Στις αρχές της δεκαετίας του '90 η Renault εργαζόταν πάνω στον αντικαταστάτη της Alpine A610. To project ήταν φιλόδοξο και το πρωτότυπο που δημιουργήθηκε ήταν πολλά υποσχόμενο τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε επιδόσεις. Ωστόσο, δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή...
To Project W71 αφορούσε ένα ελαφρύ αυτοκίνητο με βάρος γύρω στα 900 κιλά με κινητήρα στο κέντρο με σκοπό να σώσει τη μάρκα Alpine.
Στα πλαίσια του συγκεκριμένου project κατασκευάστηκαν 2 ή 3 πρωτότυπα με εναλλακτικές προτάσεις για το μπροστά και πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Λόγω του ότι τα πρωτότυπα είχαν τον απόλυτα βασικό εξοπλισμό, το τμήμα μάρκετινγκ απαίτησε την προσθήκη εξοπλισμού όπως ABS και A/C οπότε το βάρος ανέβηκε, όπως και η εκτιμώμενη τιμή του μοντέλου παραγωγής, και οι επιδόσεις του δεν ήταν οι αναμενόμενες.
Σύμφωνα με έναν πρώην μηχανικό της Renault, το πρωτότυπο ήταν πολύ καλά φτιαγμένο και θύμιζε περισσότερο αυτοκίνητο παραγωγής παρά ένα αυτοκίνητο δοκιμών, ήταν πολύ εντυπωσιακό, είχε πολύ καλό κράτημα, επιτάχυνση και φρενάρισμα, καλύτερη ακόμη και από το μεγαλύτερο A610!
Ωστόσο ο Louis Schweitzer, που τελούσε την εποχή εκείνη Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Renault, διαπίστωσε ότι το έργο δεν θα ήταν βιώσιμο, καθώς το project W71 είχε ήδη aαπορροφήσει 600 εκατομμύρια φράγκα, και σκέφτηκε ότι καλύτερα ήταν να σταματήσει, προτιμώντας να επικεντρωθεί στην εξέλιξη άλλων μοντέλων της μάρκας Renault.
Ηταν σωστή ή λάθος άραγε η απόφαση του Schweitzer; Η άποψη μας ήταν πως η νέα Alpine θα πωλούσε πολύ καλά κρίνοντας από την επιτυχία της Lotus Elise που μερικά χρόνια μετά έχοντας την ίδια φιλοσοφία με το πρωτότυπο της Renault, γέμισε τα ταμεία της Lotus.
Πηγές