Καινούργιο vs μεταχειρισμένο. Η δικιά μου περίπτωση

Στο άρθρο που δημοσίευσε το περιοδικό autotriti για το αν συμφέρει η αγορά ενός καινούργιου ή ενός μεταχειρισμένου 5ετίας, υποστηρίζει ότι σε βάθος χρόνου άλλων 5 ετών χρήσης, συμφέρει η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου.
Η δικιά μου η άποψη βέβαια είναι η αντίθετη, μιας και είμαι ένθερμος οπαδός του μεταχειρισμένου. Αυτό με έκανε να συλλογιστώ τη δικιά μου περίπτωση που αγόρασα ένα μεταχειρισμένο opel astra elegance του 2003 το καλοκαίρι του 2008. Η τιμή που το αγόρασα ήταν 8300€.



Ταυτόχρονα κοίταζα και το τότε καινούργιο Astra για το οποίο είχα από δυο αντιπροσωπείες την ίδια τιμή των 14400€ με χαμηλότερο όμως επίπεδο εξοπλισμού.



Σήμερα, τρία χρόνια παρά κάτι χρήσης του αυτοκινήτου, κάθομαι και κάνω μια αξιολόγηση με πραγματικά δεδομένα τι θα με συνέφερε περισσότερο. Στο διάστημα αυτό, για τη συντήρηση του αυτοκινήτου έκανα

ένα μεγάλο σέρβις που είχε και αλλαγή ιμάντα χρονισμού και μου κόστισε 550€
αλλαγή ελαστικών (350€)
αλλαγή μπαταρίας (70€)
αλλαγή δίσκους – τακάκια (100 €)
ΚΤΕΟ / κάρτα καυσαερίων (55€)
χάλασε ο διακόπτης του φλάς που μου κόστισε μαζί με την αλλαγή 50€
αλλαγή λαδιών (50€)
ένα ακόμη σέρβις (155€)

Κάνοντας τη σούμα για όλα τα παραπάνω βγάζω ένα σύνολο για τη συντήρηση 1330€.

Τα συνολικά χιλιόμετρα που έχω κάνει τα περίπου 3 χρόνια χρήσης, είναι 35000.

ΑΝ έπαιρνα καινούργιο, θα είχα μόνο
το σέρβις των 15000 χλμ 61,4€ και
το σέρβις των 30000 χλμ 209,2€.
(παίρνω τις τιμές για το σέρβις του Opel Corsa που δημοσιεύει το autotriti).
Σύνολο 270,6€..

Τα αυτοκίνητα θα είχαν ίδια τέλη κυκλοφορίας, άρα μηδενική διαφορά μεταξύ τους. Βλέποντας επίσης δεδομένα από το site www.spritmonitor.de όπου χρήστες μπαίνουν και καταχωρούν μετρήσεις κατανάλωσης, ο μέσος όρος κατανάλωσης για το Astra G 1,4 είναι 7,64 λίτρα / 100 χλμ και για το αντίστοιχο Astra Η 1,4 του 2008 είναι 7,24 λίτρα / 100 χλμ. Παίρνοντας μια μέση τιμή της αμόλυβδης τα τρια τελευταία χρόνια κάπου στα 1,3€ / λίτρο και για 35000 διανυθέντα χλμ, προκύπτει κόστος από κατανάλωση βενζίνης 3476€ για το μεταχειρισμένο Astra και 3294€ για το Astra που θα αγοραζόταν καινούργιο το 2008.

Το 2008, δεν είχα μετρητά 14400 για να πάρω το καινούργιο Astra, είχα μόνο τα 8400, οπότε έπρεπε τα υπόλοιπα 6000 για να τα εξοφλήσω, έπρεπε να πάρω το αυτοκίνητο με χρηματοδότηση. Στην περίπτωση αυτή τα έξοδα φακέλου ήταν 200€ και θα πλήρωνα τόκους ίσους με 1170€. Συνεπώς, τα 6000€ θα τα πλήρωνα 7170€.


Στην περίπτωση που θα έπαιρνα ένα καινούργιο Astra λοιπόν το 2008, θα είχα δώσει σύνολο 14400 + 200 + 7170 = 15770€.

Τα παραπάνω συνοψίζονται στον πίνακα που ακολουθεί:



Παρακάτω παραθέτω ένα δεύτερο πίνακα όπου υπολογίζω το κόστος των 2 αυτοκινήτων με την υπόθεση ότι είχα μετρητά τα 14400€ για την αγορά ενός καινούργιου Astra to 2008.





Συγκρίνοντας λοιπόν το κόστος στις 2 περιπτώσεις που αναλύθηκαν, προκύπτει μια διαφορά σε κόστος υπέρ του μεταχειρισμένου της τάξης των 6228€(!!). Αν υποτεθεί πάλι ότι υπήρχαν τα μετρητά για την πληρωμή μετρητοίς ενός καινούργιου Astra to 2008, τότε η διαφορά σε κόστος υπέρ πάλι του μεταχειρισμένου είναι 4858€

Αρα, σε χρήση μιας τριετίας, το μεταχειρισμένο στην περίπτωση μου -που νομίζω είναι τυπική- υπερτερεί κατά πολύ από πλευράς κόστους του καινούργιου!


Πιστέυω ότι πρέπει να προκύψει πολύ σοβαρή βλάβη σε ένα μεταχειρισμένο ώστε να ανατραπεί αυτή η μεγάλη διαφορά σε κόστος υπέρ του μεταχειρισμένου.

Να γιατί λοιπόν δεν νομίζω ότι θα ξανααγοράσω καινούργιο αυτοκίνητο!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...