Renault Fuego 1980: Ο ξεχασμένος πρωτοπόρος των 80΄s

Η δεκαετία του ' 80 μας έδωσε ένα σύνολο από αξιόλογα αυτοκίνητα που χάραξαν το δρόμο σε εμφανισιακό αλλά και τεχνολογικό επίπεδο για τα σημερινά αυτοκίνητα. Ένα πρωτοποριακό όσο και εντυπωσιακό αυτοκίνητο που σημάδεψε την δεκαετία του '80 ήταν και το Renault Fuego.

Tη δεκαετία του '80, η μόδα άρχισε να αλλάζει. Τα ρούχα έγιναν πιο casual και πιο σπορ. Τη δεκαετία αυτή εμφανίστηκε και το walkman (το θυμάστε;) από τη Sony, κάτι που επέτρεψε τους ανθρώπους να κάνουν ένα σωρό δραστηριότητες όπως τρέξιμο, γυμναστική και παράλληλα να ακούνε μουσική. 


Το cool και casual πνεύμα της εποχής αντικατοπτρίζει το Renault Fuego.
Σχεδιάστηκε από τον Michael Jardin υπό την επίβλεψη του σχεδιαστή Robert Opron, τον δημιουργό των "διαστημικών" Citroen GS, SM και CX.


Το Fuego έπρεπε να είναι εντυπωσιακό, σπορ αλλά παράλληλα ευρύχωρο για τέσσερεις επιβάτες με τις αποσκευές τους, στόχος που καθόρισε και το σχεδιασμό της οροφής και του πίσω μέρους του. Παρόλο που βασιζόταν στην πλατφόρμα του Renault 18, δεν είχε καμία εμφανισιακή ομοιότητα με αυτό αλλά και με κανένα άλλο μοντέλο της Renault ως τότε. Το ριζοσπαστικό του σχέδιο θα λέγαμε ότι θύμιζε λίγο την Porsche 924 αλλά σε καμία περίπτωση Renault.


Το Fuego καθώς ήταν ένα από τα πρώτα σπόρ αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής που σχεδιάστηκε σε αεροδυναμική σήραγγα, είχε έναν πολύ καλό για την εποχή του αεροδυναμικό συντελεστή που κυμαινόταν μεταξύ 0,32-35. Μερικές από τις καινοτομίες του ήταν οι παρακάτω:
  • Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που είχε κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.
  • Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με χειριστήρια "δορυφόρους" για το ηχοσύστημα στο τιμόνι.
  • Στην εποχή του ήταν το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στον κόσμο με πετρελαιοκινητήρα με τελική ταχύτητα 180 χλμ / ώρα.
  • Η εκδοχή του με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων και 107 ίππων πρώτη φορά συνδύαζε με μοναδικό τρόπο πολύ καλές επιδόσεις για την εποχή του (10 δλ επιτάχυνση σε 0-100 και 180 χλμ /ώρα τελική ταχύτητα) με επίσης εξαιρειτική οικονομία σε καύσιμο (6 λιτ / 100 χλμ σε αυτοκινητόδρομο).
Άλλα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ήταν η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του σε συνδυασμό με εξίσου καλή άνεση, κάτι που μόνο σε γαλλικά αυτοκίνητα μπορούσε να το συναντήσει κανείς παλιότερα.
Το Fuego παράχθηκε το διάστημα 1980-86 στην Ευρώπη με αρκετή επιτυχία, η παραγωγή του όμως συνεχίστηκε μέχρι το 1992 σε κάποιες χώρες της λατινικής Αμερικής.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share"στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...