ταξίδι και ζητάμε πιεστικά μια επανασύσφιξη καπακιού μπάς και προλάβουμε κανένα κακό
5. Παρακολουθούμε με τά από 10΄ που παρκάρουμε, κάτω από το αυτοκίνητο στο εμπρός μέρος αν υπάρχουν στάλες νερού, αυτό σημαίνει ότι η αντλία νερού θέλει άλλαγμα, και μαζί με αυτήν αλλάζουμε ιμάντα χρονισμού και εντατήρες, όπως και το λουρί του δυναμό ( altenator )
6. Kοιτάμε προσεκτικά όλη τη μηχανή γύρω - γύρω μήπως δούμε διαρροές νερού εκεί που σφίγγουν τα κολλάρα, το καπάκι του θερμοστάη, η βαλβίδα του νερού στη μηχανή, και στο ψυγείο, αν υπάρχουν μικροδιαρροές θα φανούν σαν στεγνά άλατα, προσινοάσπρου χρώματος
7. Κοιτάμε το δοχείο διαστολής, είναι το παγούρι του νερού, στα Renault έχουν την τάση να ανοίγουν εκεί που φαίνεταισαν ραφή από το καλούπι, επίσης αλλαζουμε για σιγουριά την τάπα του παγουριού, υπάρχει σε 2 χρώματα, καφέ και γαλάζια, η μια είναιγια πίεση 1.2 bar και η άλλη για 1.6 bar, το δικό σου φοράει την καφέ 1.2 bar.
8. Βάζουμε πάντα paraflu στο ψυγείο και όχι νερό της βρύσης.
9. Πάρε μαζί σου 2 τετράλιτρα paraflu για τον δρόμο και ένα στεγανωτικό διαρροών για το ψυγείο, έτσι για σιγουριά, και μια ταινία ειδική μονωτική για κολλάρα
10. Αν εξατμίσei το νερό στο ταξίδι, μην προσπαθήσεις να ανοίξεις την τάπα, ούτε και να προσθέσεις νερό στο παγούρι, άστο να κρυώσει και μετά συμπλήρωσε νερό και το στεγανωτικό, αφού πρώτα ρίξεις μια ματιά στη μηχανή, μπορεί εκείνη τη στιγμή να σκίστηκε ένα κολλάρο και να μην έχει σχέση με το προηγούμενο επεισόδιο, σε αυτή την περίπτωση δεν βάζεις το στεγανωτικό, αν το κολλάρο χάνει εκεί που είναι ο κολιές το αφαιρείς και κόβεις το χαλασμένο κομμάτι, συνήθως τα κολλάρα έχουν το περιθώριο να κόψεις 3-5 πόντους, αν έχει τρύπα κάπου στη μέση το καθαρίζεις καλά και το τυλίγεις με την ειδική ταινία, συμπληρώνεις πάλι νερό προσέχοντας να κάνεις και εξαέρωση στο κύκλωμα ψύξης.