Η συναρπαστική ιστορία γέννησης του πρωτοποριακού Renault Twingo πρώτης γενιάς!

Το Renault Twingo είναι ίσως το σημαντικότερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '90 καθώς δημιούργησε μια κατηγορία από μόνο του, αυτή των μικρών πολυμορφικών και έθεσε νέα στάνταρντς τόσο με τις γραμμές του εξωτερικά, όσο και εσωτερικά με το σχεδιασμό του και την εντυπωσιακή εκμετάλλευση των χώρων. Στο άρθρο αυτό θα ρίξουμε μια ματιά στην συναρπαστική ιστορία γέννησης του!

Η καταγωγή του Twingo χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του '80, όταν η Renault άρχισε να αναπτύσσει τον διάδοχο του Renault 4. Στα πλαίσια του project με κωδικό VBG (Véhicule Bas de Gamme - μοντέλο χαμηλά στην γκάμα) σύμφωνα με την έρευνα μας στο carblogger.gr, αναπτύχθηκαν αρκετά πρωτότυπα μεταξύ των ετών 1981-86.



Εικ. 1. Πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1981-84 στα πλαίσια του project VBG

Ο στόχος ήταν η εξέλιξη ενός μοντέλου που θα κόστιζε λιγότερο από τα τότε μοντέλα βάσης της εταιρίας (Renault Super5, Clio) και παράλληλα να γέμιζε τα ταμεία της. Για κάποιους λόγους ωστόσο το εν λόγω πρόγραμμα με κωδικό W60 πάγωσε.


Εικ. 2. Το πρωτότυπο που σχεδιάστηκε στα πλαίσια του project W60 από τον Marcello Gandini (1986) 

Στα μέσα της δεκαετίας του '80, η Renault ήταν κυριολεκτικά στο χείλος της καταστροφής, λόγω της πολύ κακής ποιότητας των προϊόντων της, που είχαν χτυπήσει εξαιρετικά χαμηλούς δείκτες αξιοπιστίας. Ιδιαίτερα τα Renault 14 και Renault 25, θεωρούνται ως η κορύφωση των προβλημάτων ποιότητας. Το 1987, ο πρόεδρος Raymond Lévy αποφάσισε να κάνει επανεκκίνηση του project, αλλάζοντας κωδική ονομασία του σε «X-06» και την ανάθεση στον Patrick Le Quément - που μόλις είχε ενταχθεί στη Renault με ένα μικρό προϋπολογισμό 3,5 δισεκατομμύριων φράγκων (700 εκατομμύρια δολάρια).


Εικ. 3. Ένα από τα πρώτα σκίτσα για το Renault Twingo

Τους επόμενους μήνες ο Patrick Le Quément σκιαγράφησε το προφίλ του νέου μοντέλου με τα χαρακτηριστικά να είναι ενός όγκου (ακολουθώντας τα πρότυπα του Renault Espace) και ο σχεδιασμός του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού του να είναι πρωτότυπος και να μη δίνει την εικόνα ενός συνηθισμένου οχήματος μεταφοράς ανθρώπων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα αυτοκίνητα που έχουν δημιουργήσει οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σε περίοδο κρίσης

Τον εξωτερικό σχεδιασμό τον ανέθεσε στον Jean-Pierre Ploué και στον Gérard Gauvbry τον σχεδιασμό του εσωτερικού. Ωστόσο, ο ίδιος αποφάσισε τις γενικές αναλογίες, με τους τροχούς στα άκρα του αυτοκινήτου, το μεγάλο εμπρός μετατρόχιο - μεγαλύτερο από το Clio - και την εμπρός όψη που θυμίζει βάτραχο.


Εικ.4. Σκίτσο για το σχεδιασμό του εσωτερικού του Twingo


Το τελικό project πάγωσε για ακόμη μια φορά το 1988. Ακόμη και αν ο πρόεδρος Raymond Lévy το βρήκε ποολύ καλό, το μοντέλο συγκέντρωσε αμφιλεγόμενα σχόλια εντός της εταιρείας.


Λέγεται ότι ο απογοητευμένος Patrick Le Quément έστειλε ένα σημείωμα προς τον πρόεδρο: «Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να μην πάρουμε κανένα ρίσκο και σας ζητώ να ψηφίσετε υπέρ του εμπνευσμένου σχεδιασμού αντί της ψυχρής λογικής του μάρκετινγκ» Η απάντηση τιυ Levy ήταν «Συμφωνώ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα γαλλικά αυτοκίνητα που έφεραν την επανάσταση στην αυτοκίνηση

Στις 5 Οκτωβρίου 1992, το Twingo παρουσιάστηκε Σαλόνι Αυτοκινήτου Mondial de l'Automobile στο Παρίσι, έχοντας πολύ μεγάλη απήχηση και 2240 προπαραγγελίες!


Εικ. 5. Η πρεμιέρα του Renault Twingo στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1992

Το όνομα «Twingo» ήταν ένας συνδυασμός των «Twist» , «Swing» και «Tango» με σκοπό να δώσει  έμφαση στο διασκέδαστικό και νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η παραγωγή του Twingo Ι ήταν αρχικά μόνο στη Γαλλία, ενώ το 1995 άρχισε να παράγεται επίσης στην Κολομβία και στην Ουρουγουάη. Δέχτηκε τρεις αισθητικές επεμβάσεις το 1998, το 2000 και το 2004, χωρίς να αλλάξει όμως αισθητά το γνώριμο σχήμα του μοντέλου.


Αποτέλεσε ιδιαίτερα εμπορικό μοντέλο για την Renault, με τις πωλήσεις της πρώτης γενιάς να φτάνουν συνολικά τα 2.400.000 αντίτυπα. Σε πολλές χώρες είχε φανατικούς οπαδούς και ξεχωριστές λέσχες ιδιοκτητών του μοντέλου. Ωστόσο, η πρώτη γενιά δεν παρήχθη ποτέ σε δεξιοτίμονη έκδοση, για λόγους μείωσης του κόστους παραγωγής και, ως εκ τούτου, δεν διατέθηκε ποτέ στα περισσότερα κράτη με την οδήγηση στα αριστερά, όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο ή στην Ιρλανδία.

Πηγές

Renault Twingo 1 (1992): design history


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...