Τα διεθνή σαλόνια αυτοκινήτων είναι μια καλή ευκαιρία για τους κατασκευαστές να παρουσιάσουν εκθεσιακά πρωτότυπα για να επιδείξουν αφενός την πρωτοπορία τους, αφετέρου για να σφυγμομέτρησουν τις αντιδράσεις του κοινού για τα μελλοντικά τους μοντέλα. Κάποια από αυτά τα πρωτότυπα έδειξαν πολύ νωρίτερα χρονικά τις τάσεις που θα επικρατούσαν στην αυτοκίνηση μελλοντικά. Στο άρθρο αυτό στο carblogger.gr θα δούμε καποια πρωτοτυπα που έδειξαν το μέλλον στην αυτοκίνηση.
Alfa Romeo Sportut by Bertone - 1998
Το 1998 υπήρχαν στην αγορά ελάχιστα μοντέλα SUV μικρών διαστάσεων. Ο σχεδιαστικής οίκος Bertone το 1998 με το πρωτοτυπο Sportut, όχι μόνο προέβλεψε την έλευση των compact SUV μοντέλων αλλά και αυτών με πολύ μοντέρνο σχεδιασμό όπως το Nissan Juke και το Toyota C-HR
Alfa Romeo Carabo by Bertone - 1968
Ένα από τα πρωτότυπα που αποτέλεσαν ορόσημο στο σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων και όχι μόνο ήταν η Alfa Romeo Carabo από τον Marchello Gantini όταν εργαζόταν στο οίκο Bertone. Η Carabo ανέτρεψε το σχεδιαστικό καθεστώς των μέχρι τότε υπεραυτοκίνητων όπου χρησιμοποιούνταν καμπύλες και επεβαλε μια αιχμηρη φορμα που ακολουθήθηκε από μια σειρά μεταγενέστερων πρωτότυπων αλλά και υπεραυτοκίνητων παραγωγής. Ανατροπή υπήρξε και στον τρόπο που άνοιγαν οι πόρτες κάτι που συναντάμε επίσης σε πολλά μεταγενέστερα υπεραυτοκίνητο.
BMC 1800 Berlina Aerodynamica by Pininfarina- 1967
Το 1967 ο σχεδιαστικής οίκος Bertone δημιούργησε για λογαριασμό της BMC το εικονιζόμενο πρωτότυπο το οποίο είχε εξαιρετικά αεροδυναμική γράμμα, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και κοφτό πίσω μερος. Παρόλο που η BMC, δεν αποδέχθηκε τη σχεδιαστική γραμμή του πρωτότυπου, το σχήμα του επηρέασε δραματικά μια σειρά από μετέπειτα μοντέλα παραγωγής όπως η Alfa Romeo Alfasud, Citroen GS, Citroen CX, Lancia Beta και Rover 3500.
Ferrari Studio Cr 25 by Pininfarina - 1974
Παρόλο που το εικονιζόμενο πρωτότυπο δεν θύμιζε και πολύ Ferrari, ενσωμάτωνε ωστόσο στοιχεία που συναντάμε σε μεταγενέστερα υπεραυτοκίνητο παραγωγής και όχι μόνο. Ο εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής (0.25) του μοντέλου, το μεταβαλλόμενο αεροδυναμικό βοήθημα στον μπροστινό προφυλακτήρα και τα πλευρικά τριγωνικα φρένα με χρήση του αέρα, είναι στοιχεία που τα συναντήσαμε σε υπεραυτοκίνητο κάποιες δεκαετίες αργότερα.
Στα μέσα της δεκαετίας του '60 η Ford παρουσίασε το εικονιζόμενο πρωτότυπο που ήταν μια από τις πιο ρεαλιστικές υλοποιήσεις ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με τα σημερινά. Είχε αυτονομία 60 χιλιομέτρων και μπορούσε να κινηθεί με μέγιστη ταχύτητα 60 χλμ / ώρα. Μπορούσε να φιλοξενήσει 2 ενήλικες και 2 παιδιά και είχε το μισό μήκος ενός Ford Cortina της εποχής. Το πρωτότυπο αυτό όχι μόνο έδειξε το δρόμο για τα σημερινά αυτοκίνητα αλλά και για το σχεδιασμό εξαιρετικά μικρών αυτοκινήτων όπως το Smart και Toyota IQ.
Lancia Megagama by Italdesign - 1978
Το 1978 η Italdesign παρουσίασε το εικονιζόμενο πρωτότυπο το οποίο έδειξε το δρόμο στο σχεδιασμό των compact MPV αυτοκινήτων που εμφανίστηκαν ως μοντέλα παραγωγής αργότερα όπως τα Renault Espace, Honda Civic Shuttle, Renault Scenic κλπ. Δυστυχώς η Fiat είδε ως ρίσκο την παραγωγή του.
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!