2 Οκτ 2022

Προσθήκη ασετόν για οικονομία στο καύσιμο: Σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων!

Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο περελθόν εδώ στο carblogger.gr για την προσ΄θηκη ασετόν στο καύσιμο (βενζίνη ή πετρέλαιο) για οικονομία. Έχουμε ψάξει το θέμα σε forum στο διαδίκτυο, έχουμε κάνει στο παρελθόν κάποιες δοκιμές σε παλιότερα δικά μας αυτοκίνητα και έχουμε επανέλθει με τις πιο πρόσφατές μετρήσεις μας σε προηγούμενο άρθρο μας. Τι συμβαίνει όμως με τις εκπομπές ρύπων! Ας πάμε να το διαπιστώσουμε..

Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστωθεί η επίπτωση της προσθήκης ασετόν στο καύσιμο στις εκπομπές ρύπων, είναι μια μέτρηση στο ίδιο μηχάνημα πριν και μετά την προσθήκη. 
Τις τελυταίες μέρες το προσωπικό μας αυτοκίνητο πέρασε επιτυχώς τον τεχνικό έλεγχο στο ΚΤΕΟ της Autovision και φυσικά έγινε και μέτρηση των εκπομπών ρύπων. Καθώς είχαμε κρατήσει και το προηγούμενο δελτίο ΚΤΕΟ που εκδόθηκε στο ίδιο ακριβώς κέντρο τεχνικού ελέγχου, ήταν μια καλή ευκαιρία να συγκρίνουμε τις εκπομπές ρύπων πριν και μετά τη χρήση, καθώςκατά το χρονικό διάστημα που το αυτοκίνητό μας είχε περάσει το προηγούμενο έλεγχο στο ΚΤΕΟ δεν χρησιμοποιούσαμε ασετόν.
Όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτογραφία όπου φαίνονται οι κεπομπές ρύπων από τα δυο δελτία, οι τωρινές εκπομπές που έγιναν με την προσθήκη ασετόν, είναι πολύ χαμηλότερς από αυτέςπου έγιναν χωρίς!


Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, στις τωρινές μετρήσεις το ποσοστό μοπνοξειδίου του άνθρακα (CO) έχει μειωθεί πάρα πολύ (από 0.19% σε 0.01% στις στροφές του ρελαντί και από 0.19% στις υψηλές στροφές σε 0.02%)
Μεγάλη μείωση -όχι όμως όσο αυτή του ποσοστού μονοξειδίου του άνθρακα- παρατηρήθηκε και στις εκπομπές των άκαυστων υδρογονανθράκων (από 36ppm σε 23ppm στις στροφές του ρελαντί και από 51ppm στις υψηλές στροφές σε 23ppm)
Η τιμή του λ, έμεινε πολύ κοντά στην ιδανική τιμή 1, οπότε δεν επηρέασε κάπου αρνητικά η προσθήκα του ασετόν στο καύσιμο.
Οι μετρήσεις των εκπομπών ρύπων έγιναν αφού προστέθηκε 0,5% ασετόν κατ' όγκο στο καύσιμο του αυτοκινήτου.

Συνοψίζοντας τις παρατηρήσεις μας, οι μειωμένες εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου μας έρχονται να επιβεβαιώσουν το όφελος στην οικονομία καυσίμου, καθώς μειωμένοι ρύποι συνεπάγονται πληρέστρερη καύση και άρα καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη οικονομία.

Οι παραπάνω μετρήσεις και εντυπώσεις έγιναν στο προσωπικό μας αυτοκίνητο μετά από συνεχούς προσθήκης ασετόν στο καύσιμο (βενζίνη) του αυτοκινήτου μας τα τελυταί 4000 χιλιόμετρα που έχει διανύσει.
\Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι δεν φέρουμε καμία ευθύνη αν κάνετε χρήση του ασετόν και έχετε κάποια ζημιά στο αυτοκίνητο σας. Πρέπει να είστε προσεκτικοί στον υπολογισμό της αναλογίας και στην ποσθήκη του ασετόν στο καύσιμο, εφόσον το αποφασίετε να το χρησιμοποιήσετε




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...