Ποια αυτοκίνητα αντέχουν περισσότερο στο χρόνο; Μέρος 2ο

Στο 2ο μέρος της έρευνας μας (το 1ο μέρος μπορείτε να το βρείτε εδώ) συνεχίζουμε την παρουσίαση των μοντέλων αυτοκινήτων που αντέχουν περισσότερο στο χρόνο. Η έρευνα μας βασίζεται στη δική μας συλλογή στοιχείων από δημόσιες συζητήσεις (forum) με αντικείμενο το αυτοκίνητο καθώς και αναφορές φίλων του blog. Μοντέλα αυτοκινήτων που προσφέρουν ακούραστα τις υπηρεσίες τους στον Έλληνα οδηγό οδηγούμενα στους ελληνικούς δρόμους κάτω από ελληνικές κλιματολογικές συνθήκες.

Mazda 323 (1989-2003)


6η γενιά (1989-1994)


7η γενιά (1994-98)

8η γενιά (1998-2003)

Το 1989 παρουσιάστηκε η 6η γενιά της σειράς 323 της Mazda. Hταν ένα αυτοκίνητο που όπως και το Toyota Carina Ε που παρουσιάσαμε στο 1ο μέρος, είχε καθαρά ευρωπαϊκό προσανατολισμό στο σχεδιασμό του. Όπως διαβάζουμε σε παλιότερο τεστ του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ, η ποιότητα κατασκευής ήταν πολύ καλή, το αμάξωμα ευρύχωρο, η ποιότητα κύλισης επίσης πολύ καλή όπως και η οδική του συμπεριφορά. Ειδικά στην σπορτίφ εκδοχή του που άκουγε στο όνομα 323F, ήταν πολύ ελκυστικό και οπτικά.
Οι επόμενες γενιές (7η 1994-98 και 8η 1998-2003) του μοντέλου που ακολούθησαν, διατήρησαν όλα τα χαρακτηριστικά που προαναφέρθηκαν βελτιώνοντας την ποιότητα και την οδική συμπεριφορά, χάνοντας όμως πόντους σε design.
Και στην περίπτωση του 323, έχουμε αναφορές για απροβλημάτιστη συμβίωση με το αυτοκίνητο , ακόμα και όταν το οδόμετρο αγγίζει τα 380.000 χιλιόμετρα.
Αυτοκίνητα της 6ης και 7ης γενιάς του 323 μπορεί να τα βρει κανείς σε τιμές κάτω από 1000 ευρώ. Γενικά η Mazda παρόλο που δεν έχει την αίγλη της Toyota ως προς την αξιοπιστία, παράγει εξίσου αξιόπιστα αυτοκίνητα ικανά για να διανύσουν απροβλημάτιστα εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.

Nissan Sunny (1986-1995)


8η γενιά (1986-90)

9η γενιά (1990-95)

To 1986 παρουσιάστηκε η 8η γενιά του Nissan Sunny, ενός αυτοκινήτου που γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία στη χώρα μας. Η συναρμολόγηση του γινόταν σε ελληνικό έδαφος από την ΤΕΟΚΑΡ ΑΕ στο Βόλο. Ατού του αυτοκινήτου ήταν η τιμή του που ήταν πολύ ανταγωνιστική, η καλή ποιότητα κατασκευής του, οι δυνατοί κινητήρες και ο καλός εξοπλισμός άνεσης που παρείχε. Η πεντάθυρη έκδοση του Sunny της 8ης γενιάς του ονομαζόταν Cherry.
Η 9η γενιά του μοντέλου (1990-1995) είχε ακόμη περισσότερη επιτυχία διατηρώντας τα ατού της προηγούμενης συν την ακόμη καλύτερη ποιότητα κατασκευής και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Το "ελληνικό" Sunny αποδείχθηκε ιδιαίτερα αξιόπιστο με αναφορές για αυτοκίνητα που έχουν φτάσει στα 385.000 χιλιόμετρα. Ένας οδηγός κάνει μόνο αναφορά για κάψιμο φλάντζας κεφαλής λόγω αμέλειας του από καμμένο θερμοστάτη και άνοδο θερμοκρασίας.
Το Sunny ιδιαίτερα αυτό της 9ης γενιάς είναι πολύ δημοφιλές αυτοκίνητο και ως μεταχειρισμένο. Λόγω του μεγάλου αριθμού των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που είναι διαθέσιμα, η τιμή του είναι σχετικά χαμηλή αρκετά κάτω από τα 1000 ευρώ.

Hyundai Accent (1995-2005)


1η γενιά (1995-99)

2η γενιά (1999-2005)

Μέχρι τo 1995 η κορεάτικη Hyundai κατασκεύαζε αυτοκίνητα που βασιζόταν σε μηχανικά μέρη ιαπωνικών μοντέλων. Το Accent, ήταν όμως το πρώτο μοντέλο της που σχεδιάστηκε από το μηδέν από τους κορεάτες μηχανικούς. Παρόλο που ήταν ένα φθηνό αυτοκίνητο, ήταν αξιοπρεπές σε οποιονδήποτε τομέα και να αξιολογούνταν. Μεγαλύτερο ατού του ήταν ο βασικός 12βάλβιδος κινητήρας των 1,3 λίτρων και 84 ίππων που χάριζε στο αυτοκίνητο αρκετά καλές επιδόσεις για την κατηγορία του και ταυτόχρονα ήταν αρκετά οικονομικός. Τα βασικά προσόντα της πρώτης γενιάς του Accent που προαναφέραμε κληρονομήθηκαν και στη 2η γενιά του (1999-2005).
Πολλοί έλληνες είχαν υποτιμήσει το Accent όταν είχε παρουσιαστεί καθώς και την ίδια την Hyundai ως φίρμα. Το αυτοκίνητο όμως απέδειξε την αξία του προσφέροντας μια ολοκληρωμένη και ταυτόχρονα προσιτή λύση στον έλληνα οικογενειάρχη, αποκτώντας παράλληλα τη φήμη ενός πολύ αξιόπιστου αυτοκινήτου. Οι αναφορές μας για το Accent μιλάνε για ως και 300.000 χιλιόμετρα με απουσία σοβαρών προβλημάτων.
Το Accent συνεχίζει να είναι ένα προσιτό αυτοκίνητο και ως μεταχειρισμένο. Με τιμή μέχρι 1000 ευρώ μπορεί να βρει κανείς Accent της 1ης γενιάς με καλό εξοπλισμό άνεσης (υδραυλικό τιμόνι, A/C) αλλά και ασφάλειας  (ABS, αερόσακο οδηγού).

Η συνέχεια στο 3ο μέρος εδώ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...