Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια χώρα που λεγόταν Ελλάδα και παρήγαγε αυτοκίνητα. Πως σας φαίνεται το παραμύθι αυτό; Μόνο που ήταν αληθινό. Και όχι μόνο, καθώς στη χώρα μας δημιουργήθηκαν κάποια ξεχωριστά αυτοκίνητα σύμφωνα με την έρευνα μας στο carblogger.gr. Ας πάμε να γνωρίσουμε!
Alta 200 (1968–1974)Το 200 με αμάξωμα από υαλοβάμβακα διέθετε έναν αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 198 cc που από τη γερμανική Heinkel 198 κυβικών και 10 ίππων.
Tzen Tonaco (1980)
Το Tzen Tonaco αντιπροσώπευε μια άλλη, μεταγενέστερη προσπάθεια να κερδίσει ένα κομμάτι της ελληνικής κατηγορίας τρίτροχων. Όπως το Alta 200, διέθετε ένα ελαφρύ σύνθετο αμάξωμα, έναν μονοκίνητο πίσω τροχό και μια διθέσια καμπίνα και κινητήρα μοτοποδηλάτο 49 κυβικών και 1,2 ίππων.
Τελικά κατασκευάστηκε μόνο ένα πρωτότυπο, σύμφωνα με το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.
Enfield E8000 (1968–1976)
τη δεκαετία του ’70, το Συμβούλιο Ηλεκτρικής Ενέργειας της Βρετανίας προκήρυξε έναν διαγωνισμό για την παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν μεταξύ άλλων η Ford, η Leyland, αλλά και η άγνωστη έως τότε εταιρεία, Enfield Automotive, η οποία όμως ήταν και εκείνη που τον κέρδισε.
Πίσω από τη συγκεκριμένη εταιρεία βρισκόταν ο Έλληνας εφοπλιστής, Γιάννης Γουλανδρής, ο οποίος όταν ήρθε σε σύγκρουση με το προσωπικό του εργοστασίου, που βρισκόταν αρχικά στη νήσο Γουάιτ, αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή στη Σύρο, στην ιδιαίτερη πατρίδα του.
Στη μέση του Αιγαίου και των Κυκλάδων, στη Σύρο, σε ένα νησί με μεγάλη παράδοση στη ναυπήγηση πλοίων, αλλά φυσικά όχι στο αυτοκίνητα και ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά, δημιουργήθηκε το πρώτο, μικρό (μόλις 2,7 μέτρα) ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Διέθετε ηλεκτρικό κινητήρα 8,2 ίππων, τελική ταχύτητα 80 χιλιομέτρων την ώρα και αυτονομία 80 χιλιομέτρων.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 123 αυτοκίνητα Enfield 8000 μέχρι που, δυστυχώς η γραφειοκρατία την περίοδο της Δικτατορίας της 21ης Απριλίου ναυάγησε τόσο την ιδέα, όσο και την παραγωγή των πρώτων ελληνικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πηγές: