Η Opel μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '80 ήταν μια εταιρία που χαρακτηριζόταν από τη συγκρατημένη έως συντηρητική σχεδιαστική γραμμή στα μοντέλα της. Παρήγαγε αυτοκίνητα καλοφτιαγμένα και αξιόπιστα χωρίς όμως να έχουν ταμπεραμέντο. Την εικόνα αυτή ήρθαν και αναβάθμισαν ριζικά δυο πολύ σημαντικά μοντέλα: τα Opel Calibra και Tigra
Opel Calibra (1989-97)
Στα τέλη της δεκαετίας του '80, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές είχαν μια χλιαρή παρουσία στην κατηγορία των κουπέ αυτοκινήτων, σε αντίθεση με του Ιάπωνες που με τα Honda Prelude, Toyota Celica, Mazda RX-7, Nissan Silvia κυριαρχούσαν στην αγορά. H Volkswagen αντέδρασε πρώτη παρουσιάζοντας το Corrado το 1988. Ο κολοσσός που ακούει στο όνομα Genaral Motors, έπρεπε να έχει επίσης τη δικιά του παρουσία στην αγορά. Γι' αυτό το σκοπό ξεκίνησε η εξέλιξη του Opel Calibra.
Ο σχεδιασμός του έγινε από τον Wayne Cherry πάνω στο πάτωμα του Opel Vectra που παρουσιάστηκε έναν χρόνο πριν. Μεγάλη βαρύτητα δόθηκε στην αεροδυναμική, και χρησιμοποιήθηκαν νέες μέθοδοι τόσο στο σχεδιασμό όσο και στις δοκιμές που υπέστη το αυτοκίνητο,μέχρι να διαμορφωθεί η τελική μορφή του.
Εικόνα 1. Ένα από τα αρχικά σκίτσα του Opel Calibra
Όταν παρουσιάστηκε το Opel Calibra στην έκδοση του με τον οχταβάλβιδο δίλτρο κινητήρα, ήταν το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στον κόσμο με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26, και παρέμεινε για δέκα ολόκληρα χρόνια σε αυτή τη θέση, μέχρι την παρουσίαση των Audi A2, Honda Insight και των δυο το 1999 με συντελεστή 0.25.
Εικόνα 2. To Opel Calibra σε αεροδυναμική σήραγγα
Το αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με κινητήρες δυο λίτρων με 8 και 16 βαλβίδες και μια έκδοση turbo, καθώς και με έναν κινητήρα 2,5 λίτρων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα αεροδυναμικότερα αυτοκίνητα παραγωγής των τελευταίων χρόνων
Στην έκδοση με τον δίλιτρο turbo κινητήρα, η απόδοση ήταν 207 ίπποι και το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο με τετρακίνηση και εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι επιδόσεις ήταν εκρηκτικές καθώς επιτάχυνε σε 6,8 δλ από 0-100 και είχε τελική ταχύτητα 245 χλμ / ώρα.
Opel Tigra (1994-00)
Στα χνάρια της πρωτοπορίας του Opel Calibra, κινήθηκε και το Opel Tigra που παρουσιάστηκε το 1994 βασιζόμενο στο πάτωμα του Opel Corsa της 2ης γενιάς για να αντιμετωπίσει τον ιαπωνικό ανταγωνισμό στα μικρά κουπέ όπως το Mazda MX-3 και Nissan 100NX.
Εικόνα 3. Πρωτότυπα του Opel Tigra πριν την τελική μορφή του
To Tigra σύμφωνα με τις πηγές που βρήκαμε στο carblogger.gr, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 1993, ως εκθεσιακό πρωτότυπο. Λόγω της μεγάλης επιτυχίας της, η Opel επιτάχυνε τη διαδικασία εξέλιξης του, ώστε οι πρώτες μονάδες να μπορούσαν να διατεθούν στο εμπόριο το 1994.
Όταν παρουσιάστηκε, ξένισε αρχικά το κοινό, καθώς θύμιζε περισσότερο φουτουριστικό εκθεσιακό πρωτότυπο και όχι μοντέλο της Opel καθώς ήταν γεμάτο καμπύλες, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και έντονο σφηνοειδές προφίλ.
Εικόνα 4. To Opel Tigra στην τελική μορφή του
Το Tigra σαν οδική συμπεριφορά θύμιζε το Corsa. Ωστόσο είχε καλύτερη σταθερότητα από αυτό καθώς είχε σκληρότερες αναρτήσεις και το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ήταν επίσης περισσότερο αεροδυναμικό και με μικρότερη μετωπική επιφάνεια επιτρέποντας του να επιτυγχάνει με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων και 106 ίππων τελική 203 χλμ /ώρα. To Tigra ήταν το πρώτο μοντέλο της Opel που εξοπλίστηκε με τον κινητήρα Ecotec των 1,4 λίτρων και 90 ίππων.
Το Tigra μπορεί να μην είχε κάποια γρήγορη έκδοση και να μην ξέφευγε σε οδική συμπεριφορά από το Corsa, αγαπήθηκε ωστόσο πολύ ιδιαίτερα από το νεανικό κοινό. Οι οπαδοί του έχουν δημιουργήσει fun clubs σε όλον τον κόσμο.
Και τα δυο μοντέλα που αναφέραμε μπορεί κανείς να τα βρεί ως μεταχειρισμένα σε πολύ προσιτές τιμές που αρχίζουν για το Calibra από τα 2000 ευρώ και για το Tigra από τα 1500 ευρώ.
Πηγές: