Πραγματική κατανάλωση καυσίμου αυτοκινήτων κατηγορίας 'σούπερμίνι'


Το παρόν άρθρο γράφτηκε το 2011. Για την πραγματική κατανάλωση των πιο πρόσφατων μοντέλων (Σεπτέμβριος 2013) ακολουθήστε τον σύνδεσμο

Ένας κλάδος που έχει ζημιωθεί ίσως περισσότερο από όλους τους άλλους, είναι η αγορά αυτοκινήτου. Η κρίση έχει ωθήσει τους καταναλωτές σε αγορά αυτοκινήτων μικρότερων κατηγοριών σε σχέση με το παρελθόν. Ενώ παλιότερα τις πρώτες θέσεις στις πωλήσεις των αυτοκινήτων καταλάμβαναν αυτοκίνητα μικρομεσαίας κατηγορίας (VW Golf, Opel Astra, Toyota Auris κλπ), σήμερα βλέπουμε αυτοκίνητα της αμέσως μικρότερης κατηγορίας στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού, αυτής των αποκαλούμενων 'σούπερμίνι' (VW Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris). Η κίνηση αυτή είναι εν μέρει δικαιολογημένη διότι
  • Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής κινούνται πλέον σε μήκος γύρω στα 4 μέτρα, και συναγωνίζονται σε χώρους κάποια αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας
  • Είναι φθηνότερα από τα αντίστοιχα μικρομεσαία της ίδιας μάρκας
  • Είναι πιο οικονομικά σε κατανάλωση καυσίμου και σε συντήρηση.
Με βάση τα παραπάνω λοιπόν, τα σούπερμινι διεκδικούν το ρόλο του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου σε μια μικρή οικογένεια
Μιας και η κλάση των σούπερμινι έχει καταλαμβάνει πλέον τη μερίδα του λέοντος στην πίτα των πωλήσεων, σ΄ αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με ένα φλέγον θέμα. Την πραγματική κατανάλωση σε καύσιμο των πιο εμπορικών αυτοκινήτων της κλάσης αυτής.


Οι πραγματικές τιμές κατανάλωσης των αυτοκινήτων που εξετάζονται, λαμβάνονται από το site www.spritmonitor.de . Στον ιστότοπο αυτόν, μπορεί να βρει κανείς στατιστικά στοιχεία για τιμές κατανάλωσης για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανά τον κόσμο. Οι μέσες τιμές κατανάλωσης για κάθε μοντέλο προκύπτουν με βάση τις καταχωρίσεις πολλών οδηγών (κυρίως Ευρωπαίων), κάτι που εγγυάται κατά κάποιον τρόπο την εγκυρότητα των τιμών αυτών.
Έτσι αφού επιλέχθηκαν τα πιο εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας, υπολογίστηκαν οι μέσες καταναλώσεις για κάθε έκδοση από αυτά. Υπολογίστηκαν οι τιμές λοιπόν της κατανάλωσης για αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει από το 2009 ως σήμερα, οι οδηγοί που καταχωρούν πληροφορίες κατανάλωσης στο spritmonitor.de να έχουν αρχειοθετήσει τιμές για τουλάχιστον 1500 χλμ, και ο ελάχιστος αριθμός των οδηγών που έχει καταχωρήσει για κάθε μοντέλο τιμές, να είναι άνω των 15, ώστε να προκύψουν έγκυρα αποτελέσματα για κάθε μέση τιμή κατανάλωσης που υπολογίστηκε.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, συντάχθηκε ο παρακάτω πίνακας. Τα αποτελέσματα είναι ταξινομημένα κατά αύξουσα σειρά με βάση τη μέση κατανάλωση σε λίτρα ανά 100 χλμ για κάθε μοντέλο που προκύπτει από τις καταχωρίσεις του spritmonitor.de. Συμπεριλήφθηκαν και εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου μιας και φαίνεται πολύ σύντομα να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα / Θεσσαλονίκη.
Οι μετρήσεις για αυτοκίνητα με κινητήρα πετρελαίου μαρκάρονται με πράσινο χρώμα για να γίνεται πιο εύκολα η διάκριση. Για τον ίδιο λόγο και τα υβριδικά μαρκάρονται με κίτρινο. Για λόγους σύγκρισης αναγράφεται και η θεωρητική εργοστασιακή τιμή της μέσης κατανάλωσης. Αναγράφεται επίσης η τιμή καταλόγου για να μπορούμε να έχουμε μια αίσθηση με ποιο κόστος επιτυγχάνεται η χαμηλή κατανάλωση (όπου υπάρχει).  
Η τελευταία στήλη στον πίνακα είναι ίσως η πιο σημαντική. Για να μπορούμε να αξιολογήσουμε πόσο συμφέρει να αποκτήσουμε ένα αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση, υπολόγισα το εξής: Με βάση την τιμή καταλόγου και την κατανάλωση του φθηνότερου μοντέλου του πίνακα (Seat Ibiza 1,2 70 PS), υπολόγισα τα χρόνια χρήσης του κάθε αυτοκινήτου, ώστε να αποσβέσει τη διαφορά τιμής σε σύγκριση με το φθηνότερο μοντέλο με κριτήριο τη διαφορά τους στην κατανάλωση για χρήση 15000 χλμ ανά έτος. Έτσι για παράδειγμα το Volkswagen Polo 1.2 TDI 75 PS Bluemotion για να αποσβέσει τη διαφορά τιμής του συγκρινόμενο με το φθηνότερο Seat Ibiza 1,2 70 PS με βάση τη διαφορά τους στην κατανάλωση θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί 8,1 έτη διανύοντας 15000 χλμ. Φυσικά όσο πιο λίγα έτη αναγράφονται στον πίνακα, τόσο πιο συμφέρουσα είναι η αγορά του εκάστοτε αυτοκινήτου. Η τιμή που χρησιμοποιήθηκε για την αμόλυβδη στον υπολογισμό αυτόν ήταν 1,65€ το λίτρο και για το πετρέλαιο 1,4€ το λίτρο. Ο υπολογισμός έγινε για τα αυτοκίνητα που έχουν πραγματική κατανάλωση μικρότερη από του φθηνότερου μοντέλου (για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει και λόγος ενός τέτοιου υπολογισμού)
 
Μοντέλο
Μέση κατανάλωση (spritmonitor.de)
Εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης
Τιμή καταλόγου βασικής έκδοσης (€  )με A/C, 5 πόρτες
Έτη απόσβεσης σε σχέση με με το  φθηνότερο αυτοκίνητο με βάση τη διαφορά τους στην κατανάλωση
Volkswagen Polo 1.2 TDI 75 PS Bluemotion 4,53 3,4 17520 8,10
Toyota Yaris 1,4 D-4D 90 PS * 4,71 4,5 15200 5,32
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 85 PS 4,87 3,6 15400 5,87
Honda Jazz 1.3 Hybrid 5
4.5
17890 13,76
Opel Corsa 1.3 CDTi 95 PS 5,08 3,5 14680 5,16
Ford Fiesta 1,4 TDCi 68 PS 5,16 4,2 14680 5,29
Toyota Yaris 1,0 70 PS * 5,48 5,4 12000 1,82
Renault Clio 1,5 dci 90 PS 5,62 4,6 16950 10,52
Honda Jazz 1.2 90 PS 5,77 5,3 14730 11,88
Toyota Yaris 1,33 101 PS * 6,04 5,1 12590 5,69
Honda Jazz 1.4 101 PS 6,26 5,4 15745 26,91
Hyundai i20 1,2 77 PS 6,36 5,2 12150 5,77
Volkswagen Polo 1.2 70 PS 6,48 5,5 12990 15,06
Renault Clio 1,2 75 PS 6,52 5,9 12800 14,65
Volkswagen Polo 1.2 TSI 105 PS 6,61 5,3 14630 42,75
Volkswagen Polo 1.4 85 PS 6,86 5,9 14030 180,47
Seat Ibiza 1,2 70 PS 6,92 5,9 11350 0,00
Fiat Punto Evo 1.4 77 PS 6,96 5,6 13000 -
Ford Fiesta 1,2 82 PS 7 5,7 12290 -
Opel Corsa 1.2 85 PS 7,06 5,3 12430 -
Renault Clio 1,2 105 PS 7,08 5,8 13800 -
Ford Fiesta 1,4 97 PS 7,16 5,7 14160 -
Peugeot 1,4 Vti 95 PS 7,3 6,4 13450 -
Opel Corsa 1.4 100 PS 7,33 5,7 12930 -
Seat Ibiza 1,4 85 PS 7,37 6,2 12000 -
(*) αφορά το απερχόμενο μοντέλο

Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τον πίνακα είναι αποκαλυπτικά.
  • Οι καταναλώσεις των  πιο οικονομικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων δεν απέχουν πλέον πολύ από αυτές των πετρελαιοκίνητων και σε κάποιες περιπτώσεις τις συναγωνίζονται (βλ. Toyota Yaris 1.0, Honda Jazz 1,2). Αυτό δείχνει τη μεγάλη πρόοδο που έχει γίνει στο σχεδιασμό των κινητήρων βενζίνης τα τελευταία χρόνια. 
  • Η πιο συμφέρουσα αγορά αυτοκινήτου με πετρέλειο είναι αυτή του Opel Corsa 1.3 CDTi 95 PS διότι έχει το μικρότερο χρόνο απόσβεσης (5,16 έτη) της διαφοράς τιμής του σε σχέση με το φθηνότερο Seat Ibiza 1,2. Δεύτερη πιο συμφέρουσα αγορά με πολύ μικρή διαφορά από το πρώτο είναι αυτή του Ford Fiesta 1,4 TDCi 68 PS (5,29 έτη) και τρίτη του Toyota Yaris 1,4 D-4D 90 PS (5,32 έτη)
  • Το λιγότερο συμφέρον αυτοκίνητο πετρελαίου με βάση τη λογική που προαναφέρθηκε. είναι το Renault Clio 1,5 dci 90 PS (10,52 έτη)
  • Η πιο συμφέρουσα αγορά αυτοκινήτου από όλα που αναφέρθηκαν (βενζίνη / πετρέλαιο / υβριδικά) είναι αυτή του Toyota Yaris 1,0 70 PS (με απίστευτα μικρή κατανάλωση) διότι έχει το μικρότερο χρόνο απόσβεσης (1,82 έτη) της διαφοράς τιμής του σε σχέση με το φθηνότερο Seat Ibiza 1,2, με πολύ μεγάλη διαφορά από το δεύτερο Opel Corsa 1.3 CDTi 95 PS (5,16 έτη). Αρα η πετρελαιοκίνηση δεν είναι μονόδρομος όταν το ζητούμενο είναι η οικονομία με βάση την τιμή αγοράς συν το κόστος με βάση την κατανάλωση.
  • Οι τεχνολογίες bluemotion της VW και η υβριδική της Honda πληρώνονται ακόμη πολύ ακριβά, καθώς τα έτη απόσβεσης τους απέχουν πολύ από τα κορυφαία στη σύγκριση αυτή μοντέλα. Ειδικά το Honda Jazz πρέπει να χρησιμοποιηθεί για 13,76 χρόνια για να φέρει όφελος από την κατανάλωση του στο χρήστη του σε σχέση με το Ibiza 1,2, ενώ στο Volkswagen Polo 1.2 TDI 75 PS Bluemotion 8.1 έτη
  • Το πιο γρήγορο και συμφέρον αυτοκίνητο με βάση τη λογική της απόσβεσης που παρουσιάσαμε, είναι το Toyota Yaris 1,33 101 PS με μόνο 5,69 έτη απόσβεσης και  κατανάλωση λίγο περισσότερο από τα πετρελαιοκίνητα! Ένα αρκετά γρήγορο αυτοκίνητο λοιπόν με τον πλέον σύγχρονο κινητήρα και τιμή κάτω από 13000€! Δεύτερο γρήγορο και συμφέρον είναι το Opel Corsa 1.3 CDTi 95 PS (5,16 έτη απόσβεσης). 
  • Από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση από το Seat Ibiza τα πιο συμφέροντα στην αγορά τους σε είναι τα Seat Ibiza 1,4 85 PS παρόλο που έει τη μεγαλύτερη κατανάλωση από όλα -χωρίς όμως να είναι μεγάλη με απόλυτα κριτήρια- με δεύτερο το Opel Corsa 1.4 100 PS λόγω της πολύ χαμηλής ιμής τους
  • Αναπόφευκτη είναι η σύγκριση μεταξύ των Seat Ibiza 1,4 85 PS και Volkswagen Polo 1.4 85 PS. Δυο αυτοκίνητα με ίδια μηχανικά μέρη που όμως έχουν 2000€ διαφορά! Παρόλο που το Polo είναι λίγο πιο οικονομικό (0.5λίτρα στα 100 χλμ), με βάση τη διαφορά τους την κατανάλωση, ο ιδιοκτήτης του θα κάνει πολλά πολλά χρόνια να αποσβέση τη διαφορά τιμής τους!
Τελικά συμπεράσματα: 
  • Γενικά τα πετρελαιοκίνητα συμφέρουν. Παρατηρώντας τον πίνακα, βλέπουμε τα περισσότερα πετρελαιοκίνητα καλύπτουν τη διαφορά τιμής τους σε σχέση με το φθηνότερο αυτοκίνητο του πίνακα καταναλώνοντας λιγότερο και φθηνότερο καύσιμο σε λιγότερο από 6 χρόνια, παρόλο που γενικά είναι ακριβότερα στην αγορά τους από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα! Φυσικά, αν τα χιλιόμετρα ανά έτος που οδηγούνται είναι περισσότερα, είναι λιγότερα τα έτη απόσβεσης. 
  • Για να κάνουμε όμως οικονομία, δεν χρειάζεται απαραίτητα να αγοράσουμε πετρελαιοκίνητο! Με σοφή επιλογή του κατάλληλου βενζινοκίνητου, έχουμε οικονομία στο καύσιμο που μπορεί να συγκριθεί με αυτή των πετρελαιοκίνητων! Επιλέγοντας λοιπόν ένα φθηνό βενζινοκίνητο με έναν σύγχρονο κινητήρα, απολαμβάνουμε πάλι τα ωφέλη της οικονομίας στο καύσιμο, πληρώνοντας πολύ λιγότερα χρήματα για την αγορά του! Με βάση λοιπόν τα στοιχεία του πίνακα, τα βενζινοκίνητα με προσιτή τιμή αγοράς (<13000€) και με σύγχρονους και οικονομικούς κινητήρες είναι τα Toyota Yaris 1,0 και 1,3 και το Hyundai i20 1,2
  • Από τον παραπάνω πίνακα λοιπόν τα πιο συμφέροντα αυτοκίνητα από άποψη τιμής αγοράς και οικονομίας καυσίμου φαίνεται να είναι αυτά που έχουν κάτω από 6 έτη απόσβεσης σε σχέση με το Seat Ibiza 1,2 το οποίο φαίνεται επίσης μια αξιόλογη αγορά. 
  • Οι τεχνολογίες των κατασκευαστών bluemotion της VW και η υβριδική της Honda πληρώνονται ακριβά (bluemotion) εως πολύ ακριβά (υβριδική Honda), Το ακριβότερο δεν είναι πάντα και το οικονομικότερο αν λάβει κανείς υπ' όψη και την τιμή αγοράς.
  • Ακόμη μια φορά διαπιστώνουμε ότι η κατανάλωση που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματική κατανάλωση. 
  • Οι τιμές καταλόγου που δημοσιεύονται στον παραπάνω πίνακα είναι ενδεικτικές. Σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρίες κάνουν προσφορές που μπορεί να ανατρέψουν τα έτη απόσβεσης προς το καλύτερο!


  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...