Ηλεκτρόγκαζο: Ο φονιάς της άμεσης απόκρισης στα σύγχρονα αυτοκίνητα

Πολλές και διάφορες τεχνολογίες έχουν εφαρμοστεί τα τελευταία χρόνια στο αυτοκίνητο με κριτήριο πολλές φορές την οικολογία, την παθητική ασφάλεια, τις καλύτερες πωλήσεις αλλά όχι τον ίδιο τον οδηγό. Μια από τις χειρότερες από αυτές όμως με γνώμονα την οδηγική ευχαρίστηση ήταν και είναι το σύστημα της Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενης Πεταλούδας γκαζιού ή για συντομία ηλεκτρόγκαζο.



Από το τέλος της δεκαετίας του '90 ένας-ένας οι κατασκευαστές άρχισαν να υιοθετούν το ηκτρογκαζο στα αυτοκίνητα που παρήγαγαν αντικαθιστώντας την παραδοσιακή ντίζα. Τι είναι όμως το ηλετρόγκαζο και γιατί χρησιμοποιείται; Ποιά τα ωφέλη του και ποια τα αρνητικά του;

Οι όλο και αυξανόμενες απαιτήσεις στη μείωση των εκπομπεμπόμενων ρύπων οδήγησαν τους κατασκευαστές σε μια σειρά από ηλκτρονικά συστήματα. Ένα από αυτά είναι και το σύστημα της Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενης Πεταλούδας γκαζιού ETC (Electrical Throttle Control System), της πεταλούδας η οποία ανοίγει και κλείνει με την βοήθεια ενός ηλεκτρικού μοτέρ και όχι της γνωστής ντίζας.

Έτσι, καθώς πατάμε πλέον το γκάζι στο αυτοκίνητο μας, δεν μεταφράζεται άμεσα σε εντολή ανοίγματος της πεταλούδας του γκαζιού όπως παλιότερα αλλά ο υπολογιστής ελέγχου του κινητήρα (ECU) παίρνει ένα σήμα από τον συγκεκριμένο αισθητήρα. Η ECU στη συνέχεια ρίχνει μια ματιά σε διάφορους παράγοντες όπως το πόσο γρήγορα πατάει το πεντάλ του γκαζιού ο οδηγός, καθώς τη θερμοκρασία του κινητήρα, τις στροφές του κινητήρα, και τα διάφορα συστήματα ελέγχου των εκπομπών. Από εκεί και πέρα, η ECU παίρνει απόφαση αν θα επιταχύνει επιταχύνει ή όχι. Το πρόβλημα με όλα αυτά είναι ότι παίρνει χρόνο και, ανάλογα με την κατάσταση, μπορεί να φαίνεται σαν η απόκριση καθυστερείται μέχρι και ένα δευτερόλεπτο!


Το σύστημα αυτό δεν ξέρουμε τι αποτέλεσμα είχε στην οικονομία καυσίμου. Αυτό που έχουμε διαπιστώσει στο carblogger.gr είναι ότι δημιουργήσε σορεία παραπόνων από πάρα πολλούς οδηγούς διότι στέρησε την αμεσότητα από τον οδηγό της απόκρισης του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού. Πολλά παράπονα έχουν εκφραστεί ειδικά από του κατόχους αυτοκινήτων κυρίως του ομίλου VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda). Τα παράπονα εστιάζονται στο ότι ο κινητήρας καθυστερεί να ανταποκριθεί στο πάτημα του γκαζιού. Αποτέλεσματα της καθυστέρησης αυτής  είναι
  • σβήσιμο του κινητήρα στις εκκινήσεις, 
  • μή άμεση απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού κατά το προσπέρασμα, 
  • πνίξιμο του κινητήρα στις ανηφόρες κλπ.
Για την εξάλειψη του φαινομένου της καθυστέρησης στην απόκριση των αυτοκινήτων που έχουν ηλεκτρόγκαζο, δημιουργήθηκαν από βελτιωτές εξαρτήματα που βελτιώνουν την απόκριση του γκαζιού επαναπρογραμματίζοντας το σήμα του πεντάλ γκαζιού σε αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που διαθέτουν ηλεκτρογκάζο.
Η κατάργηση ενός τέτοιου συστήματος και η επαναφορά στην παραδοσιακή ντίζα, σύμφωνα με αυτά που διαβα΄στηκαν σε fora σχτικά με το αυτοκίνητο, είτε δεν είναι αξιόπιστη είτε κοστίζει πολλά χρήματα.

Δυστυχώς, σε αρκετές περιπτώσεις η σύγχρονη τεχνολογία θυσιάζει στο βωμό της χαμηλότερης κατανάλωσης και ρύπων την οδηγική ευχαρίστηση. Μια από τις πιο τρανταχτές περιπτώσεις είναι και η περίπτωση του ηλκτρόγκαζου που αναλύουμε στο παρόν άρθρο.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...