Βάρος, αεροδυναμική αντίσταση και ευελιξία είναι τα ρια βασικά χαρακτηριστικά που οι κατασκευαστές προσπαθούν να βελτιώσουν στα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα. Την ίδια όμως στιγμή κάνουν κάτι που αντιτίθεται στα παραπάνω χαρακτηριστικά. Μεγαλώνουν τις διαστάσεις τους ώστε να βελτιώσουν την ασφάλεια του και να το κάνουν να δείχνει περισσότερο επιβλητικό στο δρόμο.
Ας παρατηρήσουμε την εξέλιξη της σειράς 3 της BMW. Σύμφωνα με τα στοιχεία που βρήκαμε εδώ στο carbloggger.gr από το drivetribe.com, η 1η γενιά της με κωδικό Ε21 είχε μήκος 4,35 μέτρα. Αν και τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του ήταν πολύ φτωχά, ο σχεδιασμός του ήταν πολύ ελκυστικός! Η τρέχουσα σειρά 3 με κωδικό F30 παρουσιάστηκε το 2012 και έχει μήκος 4,65 μέτρα, δηλαδή 30 εκατοστά περισσότερο από το αρχικό μοντέλο! Ακόμη περισσότερη είναι αναλογικά η διαφορά στο πλάτος όπου από 1,61μ. της 1ης γενιάς φτάσαμε στα 1,81μ. της τωρινής! Καθόλου περίεργο λοιπόν το γεγονός ότι η τρέχουσα σειρά 3 είναι μεγαλύτερη ακόμη και από τη σειρά 5 που παρουσιάστηκε το 1972.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι το VW Golf, το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1974 και είχε μήκος 3,70 m και πλάτος 1,61 m. Στην τρέχουσα έκδοση, το Golf 7 αυξήθηκε κατά περίπου 55 εκατοστά σε μήκος και 19 εκατοστά σε πλάτος. Ειδικά στο μήκος παρατηρήθηκε πολύ μεγάληαύξηση δεδομένου ότι αυτό το αυτοκίνητο προοριζόταν για την πόλη όπου οι χώροι στάθμευσης δεν αυξήθηκαν, όπως συνέβει με το Golf. Πιστεύουμε επίσης ότι η εμφάνιση του παλιού Golf ήταν καλύτερη, αλλά αυτή είναι η προσωπική μας άποψη.
Αλλά υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που αντιστάθηκαν στον πειρασμό να γίνουν μεγαλύτερα με την πάροδο του χρόνου, όπως για παράδειγμα το Mazda "Miata" MX-5. Το αυτοκίνητο αυτό έχει ακόμη μικρότερο μήκος και πληροί όλους τους σύγχρονους κανονισμούς ασφαλείας όλων των χωρών. Η πρώτη έκδοση, η "NA" είναι 4,5 εκατοστά μεγαλύτερη από το τρέχον μοντέλο ND και μόνο 6 εκατοστά πιο στενή. Και παρόλο που το συγκεκριμένο μοντέλο είναι roadster, είναι η απόδειξη ότι τα αυτοκίνητα δεν χρειάζεται να κερδίσουν σε μέγεθος και βάρος!
Διαβάστε επίσης: Η εξέλιξη των διαστασεων των αυτοκινήτων στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια
Έτσι λοιπόν αγαπητοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, εάν θέλετε να φτιάξετε τα αυτοκίνητά σας ελαφρύτερα και γρηγορότερα, δεν χρειάζεται να ξοδεύετε χιλιάδες ή και εκατομμύρια δολάρια ή ευρώ για την έρευνα νέων υλικών. Απλά φτιάξτε τα αυτοκίνητά σας μικρότερα και θα είναι ελαφρύτερα από μόνα τους. Και αυτά τα αυτοκίνητα θα είναι πολύ φθηνότερα στην παραγωγή τους από ένα σασί αυτοκινήτων κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα!
Έτσι λοιπόν αγαπητοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, εάν θέλετε να φτιάξετε τα αυτοκίνητά σας ελαφρύτερα και γρηγορότερα, δεν χρειάζεται να ξοδεύετε χιλιάδες ή και εκατομμύρια δολάρια ή ευρώ για την έρευνα νέων υλικών. Απλά φτιάξτε τα αυτοκίνητά σας μικρότερα και θα είναι ελαφρύτερα από μόνα τους. Και αυτά τα αυτοκίνητα θα είναι πολύ φθηνότερα στην παραγωγή τους από ένα σασί αυτοκινήτων κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα!