29 Σεπ 2016

Bertone Carabo: Ένα αξέχαστο πρωτότυπο αυτοκίνητο από το..1968!

Υπήρξαν χιλιάδες πρωτότυπα που έχουν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της ιστορίας του αυτοκινήτου και κόσμησαν διεθνείς εκθέσεις. Πόσα όμως από αυτά εξακολουθούμε να θυμόμαστε; Από αυτά που υπάρχουν ακόμη, πόσα άραγε βρίσκονται αυτή τη στιγμή εγκαταλλελειμένα σε κάποια αποθήκη και μαζεύουν σκόνη; 




 Ένα από τα προτότυπα που κατα τη γνώμη μας εδώ στο carblogger.gr έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στο σχεδιασμό των σπορ -και όχι μόνο- αυτοκινήτων, ήταν το εκπληκτικό Bertone Carabo. Σχεδιασμένο από την πένα του ευφυούς Marcello Gandini, το Carabo παρουσιάστηκε στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού το 1968 και ήταν ένα ορόσημο που αποτέλεσε δείγμα για το πώς ένα πρωτότυπο γίνεται η έμπνευση για τα αυτοκίνητα που οδηγούμε.
Ο Gandini που ήταν επί 14 χρόνια ο επικεφαλής στο στούντιο σχεδιασμού του Bertone, έσπασε την παράδοση που ήθελε τα εξωτικά αυτοκίνητα να είναι σχεδιασμένα με καμπύλες. Βασίστηκε στο σασί της Alfa Romeo Type 33. Σήμα κατατεθέν του είναι οι ανοιγόμενες πόρτες προς τα επάνω (scissor doors) που για πρώτη φορά εφαρμόστηκαν σε αυτοκίνητο.
Παρατηρώντας το Carabo από κάθε γωνία, έρχονται στο νου μας ουκ ολίγα αυτοκίνητα που ο σχεδιασμός τους επηρεάστηκε από αυτό.
Πρώτο, η Lamborghini Countach, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με ανοιγόμενες προς τα επάνω πόρτες
 

Το Fiat X1/9 που υιοθέτησε το σχήμα της μεσαίας κολώνας του Carabo και όχι μόνο.



Η Lancia Stratos που πήρε το σφηνοειδές σχήμα, την πίσω ενσωματωμένη στο αμάξωμα αεροτομή αλλά και πολλά άλλα στοιχεία από το Carabo.




Δεν θα είμασταν υπερβολικοί εάν θα λέγαμε ότι ακόμη στο σημερινό Honda NSX  ο σχεδιασμός των πλευρικών αεραγωγών παραπέμπει στο Carabo!


Το Carabo φορούσε τον ίδιο κινητήρα δίλιτρο V8 κινητήρα 231 ίππων με την Alfa Romeo Tipo 33 Strandale και είχε τελική ταχύτητα 250 χλμ / ώρα.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...