30 Οκτ 2023

Στο «κυνήγι» των ρύπων - Πώς φτάσαμε από το Euro 1 στο Euro 7

 Οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro μπήκαν στη ζωή μας το 1992 - και μαζί τους εμφανίστηκαν οι καταλύτες. Τριάντα και πλέον χρόνια μετά, οι ρύποι των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σε ποσοστό 94%.

Όταν το 1992 καθιερώνονταν οι πρώτες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 1, τις οποίες θα έπρεπε πληρούν τα καινούργια αυτοκίνητα βγαίνοντας από το εργοστάσιο, κάνεις δεν σκέφτηκε να συμπεριλάβει στους ρυθμιζόμενους αυτούς ρύπους το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) που σήμερα έχει καταστεί το μεγάλο ζητούμενο.
Βασικοί ρύποι που έπρεπε εκείνη την εποχή να ρυθμιστούν ήταν το δηλητηριώδες μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και οι άκαυστοι υδρογονάνθρακες (HC) μαζί με τα οξείδια του αζώτου (NOx). Kαι η αλήθεια είναι ότι σε πείσμα της αντίληψης πως οι προδιαγραφές Euro ρυθμίζουν και το CO2, βλέπουμε ότι οι ρύποι τους οποίους έχει στο στόχαστρο και το ισχύον Euro είναι άλλοι – και ο λόγος είναι απλός: στην πραγματικότητα το διοξείδιο του άνθρακα δεν είναι ρύπος, είναι ένα αδρανές και ακίνδυνο για τον άνθρωπο αέριο, που υπάρχει σε αφθονία στη φύση...

Διαβάστε περισσότερα στο www.caranddriver.gr


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...