Η πραγματική παθητική ασφάλεια των επιβατικών αυτοκινήτων

Μετά τις έρευνες που έγιναν σε αντίστοιχα άρθρα στο παρόν blog για την πραγματική κατανάλωση των σημερινών ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων, σειρά έχει μια άλλη σημαντική έρευνα για ένα θέμα που απασχολεί λίγο πολύ όλους μας: Η πραγματική παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων που οδηγάμε
Παθητική ασφάλεια ονομάζεται η ασφάλεια που παρέχει η καμπίνα και γενικότερα το αμάξωμα στους επιβάτες σε τυχόν σύγκρουση. Η παθητική ασφάλεια περιλαμβάνει εκτός του αμαξώματος και όλα εκείνα τα συστήματα που προστατεύουν τον οδηγό και τους επιβάτες κατά τη σύγκρουση και διακρίνεται σε εξωτερική και εσωτερική παθητική ασφάλεια.
Η αξιολόγηση της παθητικής ασφάλειας ενός αυτοκινήτου γίνεται από οργανισμούς που έχουν αυτό το αντικείεμενο. Στην Ευρώπη, ο Ανεξάρτητος Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφαλείας (Euro NCAP) πραγματοποιεί δοκιμές πρόσκρουσης (crash tests) των νέων μοντέλων μέσα σε ειδικά διαμορφωμένα εργαστήρια, και αξιολογεί το επίπεδο παθητικής ασφάλειας που προσφέρουν. Το κάθε μοντέλο βαθμολογείται με βάση την συνολική του επίδοση στα τεστ πρόσκρουσης του Euro NCAP και με άριστα τα 5 αστέρια.



Σύμφωνα με το νόμο, όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων πρέπει να έχουν περάσει ορισμένες δοκιμές ασφάλειας πριν πωληθούν. Η νομοθεσία όμως προβλέπει ένα ελάχιστο υποχρεωτικό επίπεδο ασφάλειας για τα νέα αυτοκίνητα, κάτι που είναι αρμοδιότητα του EuroNCAP.
Παρόλο όμως που τα αποτελέσματα των εργαστηριακών δοκιμών πρόσκρουσης αποτελούν ένα καλό κριτήριο αξιολόγησης της παθητικής ασφάλειας των σημερινών αυτοκινήτων, καλύτερο είναι να γνωρίζει κανείς το επίπεδο προστασίας των επιβατών ενός αυτοκινήτου σε πραγματικά ατυχήματα. Αυτό ακριβώς κάνει ο σουηδικός οργανισμός Folksam. Συλλέγει δεδομένα για κάθε ατύχημα που συμβαίνει σε ασφαλισμένα σε αυτόν αυτοκίνητα.
Τα στοιχεία από την έρευνα της Folksam βασίζονται λοιπόν σε πραγματικά ατυχήματα. Η έρευνα αυτή που διεξάγεται εδώ και 30 χρόνια, αποκαλύπτει μεγάλες διαφορές στις πιθανότητες επιβίωσης των επιβαινόντων, ανάλογα με τα μοντέλα των εμπλεκόμενων αυτοκινήτων. Στα λιγότερο ασφαλέστερα αυτοκίνητα, υπάρχει αρκετές φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν σοβαρά, σε σύγκριση με τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα. Λόγω του ότι οι στατιστικές αφορούν πραγματικά ατυχήματα, χρειάζονται τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι ένα νέο μοντέλο να εισαχθεί στην αναφορά της Folksam
 Η τελευταία έκδοση (2009), περιέχει στατιστικά στοιχεία από 105 000 ατυχήματα μεταξύ 1995 και 2008, και παρέχει τα πλέον αξιόπιστα αποτελέσματα για την πραγματική παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων
Σε αντίθεση με τη βαθμολογία που λαμβάνουν τα αυτοκίνητα που αξιολογούνται από το EuronCap που μπορεί να συγκριθεί μόνο με μοντέλα της ίδιας κατηγορίας, τα αποτελέσματα της έρευνας του Folksam για κάθε αυτοκίνητο μπορούν να συγκριθεί με όλα τα υπόλοιπα ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Στην τελευταία 'ερευνα της Folksam, το Toyota Avensis (2003-2009) 

βραβεύθηκε από τη Folksam ως το πιο ασφαλές αυτοκίνητο καθώς ήταν το μοναδικό που είναι 38% πιο ασφαλές από το μέσο όρο όλων των αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην έρευνα αυτή. Επτά μοντέλα αυτοκινήτων, σε ποσοστό τουλάχιστον 30% πιο ασφαλή από το μέσο όρο:  

Chrysler Voyager 1996-00
Toyota Hi-Ace 1996-04
VW Caravelle 1991-03 
Volvo S80 (1998-2006),  
Volvo V70 (2000-2008),  
Volvo S60 (2000-2010),  
Saab 9-5 (1998 -2011)
Toyota Camry (2001-2006),  
Mitsubishi Galant (1997-2003)
Mazda 626 (1998-2002).

Από τα υπόλοιπα αποτελέσματα της έρευνας τα αυτοκίνητα που διακρίνονται για την παθητική τους ασφάλεια με ποσοστό τουλάχιστον 25% πιο ασφαλή από το μέσο όρο είναι τα

Toyota RAV4 1995-00
VW Sharan 1996-
Audi A6 1998-05
Volvo 700 1982-92                            
Volvo 800 1991-97                            
Volvo 900 1991-98

Honda Accord 1994-98
Mazda 626 1988-92
Renault Laguna 1994-01
Saab 9-3 1998-03                            
Saab 9-3 2003-07                            
Saab 9-3 2008-
Volvo S60 2000-2010
Hyundai Accent 1995-99(!!)

Τα αυτοκίνητα που διακρίνονται για την παθητική τους ασφάλεια με ποσοστό τουλάχιστον 20% πιο ασφαλή από το μέσο όρο είναι τα

Ford Windstar 1995-98
Ford Windstar 1999-03
Toyota Avensis Verso 2001-05
Audi 100 1991-94                            
Audi A6 1995-97
BMW 5-serie 1996-03
Opel Omega 1994-03
Saab 9000 1985-98
Toyota Camry 1992-96
Volvo 200 1975-93
Volvo S/V70 1997-00
Citroën C5 2001-03                            
Citroën C5 2004-08
Honda Accord 1986-89                            
Honda Accord 1990-94
Mitsubishi Carisma 1996-04
Nissan Primera 1991-96
Opel Vectra 1996-98                            
Opel Vectra 1999-02                            
Opel Vectra 2002-08
Skoda Octavia 2005-
Volvo S/V40 2000-04
Peugeot 307 2001-08
Skoda Octavia 1997-04
Toyota Corolla 2002-07

Τα πλήρη αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε στην παρακάτω σελίδα.
http://www.carsafetyresults.com/html/am/folksam/2009/index.htm 

Με βάση την τελeυταία αυτή έρευνα της Folksam (2009) φαίνεται σε πολλές περιπτώσεις ότι

1) Τα αστέρια του EuroNcap δεν συνεπάγονται απαραίτητα και καλή προστασία επιβατών
2) Δυστυχώς το βάρος παίζει ρόλο, οπότε τα αυτοκίνητα μεσαίας κατηγορίας και άνω προστατεύουν καλύτερα τους επιβαίνοτες τους
3) Υπάρχουν εξαιρέσεις που ανατρέπουν και τα αποτελέσματα του EuroNcap και το κανόνα του βαρύ αυτοκίνητο = ασφαλές αυτοκίνητο. Μια απο αυτές είναι η περίπτωση του Hyundai Accent (1995-1999)
 που παρέχει εντυπωσιακό επίπεδο προστασίας επιβατών (25% άνω του μέσου όρου) σε σχέση με την επίδοση του στο EuroNcap (1,5 αστέρι με άριστα 5) και το βάρος του (κάτω του ενός τόνου)
4) Υπάρχουν μοντέλα αυτοκινήτων που είναι λιγότερο ασφαλή από τα μοντέλα που αντικαθιστούν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα Peugeot 309 1987-93 και Peugeot 306 1993-02, Seat Ibiza 1993-99 και Seat Ibiza 1999-02
5) Δεν είναι απαραίτητο να αποκτήσει κανείς ένα αυτοκίνητο κύρους (Audi, BMW, Mercedes, Saab κλπ) ή ένα αυτοκίνητο αρκετά νέο αν επιθυμεί υψηλή παθητική ασφάλεια. Τα ταπεινά και παλιά  Hyundai Accent, Renault Laguna 1994-01

 Honda Accord 1994-98  

διακρίνονται για την παθητική τους ασφάλεια με ποσοστό τουλάχιστον 25% πιο ασφαλή από το μέσο όρο
6) Αξιο μνείας είναι το Suzuki Alto 1999-04
 
 ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης που είναι ασφαλές για τους επιβάτες του όσο ο μέσος όρος των αυτοκινήτων της έρευνας, κάτι που είναι εντυπωσιακό για αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους και κατηγορίας
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...