Φθηνά αυτοκίνητα made in China στη ελληνική αγορά

Εδώ μια πενταετία περίπου διατίθενται στην Ελλάδα αυτοκίνητα από Κινέζους κατασκευαστές με πολύ δελεαστικές τιμές συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, γιαπωνέζικα και κορεάτικα. Εμφανισιακά φαίνονται σύγχρονα, είναι όμως και αξιόλογα σαν αυτοκίνητα;
Στο παρόν άρθρο επιχειρούμε μια παρουσίαση όλων των μοντέλων που διατίθενται στην ελληνική αγορά από κινέζους κατασκευαστές καθώς και μια αξιολόγηση τους με βάση αυτά που έχει γράψει κατά καιρούς ο αυτοκινητιστικός τύπος.

Chana Benni 1,3

Κυβισμός (λίτρα)  1,3
Ισχύς ECE (HP)  87
Ροπή ECE (kg/m)   10,8


Μέση κατανάλωση (λίτρα):  5
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 240
Από 6.900 € 

To Benni είναι ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας των μίνι αυτοκινήτων όπως τα Toyota Aygo, Hyundai i10, Kia Picanto, Fiat Panda κλπ. οι προσφερόμενοι χωροι του όμως προσγγίζουν αυτούς της μεγαλύτερης κατηγορίας των σούπερμίνι αυτοκινήτων με αποκορύφωμα τον χώρο των αποσκευών που ανέρχεται στα 240 λίτρα. 
Από άποψη κινητήρα, εξοπλίζεται με τον 1,3 της Suzuki με απόδοση  87 ίππους, τιμή αρκετά καλή για το μέγεθος του κινητήρα και για αυτοκίνητο μίνι κατηφγορίας.
Σύμφωνα με το τεστ που έκανε στο Benni το περιοδικό autoτρίτη,  ο κινητήρας είναι αρκετά θορυβώσης και οι επιδόσεις δεν είναι αυτές που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο μίνι 88 ίππων. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι αραιή, και η οδική συμπεριφορά δεν εμπνέει για μετακινήσεις εκτός πόλης λόγω των τάσεων πλέυσης και των μεγάλων κλίσεων του αμαξώμτος.
Η ποιότητα του εσωτερικού επίσης δεν πείθει.


JAC Motors REIN 2.0





Κυβισμός (λίτρα.)  2,0
Ισχύς ECE (HP/στροφές) 142 / 5700  σ.α.λ.
Ροπή ECE (Kg/m/στροφές) 19,5 / 3000 σ.α.λ. 


Μέση κατανάλωση (λίτρα): 8,8
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 240 

Από 16.900 €

To Rein μοιάζει να είναι κλώνος της προηγούμενης γενιάς του SUV της Hyundai με το όνομα Santa Fe. Η βραβευμένη με έπαινο αξιοπιστίας κινεζική κρατική εταιρία Jac-Motors εφοδιάζει με κινητήρες τη Hyundai και γενικά έχει μια προχωρημένη συνεργασία, που έφερε και στην παραγωγή το Rein. Το κινεζικό SUV εφοδιάζεται με δίλιτρο βενζινοκινητήρα 142 ίππων και μόνιμη τετρακίνηση όμοια με αυτή των Huyndai Tucson και Kia Sportage. Το μηχανικό 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων προέρχεται και αυτό από την κορεάτικη εταιρεία και έχει κοντή κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις και πιο αραιή στην 4η και 5η σχέση. 
Οι χώροι για εμπρός και πίσω επιβάτες είναι εφάμιλλοι με αυτούς των SUV και αγγίζουν τα 4,5 μέτρα σε μήκος, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 485 λίτρα. 
Η βελτιωμένη εικόνα του σε σχέση με τα κινεζικά που γνωρίζουμε και τα βήματα προόδου σε θέματα ποιότητας κάνουν το ποσό των 17.900 € που ζητάει το Rein να φαίνεται τίμιο, ειδικά από τη στιγμή που συνδυάζεται με πλούσιο εξοπλισμό. Η βασική έκδοση περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- 2 αερόσακους, ABS με EBD, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος-πίσω, ηχοσύστημα ραδιο-cd με 6 ηχεία.
Περισσότερα για το Rein, στην παρουσίαση  του περιοδικού city auto

 Noble




Κυβισμός (λίτρα) 1,1
Ισχύς ECE (HP)  71
Ροπή ECE (Kgm)  9

Επιτάχυνση 0-100: 14,2 δλ
Μέση κατανάλωση (λίτρα)    4,5
Από 8750 €

Όχι, δε κάναμε λάθος στη φωτογραφία, το εικονιζόμενο αυτοκίνητο είναι το Noble και όχι το Smart. Οι ομοιότητε είναι εμφανέστατες καθώς οι Κιnέζοι θεώρησαν καλό να αντιγράψουν τα βασικά χαρακτηριστικά της μορφής του Smart ForTwo. Η διαφορά βέβαια είναι ότι το Noble έχει και πίσω σειρά καθισμέτων σε αντίθεση με το Smart που είναι αυστηρά διθέσιο και ότι το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη δεν έχουν καμία σχέση με αυτά του Smart. Επίσης, το Noble είναι προσθιοκίνητο σε αντίθεση με το "πρωτότυπο" Smart που είναι πισωκίνητο.
Τα μηχανικά μέρη του Noble -καθώς και το κιβώτιο ταχυτήτων- προέρχονται από τη Suzuki. Συγκεκριμένα, ο κινητήρας του 1,1 λίτρου αποδίδει 71 ίππους και υπόσχεται τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα και ροπή που φθάνει τα 9 χλγμ. Εκτός από καλές επιδόσεις, ο κινητήρας της Suzuki υπόσχεται και οικονομία, αφού η μέση τιμή κατανάλωσης -του κατασκευαστή- είναι 4,5 λίτρα/100 χλμ. Εκτός από τη Suzuki, στην κατασκευή του Noble έχει βοηθήσει η Bosch -στο σύστημα ABS και ΕΒD- αλλά και η Siemens που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του "εγκεφάλου".
Περισσότερα για το Noble, στην παρουσίαση  του περιοδικού city auto

 Lifan



Κυβισμός (λίτρα) 1,3
Κύλινδροι       4
Ισχύς ECE (HP)  88
Ροπή ECE (Kgm)       12.4


Μέση  κατανάλωση (λίτρα):     5
Από 8750 €


Το μεγάλο ατού του Lifan είναι ο χώρος αποσκευών του που φτάνει τα 630 λίτρα και είναι μακράν μεγαλύτερος από κάθε άλλο μικρομεσαίο επιβατικό. 
Ο αλουμινένιος 16βάλβιδος κινητήρας 1,3 λίτρων του Lifan αποδίδει 88 ίππους και 127 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 5τάχυτο κιβώτιο με σχετικά αραιή κλιμάκωση, ώστε να επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου στα ταξίδια. Ο θόρυβος που παράγει είναι αρκετός, ενώ οι επιδόσεις δεν ικανοποιούν απόλυτα. Η κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι 5,8 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 160 γρ./χλμ.
Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι μέτρια. Η ανάρτηση είναι πολύ μαλακή προσφέροντας άνεση αλλά μεγάλες κλίσεις στις στροφές.
Περισσότερα για το Lifan μπορείτε να διαβάσετε στο τεστ του περιοδικού autoτρίτη



SCEO




Κυβισμός (λίτρα) 2,4
Ισχύς ECE (HP)  147
Ροπή ECE (Kgm/στροφές):  19,3


Μέση κατανάλωση (λίτρα): 9

Από 20500 € έως 22900 €


Άλλη μια περίπτωση κ(λ)όπυ πάστε των κινέζων όσον αφορά στη μορφή του CSEO που θυμίζει έντονα την BMW X5.
To αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο από την Αμερικάνικη εταιρία ATC η οποία προμηθεύει με αυτόματα κιβώτια τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων
Το Κινέζικο μοντέλο με μήκος 4710 χιλ πλάτος 1870χιλ και ύψος 1820 χιλ μπορεί να φιλοξενήσει  πέντε ενήλικα άτομα ανεξάρτητα από την σωματική τους διάπλαση και να τους μεταφέρει με άνεση
Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ένας 16βάλβιδος κινητήρας 2351 κυβικών της MITSUBISHI που αποδίδει 147 ίππους στις 5500 στροφές
Η κίνηση του αυτοκινήτου είναι στους πίσω τροχούς και υπάρχει η δυνατότητα να εμπλακούν και οι εμπρόσθιοι , όταν οι περιστάσεις το απαιτήσουν , με το πάτημα ενός κουμπιού(ηλεκτρονικά)
Το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 200 χιλιοστά που του επιτρέπει να κινηθεί με άνεση και σε κακοτράχηλες περιοχές
Ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει υδραυλικό τιμόνι , δερμάτινο σαλόνι , κλιματισμό και όλες οι σύγχρονες ηλεκτρικές ευκολίες.
Περισσότερα για το SCEO μπορείτε να διαβάσετε στην σχετική παρουσίαση του autoevolution.blogspot.com

Όλα τα παραπάνω αυτοκίνητα διατίθενται από την εταιρία chinamotors. Σύμφωνα με την ίδια εταιρία, έχουν εγγύηση τρία χρόνια και τρία χρόνια δωρεάν service. Όλα τα προαναφερθέντα αυτοκίνητα έχουν αποσπάσει από τον κινέζικο οργανισμό C-NCAP που διενεργεί crash tests 4 αστέρια (με άριστα τα 5). Δεν ξέρουμε βέβαια αν τα κριτήρια του C-NCAP είναι το ίδιο αυστηρά με του EuroNCAP.
Μια γενική αίσθηση είναι ότι τα εν λόγω αυτοκίνητα είναι τεχνολογικά 10-15 χρόνια πίσω σε σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά ιαπωνικά και κορεάτικα.
Αν λοιπόν είστε οπαδός της αγοράς καινούργιων και όχι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και ψάχνετε για φθηνό αυτοκίνητο, ρίξτε και μια ματιά στα παραπάνω μοντέλα. Αλλιώς με 7000 € παίρνει κανείς σήμερα άριστα και τεχνολογικά σύγχρονα μεταχειρισμένα (ευρωπαϊκά ιαπωνικά και κορεάτικα) 2-3 ετών!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...