Ο καθένας από εμάς που σκέφτεται να αγοράσει αυτοκίνητο, ψάχνει ένα που να έχει όσο το δυνατόν μικρότερη τιμή αγοράς, να είναι οικονομικό σε συντήρηση και καύσιμο, να είναι αξιόπιστο, να έχει αξιοπρεπείς χώρους και να είναι ασφαλές. Αν είναι και χαριτωμένο στην εμφάνιση, τόσο το καλύτερο! Ένα αυτοκίνητο που ελάχιστοι γνωρίζουν και ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στα παραπάνω είναι το Daihatsu Sirion! Το γιατί, θα το δούμε αμέσως παρακάτω.
Το Sirion είναι ένα από τα "ξεχασμένα" αυτοκίνητα στην αγορά. Η Daihatsu σταμάτησε δυστυχώς να διαθέτει αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το έτος 2013, οπότε δεν υπάρχουν επίσημα καινούργια αυτοκίνητα. Υπάρχουν όμως αρκετά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και σε πολύ καλή κατάσταση.
Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η Daihatsu ανήκει στην Toyota. Αυτό, από μόνο του συνεπάγεται αξιοπιστία και ποιότητα. Σύμφωνα με άρθρο του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι, επίσης, το πρώτο που εξελίχθηκε από κοινού με την Toyota και διατίθεται με επιτυχία στην αγορά την Iαπωνίας με το όνομα Boon από την Daihatsu, και με το όνομα Passo από την Toyota. Tο συμπαθητικό σε εμφάνιση αμάξωμα βασίζεται σε ένα δάπεδο που εξέλιξαν από κοινού οι δύο εταιρείες και συνδυάζει την ποιότητα και το στιλ της Tοyota με την εξειδίκευση και την εφευρετικότητα της Daihatsu στα κόμπακτ αυτοκίνητα. Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας που ένα αυτοκίνητό της, πριν κυκλοφορήσει στην Eυρώπη, δοκιμάστηκε, εξελίχθηκε και ρυθμίστηκε σε ευρωπαϊκούς δρόμους.
Το Sirion έχει μήκος 3,6 μέτρα. Παρόλο που λογίζεται ως σούπερμίνι, το μήκος του συναγωνίζεται τα σημερινά μίνι αυτοκίνητα όπως Hyundai i10, VW Up κλπ. κάτι που συνεπάγεται εύκολο παρκάρισμα και ευελιξία στην πόλη. Οι χώροι του όμως είναι αντίστοιχοι ενός εύρυχωρου σούπερμίνι αυτοκινήτου και αυτό αν μη τη άλλο αποτελεί άθλο για τους σχεδιαστές των δυο εταιριών!
Το αυτοκίνητο διατίθεται με δυο κινητήρες. Έναν 1,0 λίτρων και 70 ίππων και έναν 1,3 λίτρων και 92 ίππων. Σύμφωνα όμως με δυναμομέτρηση που έχει γίνει από το περιοδικό AutoΤρίτη, η ισχύς του μικρότερου κινητήρα μετρήθηκε 77 ϊπποι! Έτσι, σε συνδυασμό με το χαμηλό για την κατηγορία βάρος του αυτοκινήτου (890 κιλά) του δίνει μια αναλογία 11,5 κιλά / ίππο, τιμή πολύ καλή που προσεγγίζει αυτοκίνητα με μεγαλύτερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες 1,3-1,4 λίτρων. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι παρόλα τα 1000 κυβικά ότι έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητο με καλές επιδόσεις που δε λέει όχι και σε ταξίδια εκτός πόλης! Οδηγήσαμε το αυτοκίνητο και είχαμε την αίσθηση ενός καλού 1400αριού. Το ίδιο είπαν και οι δημοσιογράφοι από το ηλεκτρονικό περιοδικό auto-internet που μάλιστα έψαξαν την άδεια κυκλοφορίας για να δουν αν είναι το όντως το 1000άρι και όχι το 1300άρι στη δοκιμή του αυτοκινήτου, λόγω της σπιρτάδας του κινητήρα του.
Η οδική του συμπεριφορά είναι αυτή ενός καλού σούπερμινι αυτοκινήτου καθώς εμφανίζεται σταθερό και στην ευθεία και στις στροφές, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό του.
Από τα παράπονα που γράφτηκαν για το αυτοκίνητο είναι ο θόρυβος από τον κινητήρα στις υψηλές στροφές, τα σκληρά σε αφή πλαστικά στο εσωτερικό του και ο σχετικά μικρός χώρος αποσκευών του (235 λίτρα).
Το Sirion της δεύτερης γενιάς κυκλοφορεί στους δρόμους από το έτος 2005, οπότε μπορεί να αποκτηθεί και σαν μεταχειρισμένο με τιμές που ξεκινούν από τα 4000 ευρώ περίπου!
Το σημείο όμως που εντυπωσιάζει περισσότερο το Sirion είναι η κατανάλωση του σε βενζίνη. Το Sirion 1,0 εμφανίζεται ένα από τα πιο οικονομικά σούπερμίνι αυτοκίνητα με τιμή που ανταγωνίζεται τα καλύτερα αυτοκίνητα της μικρότερης κατηγορίας σύμφωνα με την έρευνα μας στο carblogger.gr! Έτσι βρήκαμε ότι το Sirion έχει πραγματική κατανάλωση στα 5,62 λίτρα/100 χλμ 1 λίτρο χαμηλότερα από ένα μέσο σούπερμινι!
Συνοψίζοντας, το Daihatsu Sirion by Toyota (κατά το Dacia by Renault) με όλα τα χαρακτηριστικά που αναφέραμε ειδικά στην εκδοχή με τον κινητήρα του ενός λίτρου, μπορεί να αποτελέσει τον ιδανικό σύντροφο στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, εξοικονομώντας πολύτιμα χρήματα για τον ιδιοκτήτη του.
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!