25 Δεκ 2022

Ποιος σημερινός ντίζελ κινητήρας είναι «αθάνατος»;

 Τη σημερινή εποχή οι ντίζελ κινητήρες αντιμετωπίζονται από τη νομοθεσία ως στελέχη ιού. Σε αρκετές χώρες τελούν κανονικά υπό απαγόρευση, την ώρα που ούτως ή άλλως οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων τους εξωθούν συνεχώς προς τον εμπορικό γκρεμό. Το μέλλον είναι ηλεκτρικό ή -στην καλύτερη για τα θερμικά μοτέρ- υβριδικό και δεν περιλαμβάνει κετάνια. Ένας, όμως, έχει βαλθεί να κάνει πατσαβούρα τα περιβαλλοντικά έγγραφα, ευρισκόμενος σταθερά στην αγορά από το 2001!

Ενώ πολλοί πετρελαιοκινητήρες αποσύρονται ελέω προτύπων Euro, ο πολύ αξιόπιστος και γερός 1.5 dCi της Renault τούς κάνει πλάκα! Το ντίζελ σύνολο των Γάλλων ξεκίνησε την καριέρα του 21 χρόνια πριν, στο πρώτο facelift του Clio 2ης γενιάς (Phase 2). Η απόδοση των 65 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 160 Nm στις 2.000 σ.α.λ. δεν έθελγε, ειδικά συγκρινόμενη με τα 98 άλογα του 16βάλβιδου 1.400άρη βενζινοκινητήρα, όμως η μέση κατανάλωση των 4,3 λίτρων/100 χλμ. (μόνο NEDC, τότε δεν υπήρχε WLTP) το έκανε και με το παραπάνω. Ένα χρόνο αργότερα εμφανίστηκε η αρκετά ισχυρότερη εκδοχή των 82 ίππων και 185 Nm, που συν τοις άλλοις ήταν ακόμα πιο οικονομική (4,2 λίτρα/100 χλμ.)...

Διαβ'αστε περισσότερα στο www.autogreeknews.gr



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...