Όπως θα έχετε διαπιστώσει όσοι παρακολουθείτε την αρθρογραφία μας,
ασχολούμαστε με θέματα που αφορούν ως επί το πλείστον προσιτά αυτοκίνητα που
μπορεί να αποκτήσει κανείς ακόμη και με 1500 ευρώ! Η φιλοσοφία μας και στην προσωπική
μας ζωή είναι ίδια: Η απόκτηση ενός αξιόλογου αυτοκινήτου με λίγα χρήματα που
να καλύπτει τις ανάγκες μας μη κοστίζοντας μια ολόκληρη περιουσία. Ήρθε όμως η
ώρα να κάνουμε πράξη τα γραφόμενα μας και να κάνουμε δικό μας ένα προσιτό πλην
όμως πανέμορφο αυτοκίνητο!
Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο είναι ένα Nissan 100ΝΧ μοντέλο του 1994 και είναι πλέον το προσωπικό μας αυτοκίνητο εδώ και έναν
χρόνο περίπου. Διαθέτει δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα 1600 κυβικών εκατοστών με
σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων και απόδοση 102 ίππων.
Το αυτοκίνητο εκτός από την ξεχωριστή εξωτερική εμφάνιση που ακόμη και
σήμερα γυρίζει κεφάλια, διαθέτει και οροφή τύπου T-top οπότε μετατρέπεται πολύ εύκολα σε κάμπριο!
Την αγγελία πώλησης του την βρήκαμε σε ιστότοπο πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Στην αγγελία του αυτοκινήτου υπήρχε μια λεπτομερής περιγραφή του κάτι που
μας έκανε να προχωρήσουμε σε τηλεφώνημα στον ιδιοκτήτη, ο οποίος μας
διαβεβαίωσε και προφορικά τα γραφόμενα της αγγελίας. Ο ιδιοκτήτης ήταν επίσης πρόθυμος
να μας δώσει οποιοδήποτε στοιχείο του ζητήσαμε σε σχέση με το ιστορικό και την
κατάσταση του.
Παρόλο το
μικρό κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, είχε τις ανέσεις που ζητάει κανείς σε ένα
σύγχρονο αυτοκίνητο όπως ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα A/C και υδραυλικό
τιμόνι.
Στον έλεγχο
που κάναμε εμείς οι ίδιοι στο αυτοκίνητο προσέξαμε την συναρμογή από τις
πόρτες, του καπό της μηχανής και του πορτμπαγκάζ καθώς κλείνανε για να είχαμε
μια ένδειξη ότι το αυτοκίνητο δεν είχε κάποιο σοβαρό τρακάρισμα. Πιο πολύ όμως προσέξαμε το καθαρό βλέμμα του ανθρώπου που
μας πουλούσε το αυτοκίνητο καθώς μας κοίταζε στα μάτια και δεν απέφευγε να
απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση μας. Ίσως το κριτήριο αυτό είναι και η
καλύτερη ένδειξη ότι το αυτοκίνητο που αγοράζαμε άξιζε τα χρήματα του!
Το εσωτερικό
του επίσης ήταν σε πολύ καλή κατάσταση χωρίς φθορές σε σημεία που χρησιμοποιεί
περισσότερο οδηγός (χειρόφρενο, τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων) κάτι που ήταν
ενδεικτικό ότι τα αναγραφόμενα στο οδόμετρο χιλιόμετρα του αυτοκινήτου (92500)
ήταν τα πραγματικά. Ένα άλλο ενδεικτικό για τη χρήση του αυτοκινήτου ήταν και η
επαναφορά της ζώνης του οδηγού τράβηγμα και άφημα της.
Κατά την
οδήγηση του αυτοκινήτου προσέξαμε το θετικό τράβηγμα του κινητήρα από τις
χαμηλές στροφές, το ότι το τιμόνι δεν τραβούσε δεξιά ή αριστερά, και ότι ο
συμπλέκτης δεν ήταν καταπονημένος.
Μετά από επίσκεψη στο μέρος που βρίσκεται το αυτοκίνητο και από έλεγχο σε
μηχανικό της επιλογής μας -ο οποίος αφενός επιβεβαίωσε την πολύ καλή
κατάσταση του αυτοκινήτου αφετέρου μας πληροφόρησε ότι δεν υπάρχει άμεση ανάγκη αντικατάστασης ακριβών
αναλωσίμων- αποφασίσαμε την αγορά του. Ο ιδιοκτήτης
είχε ως τιμή πώλησης 1100 ευρώ. Μετά το «παραδοσιακό» παζάρι που ακολούθησε, η
τιμή συμφωνήθηκε στα 1000 ευρώ. Λόγω του ότι είχε κατατεθειμένες τις πινακίδες
του αυτοκινήτου, αναλάβαμε εμείς το κόστος άρσης της κατάθεσης που ήταν ίσο με
το ποσό των τελών κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου 1600 κ.εκ προ του Νοεμβρίου
2010, δηλαδή 265 ευρώ.
Από πλευράς κόστους
συντήρησης, το αυτοκίνητο χρειάστηκε τις παρακάτω εργασίες στον 1 χρόνο κατοχής
του:
Αρχικά έγινε
ένα σέρβις όπου οι εργασίες περιελάμβαναν
·
αλλαγή
λαδιών και φίλτρων,
·
αλλαγή τα
μπουζί
·
αλλαγή τα
τακάκια
·
αντικατάσταση
1 σκισμένης φισούνας,
·
επιδιόρθωση
παραθύρου του οδηγού
και κάποιων
άλλων μικρού κόστους αναλωσίμων με συνολικό
κόστος 250 ευρώ.
Άλλα
αναλώσιμα και συντήρηση που χρειάστηκε το αυτοκίνητο στη διάρκεια του 1ου
χρόνου συμβίωσης με αυτό ήταν
·
Αντικατάσταση
το τελικό καζανάκι της εξάτμισης (100 ευρώ)
·
Σέρβις το aircondition (100 ευρώ)
·
Αλλαγή
λαδιών για 2η φορά (50 ευρώ)
Έτσι το συνολικό κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου ανήλθε συνολικά στα 500
ευρώ. Είναι φυσιολογικό τον 1ο χρόνο κατοχής ενός μεταχειρισμένου
αυτοκινήτου το κόστος συντήρησης να είναι κάπως αυξημένο καθώς ως νέοι
ιδιοκτήτες θα πρέπει να φροντίσουμε να λύσουμε κάποια θέματα και να το
συντηρήσουμε σωστά.
Στο έναν χρόνο κτήσης του αυτοκινήτου έχοντας διανύσει 14000 χιλιόμετρα μείναμε
ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις και την κατανάλωση του αυτοκινήτου που ήταν γύρω στα 10-10,5
λίτρα / 100 χλμ εντός πόλης (θεσσαλονίκη) και 6-6,5 λίτρα / 100 χλμ εκτός σε βενζίνη με λογική
χρήση.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό που μας ικανοποίησε ήταν το στυλ του αυτοκινήτου. Αρκετές
φορές εντός του καλοκαιριού το απολαύσαμε ανοιχτό έχοντας τη μοναδική αίσθηση
που μόνο ένα κάμπριο μπορεί να δώσει.
Σαν συμπέρασμα των παραπάνω μπορούμε να πούμε ότι πραγματοποιήσαμε ένα
όνειρο που είχαμε ως εικοσάρηδες με ένα πολύ μικρό κόστος και αποκτήσαμε ένα
αυτοκίνητο σε πολύ καλή κατάσταση. Ένα αυτοκίνητο που όταν κυκλοφόρησε ήταν για
εμάς άπιαστο όνειρο καθώς κόστιζε 7 εκατομμύρια δραχμές (~21000 ευρώ), έγινε
δικό μας μόλις με 1500 ευρώ!
Το "ηθικά διδάγματα" από την αγορά αυτή είναι ότι
1) Με λίγο (ή περισσότερο) ψάξιμο μπορεί κανείς να βρει ό,τι τύπου
αυτοκίνητο επιθυμεί ακόμη και να μη διαθέτει πολλά χρήματα.
2) Ευκαιρίες υπάρχουν και γίνονται όλο και περισσότερες στους δύσκολους
καιρούς που ζούμε
Και στα δικά σας!
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!