Όσο περνάει ο καιρός και βαθαίνει η κρίση στη χώρα μας, ο Έλληνας στρέφεται στην αγορά ενός προσιτού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου για να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης της οικογένειας του. Μπορεί όμως να διαθέσιμα χρήματα να λιγοστεύουν, ταυτόχρονα όμως οι ευκαιρίες περισσεύουν στην αγορά του μεταχειρισμένου.
Πλέον, ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα διαθέτοντας ένα ποσό της τάξης των 1000 ως 1500 ευρώ να αγοράσει ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο.
Ποια όμως θα λέγαμε ότι είναι τα χαρακτηριστικά που κάνει ένα αυτοκίνητο αξιοπρεπές;
Η προσωπική μας λίστα με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά θα ήταν η εξής:
-Να έχει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS)
-Να έχει τουλάχιστον έναν αερόσακκο
-Να εχει air condition (A/C)
-Να είναι η ηλικία του μικρότερη των 15 ετών
-Να είναι ο κινητήρας του όχι μεγαλύτερος των 1,6 λίτρων
-Να έχει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS)
-Να έχει τουλάχιστον έναν αερόσακκο
-Να εχει air condition (A/C)
-Να είναι η ηλικία του μικρότερη των 15 ετών
-Να είναι ο κινητήρας του όχι μεγαλύτερος των 1,6 λίτρων
Συγκεντρώσαμε λοιπόν στο carbloggergr από δημοφιλέις δικτυακούς τόπους όπου πωλούνται μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μια λίστα από μικρομεσαία (και κάποια μεσαία μικρού μεγέθους) αυτοκίνητα με βάση τα παραπάνω χαρακτηριστικά, τα οποία και σας παρουσιάζουμε. Μετά τις φωτογραφίες μοντέλων που συγκεντρώσαμε, ακολουθεί πίνακας με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων, τον δείκτη αξιοπιστίας τους σύμφωνα με τη στατιστική του οργανισμού TUV (έτος 2009, αυτοκίνητα 10-11 ετών), στοιχεία του οργανισμού folksam για την πραγματική παθητική ασφάλεια τους του έτους 2007 και την πραγματική κατανάλωση τους σύμφωνα με τη σελίδα spritmonitor.de
Τελευταία ενημέρωση: 10/6/2015
Alfa Romeo 145 / 146 1,4
Την Alfa Romeo 145 (τρίπορτο)146 (τετράπορτο) μπορούμε
να την βρούμε είτε με τον παλιότερο κινητήρα Boxer των 1,35 λίτρων και 90 ίππων είτε με
τον πιο σύγχρονο και πιο οικονομικό των 1,4 λίτρων και 101 ίππων.
Citroen Xsara 1,4
Η Citroen Xsara διατίθεται με τον κινητήρα των 1,4
λίτρων και 75 ίππων που είναι και αρκετά οικονομικός σε κατανάλωση. Λόγω των
επαρκών επιδόσεων του αυτοκινήτου με τον κινητήρα αυτόν δεν συναντάμε συχνά των
έκδοση με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων.
Daewoo Lanos 1,35
Το Lanos διατίθεται με τον παλιότερου
σχεδιασμού κινητήρα της General Motors ο 1,35 λίτρων ο οποίος δεν
διακρίνεται για την οικονομία του σε καύσιμο.
Hyundai Lantra 1,6
Το Lantra «έπαιζε» μεταξύ 2 κατηγοριών: Της
μικρομεσαίας και της μεσαίας. Διαθέτει έναν πολύ δυνατό κινητήρα 1,6 λίτρων και
115 ίππων. Η δύναμη βέβαια κοστίζει σε κατανάλωση.
Fiat Bravo / Brava / Marea 1,4
Τα Bravo / Brava / Marea ήταν κατά
βάση ένα αυτοκίνητο σε εκδόσεις 3, 5 και 4 θυρών. Αρχικά ο κινητήρας ήταν αυτός
των 1,4 λίτρων και 80 ίππων. Μετά το 1999 τα τρια μοντέλα φορούσαν τον νέο
κινητήρα της Fiat 1,25 λίτρων
και 82 ίππων που εκτός από πιο δυνατός ήταν και αρκετά πιο οικονομικός.
Ford Escort / Orion 1,4
Το Escort είχε τον κινητήρα της Ford 1,4 λίτρων και 75 ίππων που δεν
διακρινόταν ούτε για την ευστροφία, ούτε και για την οικονομία στο καύσιμο.
Hyundai Accent 1,35
Το Accent ήταν ένα από τα best seller της ελληνικής αγοράς. Ο δυνατός
κινητήρας των 1,3 λίτρων και 82 ίππων του χάριζε αρκετά καλές επιδόσεις και
ήταν συνάμα και οικονομικός.
Hyundai Accent II
Η δεύτερη γενιά του Accent συνέχισε την επιτυχημένη πορεία της πρώτης γενιάς στην ελληνική αγορά. Βαρύτερο, πιο ποιοτικό και πιο ευρύχωρο από τον πρόγονο του, έχανε σε επιδόσεις και οικονομία.
Kia Sephia / Shuma 1,5
:Ίσως να
αναλογιστεί κανείς ότι ένα μεσαίο αυτοκίνητο που είναι αρκετά εμφανίσιμο αλλά
και προσιτό να θεωρείται ευκαιρία. Αν
όμως ρίξει μια ματιά στις τιμές κατανάλωσης του κινητήρα των 1,5 λίτρων ίσως
αλλάξει γνώμη.
Nissan Almera 1,4
Άλλο ένα best seller στην ελληνική αγορά που συνδυάζει
πολύ καλά επιδόσεις και οικονομία από τον σύγχρονο κινητήρα των 1,4 λίτρων και
86 ίππων. Ένα από τα ατού του είναι επίσης η πολύ καλή του οδική συμπεριφορά
Opel Astra F 1,4
Το Astra με κωδικό F είναι μια ακόμη περίπτωση που
συναντάμε όπου κατά τη διάρκεια παραγωγής του αυτοκινήτου έγινε αναβάθμιση του
κινητήρα του. Στα 1,4 λίτρα ο παλιότερος είναι (παραδοσιακά) και ο λιγότερο
οικονομικός.
Opel Astra G
Εκτός από την γενιά F του δημοφιλούς Astra, ο υποψήφιος αγοραστής αρχίζει και συναντάει πλέον αγγελίες πώλησης και για αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς στα πρώτα χρόνια παραγωγής του (1998,99). Πολύ πιο ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς το συγκεκριμένο μοντέλο σε σχέση με το προηγούμενο.
Peugeot 306 1,4
Το 306
μοιράζεται με την Citroen Xsara που αναφέραμε προηγουμένως κινητήρα και μηχανικά μέρη
και τεχνικά χαρακτηριστικά.
Renault Megane 1,4
Το Megane είχα και αυτό κατά τη διάρκεια
παραγωγής του αυτοκινήτου αναβάθμιση του κινητήρα του. Στα 1,4 λίτρα ο
παλιότερος είναι (παραδοσιακά) και ο λιγότερο οικονομικός.
Rover 214 1,4
Η Rover 214 είχε τον ισχυρότερο κινητήρα
στην εποχή του με 103 ίππους. Δυστυχώς η φίρμα πτώχευσε και το γεγονός αυτό
είχε επίπτωση στην τιμή μεταπώλησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της.
Seat Toledo I 1,6
Το Toledo μπορεί να θεωρείται αυτοκίνητο
μεσαίας κατηγορίας, ωστόσο βασίζεται στο σασί του VW Golf της 3ης γενιάς. Και εδώ ο
αρχικός κινητήρα των 1,6 λίτρων είχε 75 ίππους αρχικά, Αντικαταστάθηκε αργότερα
με έναν ίδιου κυβισμού αλλά ιπποδύναμης 101 ίππων.
VW Golf III 1,4
Το Golf αποτελεί σταθερή αξία στην αγορά
αυτοκινήτου σε όποια έκδοση και χρονολογία έχει κυκλοφορήσει. Η Τρίτη γενιά που
μπορεί να αποκτήσει κανείς διακρίθηκε για την παθητική ασφάλεια και την οδική
συμπεριφορά της, όχι όμως και για τις επιδόσεις των αδύναμων κινητήρων της (εξαιρουμένου
του 1,6 των 101 ίππων της έκδοσης GT)
Μοντέλο
|
Κυβισμός (κ.εκ)
|
Ιπποδύναμη (PS)
|
Επιτάχυνση 0-100 (δλ)
|
Δείκτης αξιοπιστίας από TUV 2009 (M.O = 23.3%)
|
Πραγματική παθητική ασφάλεια (folksam 2013)
|
Πραγματική κατανάλωση (spritmonitor).de
|
Alfa Romeo
145, 146 1,3 / 1,4
|
1350
/ 1371
|
90 / 101
|
13,0 / 11.2
|
31.8%
|
-
|
9,1 / 8,8
|
Citroen Xsara 1,4
|
1360
|
75
|
14.1
|
26.7%
|
Μ.Ο
|
6,9
|
Daewoo Lanos 1,35
|
1349
|
75
|
15
|
-
|
-
|
8,0
|
Hyundai Lantra 1,6
|
1599
|
116
|
10.5
|
-
|
-40%
|
8,2
|
Fiat Bravo / Brava / Marea 1,4
|
1372 / 1242
|
80 / 82
|
13.8 / 13.2
|
26.3%
|
Μ.Ο
|
7,9 / 6,9
|
Ford Escort / Orion 1,4
|
1388
|
75
|
14,3
|
29.1%
|
Μ.Ο
|
8,2
|
Hyundai Accent 1,35
|
1341
|
82
|
12.8
|
29.1%
|
+20%
|
6,6
|
Hyundai Accent
II 1,35
|
1341
|
82
|
13.3
|
-
|
-
|
7,5
|
Kia Shuma 1,5
|
1498
|
90
|
12.8
|
-
|
-
|
9,1
|
Nissan Almera 1,4
|
1392
|
87
|
12.6
|
20.6%
|
Μ.Ο
|
7,6
|
Opel Astra F 1,4
|
1398 / 1389
|
82 / 90
|
13
|
23.3%
|
Μ.Ο
|
7,8 / 7,6
|
Opel Astra
G 1,4
|
1389
|
90
|
12,5
|
23.5%
|
Μ.Ο
|
7,3
|
Peugeot 306 1,4
|
1360
|
75
|
14.9
|
25.5%
|
Μ.Ο
|
7,0
|
Renault Megane 1,4
|
1390
|
75 / 95
|
14.3 / 11.9
|
30.2%
|
Μ.Ο
|
7,4 / 6,8
|
Rover 214 1,4
|
1396
|
103
|
10.7
|
-
|
-
|
8,1
|
Seat Toledo I 1,6
|
1598
|
75 / 101
|
13.3 / 11.0
|
30.3%
|
Μ.Ο
|
- /8,2
|
VW Golf III 1,4
|
1390
|
60
|
15.9
|
23.0%
|
+20%
|
6,9
|
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία θα ξεχωρίζαμε ως αξιόλογα αυτοκίνητα τα Citroen Xsara, Hyundai Accent, Nissan Almera και Opel Astra F. Τα μοντέλα αυτά φαίνεται να τα καταφέρνουν εξίσου καλά στους τομείς της οικονομίας καυσίμου, παθητικής ασφάλειας και αξιοπιστίας, έχοντας σχετικά καλές επιδόσεις και καλή οδική συμπεριφορά.
Καλές αγορές!