17 Αυγ 2013

Υδρο(γονο)κίνηση για οικονομία ατα καύσιμα - Νεότερα στοιχεία

Σε προηγούμενα μας άρθρα (άρθρο1, άρθρο2) αναφερθήκαμε εκτενώς στην υδρο(γονο)κίνηση, την ανάμιξη δηλαδή του καυσίμου που "καίει" το αυτοκίνητό (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο) με υδρογόνο που παράγεται από μια συσκευή με τη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης του νερού (H2O).  Έτσι, σύμφωνα με τους διανομείς των συσκευών αυτών- αυξάνεται ο αριθμός των οκτανίων του μίγματος και επιτρέπει στο καύσιμο να κάνει μια σχεδόν τέλεια καύση, με αποτέλεσμα την δραστική μείωση των καυσαερίων και την επίτευξη οικονομίας στο καύσιμο της τάξης του 30%. 
Τις μέρες που μας πέρασαν είχαμε την τύχη να συναντήσουμε τον Αλέξη Παμπουκίδη έναν έμπειρο μηχανικό από την Ξάνθη που μας έλυσε πολλές απορίες και μας μίλησε για την αποτελεσματικότητα των συσκευών υδρογονοκίνησης.


Το πρώτο πράγμα που μας διευκρίνισε ο Αλέξης είναι ότι το υδρογόνο που παράγεται από την ηλεκτρόλυση του νερού μέσω των συσκευών αυτών, δεν χρησιμοποιείται σαν πρόσθετο καύσιμο στον κινητήρα. Δεν συμφέρει άλλωστε η παραγωγή καυσίμου από τον ηλεκτρισμό της μπαταρίας και η εκ των υστέρων καύση του διότι υπάρχουν απώλειες στην παραγωγή του ίδιου του υδρογόνου. 
Η ανάμιξη του καυσίμου με υδρογόνο βοηθά στην όσο το δυνατόν τέλεια καύση του καυσίμου στον κινητήρα. Εάν δούμε την κάρτα καυσαερίων ενός οποιουδήποτε αυτοκινήτου, θα διαπιστώσουμε ότι έχει έναν ρύπο που λέγεται HC (υδρογονάνθρακες). Μετά την εφαρμογή του υδρογόνου η ποσότητα αυτή μειώνεται πολύ με αποτέλεσμα να εξοικονομείται καύσιμο.
Το επόμενο πράγμα που ήταν φυσικό να ρωτήσουμε τον Αλέξη είναι πόση οικονομία αναμένουμε να δούμε στο καύσιμο; 
Υπάρχουν δυο τύποι συσκευών υδρογονοκίνησης. Αυτές που διοχετεύουν στην εισαγωγή του αέρα και το οξυγόνο και το υδρογόνο που παράγεται από την ηλεκτρόλυση του νερού και αυτές που διαχωρίζουν το υδρογόνο και διοχετεύουν μόνο αυτό. Οι πρώτες (και οι φθηνότερες) επιτυγχάνουν μικρότερη οικονομία (5-10%) διότι η περίσσεια οξυγόνου που ανιχνεύεται στον κινητήρα προκαλεί την εισαγωγή περισσότερου καυσίμου. Οι συσκευές του δεύτερου τύπου επιτυγχάνουν μεγαλύτερη οικονομία που μπορεί να φτάσει μέχρι και το 30%!
Ο Αλέξης έχει τοποθετήσει τελευταία τρεις τέτοιες συσκευές του δεύτερου τύπου σε τρία αυτοκίνητα αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα που πήρε ως προς την οικονομία στο καύσιμο ήταν η εξής:

1. Skoda Fabia 28%
2. Toyota Corolla 22%
3. Mitsubish L200 20%

και τα τρία παραπάνω αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά για την τοποθέτηση μιας τέτοιας συσκευής.
Εκτός από τον τύπο των συσκευών που προαναφέραμε, τι προέλευσης συσκευές μπορούμε να συναντήσουμε στην αγορά; Υπάρχουν οι συσκευές με προέλευση από Κίνα, Αμερική, Ισπανία και.. Ελλάδα! Ο Αλέξης εμπιστεύεται περισσότερο την ελληνική συσκευή hydro-gen διότι δίνει 5 χρόνια εγγύηση, 3 μήνες δυνατότητα επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση που ο πελάτης δεν είναι ικανοποιημένος και σε περίπτωση που κάτι δεν είναι σωστό στη συσκευή να μπορεί να απευθυνθεί άμεσα στον κατασκευαστή. 


Την συσκευή αυτή την δοκίμασαν επίσης στο αυτοκινητιστικό περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ (βλ. σχετικό τεστ) σε ένα αυτοκίνητο τύπου Hyundai i30 με αποτέλεσμα οικονομία καυσίμου της τάξης του 26% και μικρή αύξηση ιπποδύναμης και ροπής στις μεσαίες στροφές.
Δυστυχώς, κάποια κέντρα τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ δεν δέχονται αυτή την συσκευή. Ο λόγος που γίνεται αυτό κατά την άποψη του Αλέξη είναι ότι υπάρχει έντονος ανταγωνισμός με την υγραεριοκίνηση, οπότε και υπάρχουν από πίσω μεγάλα συμφέροντα περιορισμού των συσκευών αυτών. Ωστόσο, η τοποθέτηση συσκευών υδρογονοκίνησης παρουσιάζει πλεονεκτήματα σε σύγκριση με αυτές που επιτρέπουν στο όχημα να καίει υγραέριο. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι ότι δεν γίνονται πουθενά τρύπες στο αυτοκίνητο για να διέρχονται οι σχετικοί σωλήνες, δε δεσμεύεται χώρος αποσκευών και ότι μπορεί να αφαιρεθεί άμεσα από το αυτοκίνητο χωρίς να αφήσει κανένα σημάδι.ενώ παράλληλα προσφέρει οικονομία στο καύσιμο.

Ελπίζουμε ότι ρίξαμε "άπλετο φως" στο θέμα της υδρογονοκίνησης και η αλήθεια είναι ότι ο Αλέξης μας έπεισε για την αποτελεσματικότητα της. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...